At planlægge fødselstidspunktet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.400 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Sofia

Jeg vil SÅ gerne være gravid - min kæreste og jeg drømmer begge om en lille guldklump. Jeg har det dog sådan, at lykkes det ikke den næste måned (fødsel primo november) så tror jeg vi holder pause med at prøve i marts, april og maj, da jeg ikke synes det vil være ideelt at skulle føde i dec-januar, eftersom det vil betyde, at et helt semester er spildt fordi jeg ikke kan gå til eksamen.. Jeg vil ikke lyde egoistisk - da jeg ved det er en gave at blive gravid, og man er lykkelig når man får en positiv test uanset hvornår. Men er der andre, der også tænker lidt på det praktiske i fødselstidpunktet?

Vi har kun prøvet siden november 09, så derfor er jeg ikke på det stadie endnu, hvor jeg bare vil prøve, prøve og prøve og kun fokusere på det. Det praktiske spiller nok en rolle .. endnu i hvert fald!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

vi planlagde det da vi forsøgte at blive gravide. Netop fordi det skulle passe med at jeg lige kunne afslutte et semester inden fødsel

Så vores indstilling var også, "hvis ikke det lykkes i den her måned, så venter vi".. og det lykkedes så og nu har jeg termin om præcis en måned!

Knus Caroline 35+4

Anmeld

26. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg forstår det godt!!!...

Jeg vil heller ikke have børn i nov og dec og starten af januar. På alle andre tidspunkter af året, er det fint, kan man sige

Men altså - i min familie har 80% fødselsdag fra 22 nov til og med 20 feb. Så ikke flere fødselsdage i de måneder. Også er det RØV træls at være julebarn, syntes jeg selv.

Så jeg syntes at det er fint at prøve at planlægge en lille bitte smule. Men man kan aldrig planlægge 100%, det har jeg oplevet!!..

Anmeld

26. januar 2010

Sofia

Rart at høre jeg ikke er den eneste der planlægger!! Ved godt man aldrig kan planlægge 100 procent, som du siger Zafir - men jeg tror vi forsøger at holde pause de tre måneder. Så må jeg håbe på et lille forårsbarn.

Anmeld

26. januar 2010

-Milla-

Jeg har også tænkt lidt over at sætte det i bero, fordi jeg har fået job. Har min sidste eksamen på torsdag og starter job allerede d. 1/2, så hvis der ikke allerede er en graviditet nu, har jeg mest lyst til at vente lidt og fokusere på det nye arbejde.

Synes heller ikke det er så fedt at man starter på nyt job, og wupti er man gravid. Omvendt er det heller ikke nemt at planlægge graviditet når man har meget uregelmæssig mens og PCO.

Så kan sagtens se hvad du mener. Og ja, jeg er selv Decemberbarn og havde håbet på at vi kunne have fået en om sensommeren. Synes vi har mange fødselsdage i vinterhalvåret og foråret.

Anmeld

26. januar 2010

Lise

Jeg planlagde også begge mine - den første til at komme så jeg kunne nå at blive bachelor; tænkte at august ville være en god ide, men han endte med at blive et julibarn i stedet, og ham i maven skulle bare komme hurtigst muligt - det gik også fint, ét forsøg og så var han i "kassen"

Mht. at være julebarn..hmmm, jeg har fødselsdag d. 17. dec. (mor havde termin d. 24. dec.), og jeg har faktisk aldrig syntes det var træls før jeg blev voksen. Da jeg var barn syntes jeg bare at december var den FEDESTE måned (synes jeg egentlig stadig), men nu er det bare træls at folk altid skal til julefrokost når jeg vil holde fødselsdag.

Held og lykke med projektet

Anmeld

26. januar 2010

Sujan

Jeg planlagde også.. Ville have et forårs barn når jeg var færdig med min uddannelse. Blev færdig for 2 uger siden og er ikke gravid endnu. Min kæreste var klar for 1 år siden, men jeg ville vente og planlagde nærmest lige hvornår det skulle være. Men kan man åbenbart ikke. Nu ville jeg selvfølgelig ønske jeg ikke havde ventet. Men synes helt sikkert det er bedst at vente til man er færdig med uddannelse.

Anmeld

26. januar 2010

Sakris

ViolaFie skriver:

Jeg vil SÅ gerne være gravid - min kæreste og jeg drømmer begge om en lille guldklump. Jeg har det dog sådan, at lykkes det ikke den næste måned (fødsel primo november) så tror jeg vi holder pause med at prøve i marts, april og maj, da jeg ikke synes det vil være ideelt at skulle føde i dec-januar, eftersom det vil betyde, at et helt semester er spildt fordi jeg ikke kan gå til eksamen.. Jeg vil ikke lyde egoistisk - da jeg ved det er en gave at blive gravid, og man er lykkelig når man får en positiv test uanset hvornår. Men er der andre, der også tænker lidt på det praktiske i fødselstidpunktet?

Vi har kun prøvet siden november 09, så derfor er jeg ikke på det stadie endnu, hvor jeg bare vil prøve, prøve og prøve og kun fokusere på det. Det praktiske spiller nok en rolle .. endnu i hvert fald!

Ja det er også de overvejelser jeg går med lige nu. Jeg bliver færdig med uddannelse til sommer, og hvis jeg skal søge job, nytter det ikke noget at jeg er gravid, det vil derfor passe bedst med et 2010 barn, så jeg undgår arbejdsmarkedet det første år. Derfor har jeg haft den tanke at vi skulle holde pause fra marts. Det har taget min kæreste 2 år at blive beredt på en rolle som forælder, så det er lidt vemodigt. Han synes dog nu at vi skal fortsætte med at prøve, og at jeg eventuelt kunne være ansat for enkelte opgaver, så når jeg skal på barsel engang kan gå på dagpenge i den periode. Synes dog det er svært, med så ustabilt et arbejde, i det tilfælde at det måske vil tage os år at få børn... Puha da, alle de dumme bekymringer....

Anmeld

26. januar 2010

LinLin

Jeg ville også helst undgå ultimo nov- primojan-termin, fordi der så var "risiko" for at det ville blive i dec... Der sker altid så meget i forvejen i den måned... Mest ideel for mig er april-september pga vejret (temperaturen!) i DK!!!

Anmeld

26. januar 2010

Sofia

Sujan skriver:

Jeg planlagde også.. Ville have et forårs barn når jeg var færdig med min uddannelse. Blev færdig for 2 uger siden og er ikke gravid endnu. Min kæreste var klar for 1 år siden, men jeg ville vente og planlagde nærmest lige hvornår det skulle være. Men kan man åbenbart ikke. Nu ville jeg selvfølgelig ønske jeg ikke havde ventet. Men synes helt sikkert det er bedst at vente til man er færdig med uddannelse.

Jeg vil gerne have barn inden jeg er færdig med min uddannelse - men ja jeg føler så det er nød til at være på dette rette tidspunkt under uddannelsen, for har heller ikke lyst til at være evighedsstudent.. Håber vi begge har held med at få det hele timet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.