har i aldrig lyst til .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

Corn

Med Andreas sad jeg en nat og ammede for gud ved hvilken gang, mens jeg kiggede ud af vinduet og prøvede at regne mig frem til, om jeg kunne blive siddende i sengen, og alligevel kyle ham ud af vinduet på første sal og så ramme skraldespanden under vinduet

Med nummer to var det trappen jeg satsede på, da gulvet under trappen var brudt op

Og ellers har jeg stærkt overvejet, og gør det stadig af og til, om jeg skal aflevere dem i genbrugsbutikken nede på hjørnet

Men det er jo altsammen udløst af træthed og afmagt, og ved det næste smil, knus, kys eller latter er alt tilgivet og glemt... Man er jo "bare" mor, med alt hvad det indebærer.

Der kørte iøvrigt en programrække, tror den hed, sådan er mødre.

Der udtalte en af kvinderne, at hun aldrig havde elsket så højt og intenst som hun gjorde hendes børn... Men hun havde tilgengæld heller aldrig før havde set sig være så rasende og afmægtig og til tider hadefuld.

Synes det beskriver det meget godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Mum33

Dejligt at høre, at vi alle til tider kæmper en kamp med de skønne unger   

Anmeld

27. januar 2010

Sees

ORK ja, det har jeg oplevet et par gange - Og jeg får så dårlig samvittighed bagefter, men vi kan jo alle tænke trælse tanker.

Jeg har så fundet ud af, at hvis Emil bliver for meget for mig, så lader jeg ham ligge og skrige, og så TRAMPER jeg op af trapperne, ind i soveværelset og bider i en pude - Eller også går jeg ud i haven og ryger en cigaret, og så er jeg klar til en ny kamp, når jeg kommer ind igen.
Han dør ikke af lige at skrige i 7 minutter.

Anmeld

27. januar 2010

Majbriteriksen

Tit, Har nogen gange håbet på den gode fe kom og tilbød en solskinsferie til bytte for begge unger (Rasmus 2½, Magnus 4 mdr) Især i den periode hvor Magnus har haft kolik ( fra han var 2 uger til 3½ mdr) Rasmus skulle samtidig vænne sig til tanken og følelsen af at være blevet storebror.

Jeg har talt med sundhedspl. om det, og sagt at jeg til tider godt kan forstå de forældre der kommer til at ruske deres børn, når de bare ikke vil tie stille( kan foestå dem, ikke akseptere det) Det er desværre nok alle der til tider oplever at man ikke kan slå til, og bliver enormt træt af sine unger. Så kan man ligepludselig godt huske hvor fedt det var da man rejste 3-4 gange om året og kunne sige ja til alle de fede arangementer.

Jeg har nogle dage når manden kom sent hjem fra arbejde og Magnus bare skreg og skreg, så lagde jeg ham i han seng og gik ud og lukkede døren bare 2 min. og fik lidt luft og lyden ud af ørene, det blev jeg nød til. Ellers tror jeg også at jeg havde kvalt eller rusket ham.

Det er heldigvis/uheldigvis en følelse som alle forældre oplever ,derfor er den stadig ikke rar.

Tror det hjælper at sige det højt: HAR LYST TIL AT SMIDE MINE UNGER UD!

VH Majbrit, der tudede kl. 5 i nat da hun stadig ikke havde fået lov til at sove pga en 4 mdr. med ondt i ørene

Anmeld

27. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977

På daglig basis   Når det så bliver for meget for mig og jeg kan mærke at nu ryger jeg i luften, så går jeg på wc og tæller til 150

Anmeld

27. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Aldrig... Har jo et englebarn

Ej. Syntes godt nok jeg har tænkt tanken nogle gange. Selvom han altid har sovet igennem, siger intet til tænder eller vacciner. Han er snart 17 mdr og har kun været forkølet 3 gange, han aner ikke hvad mellemøre - lunge - hals betændelse mm er. Så klager ikke der... Ved ikke om de fra nyfødt har noget indbygget mod ordet; NEJ.. For herhjemme er det lige sjovt om det bliver sagt 2 eller 40 gange. Men ændre som regl hans fokus på noget andet, men tænker tit hvad der er ved ordet nej, der kan være så sjovt. Måske det er ens ansigt der så derved ser anderledes ud...

Han kan 30 rene ord og hans ynglins sætning er lige for tiden: NEJ, det er min.

Eller når han for 130. gang hiver vasketøjet ned og lægger det tilbage i kurv og man lige skal til at 'skælde' ham ud, så  kigger han op med et kæmpe smil og siger; hov hov, mig bandit...

Det sidste nye er at han går rundt og finder små pletter på skabe, gulve, borde osv og konstant siger adr og bliver ved med at pege.. Prøver ihærdigt at vise ham det 'kun' er knaster i træværk og det ikke kan komme væk... 

Anmeld

27. januar 2010

Mum33

Majbriteriksen skriver:

Tit, Har nogen gange håbet på den gode fe kom og tilbød en solskinsferie til bytte for begge unger (Rasmus 2½, Magnus 4 mdr) Især i den periode hvor Magnus har haft kolik ( fra han var 2 uger til 3½ mdr) Rasmus skulle samtidig vænne sig til tanken og følelsen af at være blevet storebror.

Jeg har talt med sundhedspl. om det, og sagt at jeg til tider godt kan forstå de forældre der kommer til at ruske deres børn, når de bare ikke vil tie stille( kan foestå dem, ikke akseptere det) Det er desværre nok alle der til tider oplever at man ikke kan slå til, og bliver enormt træt af sine unger. Så kan man ligepludselig godt huske hvor fedt det var da man rejste 3-4 gange om året og kunne sige ja til alle de fede arangementer.

Jeg har nogle dage når manden kom sent hjem fra arbejde og Magnus bare skreg og skreg, så lagde jeg ham i han seng og gik ud og lukkede døren bare 2 min. og fik lidt luft og lyden ud af ørene, det blev jeg nød til. Ellers tror jeg også at jeg havde kvalt eller rusket ham.

Det er heldigvis/uheldigvis en følelse som alle forældre oplever ,derfor er den stadig ikke rar.

Tror det hjælper at sige det højt: HAR LYST TIL AT SMIDE MINE UNGER UD!

VH Majbrit, der tudede kl. 5 i nat da hun stadig ikke havde fået lov til at sove pga en 4 mdr. med ondt i ørene

Det har vi også talt om herhjemme, at vi godt kunne forstå at nogle kommer til at ruske sine børn i ren frustration. Vores søn må vist komme i kategorien "nem", men stadig er da der situationer hvor man er kørt helt ud på et sidespor.

Al mulig respekt til dem der klarer tjansen alene   Syntes det hårdt nok selvom jeg har en dejlig mand til at tage over, og klart tager en stor del af tjansen.  

Anmeld

27. januar 2010

Malthesmoar

Jo da, el smide barnet afsted med den første bus

Sidste år var Malthe syg konstant

Hans imunforsvar var helt i bund efter en salmonella infektion

7-9-13 har han ikke været syg i ca ½år nu

Var ved at gå amok hver gang lægen sagde det vokser han sig fra el vent til det bliver sommmer bla bla bla ik sjovt at få at vide når man står med et sygt barn og ik har sovet jeg ved ik hvor lang tid

Nå men her går det ellers godt NU

PS Stavefejl ps gratis...fnis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.