At planlægge fødselstidspunktet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Sofia

Sakris skriver:

Ja det er også de overvejelser jeg går med lige nu. Jeg bliver færdig med uddannelse til sommer, og hvis jeg skal søge job, nytter det ikke noget at jeg er gravid, det vil derfor passe bedst med et 2010 barn, så jeg undgår arbejdsmarkedet det første år. Derfor har jeg haft den tanke at vi skulle holde pause fra marts. Det har taget min kæreste 2 år at blive beredt på en rolle som forælder, så det er lidt vemodigt. Han synes dog nu at vi skal fortsætte med at prøve, og at jeg eventuelt kunne være ansat for enkelte opgaver, så når jeg skal på barsel engang kan gå på dagpenge i den periode. Synes dog det er svært, med så ustabilt et arbejde, i det tilfælde at det måske vil tage os år at få børn... Puha da, alle de dumme bekymringer....

Jeg kender virkelig godt det der med alle bekymringerne og planlægningen. Men vil give dig ret i at det måske ikke er så godt at være gravid og skulle ud at søge job som nyuddannet - jeg tror ikke arbejdsgiverne vil være vilde efter at ansætte en de ved er gravid. Ved godt det ikke skal være det der bliver lagt fokus på, men den jobsøgendes kvaliteter osv. Men man kan jo nok ikke helt fornægte at det vil spille en rolle. Hvis nu du bliver gravid, så du kan holde barsel efter du har afsluttet din uddannelse og inden du får job - kan du vel få barselsdagpenge? Mon ikke man får dem selvom man ikke kommer fra et job men derimod fra et studie.. Kan godt se at det ville være det perfekte for dig.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Sakris

ViolaFie skriver:

Jeg kender virkelig godt det der med alle bekymringerne og planlægningen. Men vil give dig ret i at det måske ikke er så godt at være gravid og skulle ud at søge job som nyuddannet - jeg tror ikke arbejdsgiverne vil være vilde efter at ansætte en de ved er gravid. Ved godt det ikke skal være det der bliver lagt fokus på, men den jobsøgendes kvaliteter osv. Men man kan jo nok ikke helt fornægte at det vil spille en rolle. Hvis nu du bliver gravid, så du kan holde barsel efter du har afsluttet din uddannelse og inden du får job - kan du vel få barselsdagpenge? Mon ikke man får dem selvom man ikke kommer fra et job men derimod fra et studie.. Kan godt se at det ville være det perfekte for dig.  

Ja, jeg kan nemlig gå direkte fra SU til barselsdagpenge. Jeg skal bare blive medlem af en A-kasse senest 2 uger efter endt uddannelse, også kommer man i karantæne i en måned- men det er jeg økonomisk forberedt på. Jeg kommer formodentligt på dagpenge i den første periode ligegyldigt hvad, da vi har stor arbejdsløshed, så håber at den danske stat kan få lov at invistere i noget bedre end arbejdsløshed, nemlig barsel... hehe....

Krydser fingre for at det vil lykkes for os.

Jeg er begyndt at omstille min hjerne til en plan B og C, hvis vores første plan ryger i vasken. En ting er sikkert, en baby kan man ikke planlægge efter. (en meget hård realitet hjemme ved os, hvor vi i fem år er blevet uddannet med planlægning og strukturering... hehe)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.