Hvornår skal han vide det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Bare mig..

Min søster som er 6 år, fik det fortalt da jeg var omkring uge 14, og hun forstod det nærmest ikke. - Eller jo forstod, men hold da op hvor tiden dog er gået enormt langsom for hende. Hun kan slet ikke forstå at baby skal ligge i maven i 9 mdr før den kan komme ud. Hun græder og græder for hun synes tiden går såååå forfærdelig langsom. Hvis jeg kunne have gjort det om, havde jeg ventet og fortalt det nu her i stedet for.  

Marikka 24+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Vial

Jeg ville stille og roligt fortælle efter nf scanning, at der bor en baby i maven, men den først kommer ud om lang tid - evt efter han har haft fødselsdag. Når sommeren er slut eller lignende. Det der med at sige det, når maven er stor - er lidt snyd. Børn forstår meget mere end man tror, og han vil overhøre samtaler som handler om din graviditet inden. Tænker også, at det er en begivenhed, han stille og rolig skal vænne sig til - at han ikke forstår det på voksenmåden, når du er 12 - 13 uger henne er ok. Han vil måske tilgengæld finde tryghed i at vide, at "noget" sker i familien - som sagt børn hører alt det, som ikke bliver sagt :-)

Anmeld

27. januar 2010

Kvindemin

KaMa skriver:

Jeg ville stille og roligt fortælle efter nf scanning, at der bor en baby i maven, men den først kommer ud om lang tid - evt efter han har haft fødselsdag. Når sommeren er slut eller lignende. Det der med at sige det, når maven er stor - er lidt snyd. Børn forstår meget mere end man tror, og han vil overhøre samtaler som handler om din graviditet inden. Tænker også, at det er en begivenhed, han stille og rolig skal vænne sig til - at han ikke forstår det på voksenmåden, når du er 12 - 13 uger henne er ok. Han vil måske tilgengæld finde tryghed i at vide, at "noget" sker i familien - som sagt børn hører alt det, som ikke bliver sagt :-)

Det lyder helt rigtigt, dem vil jeg tage til mig. Og gøre det på den måde..

Anmeld

27. januar 2010

DK

Jeg har en nevø og niece, tvillinger, der snart bliver 4 år.

De skal have en lillebrø/søster til juni. De fik det fortalt da moderen havde fået sin første scanning i uge 8 (for at tjekke for evt. ny tvillingegraviditet). De er faktisk RET ligeglade. Når man spørger så svarer de at "nå ja, babyen er i maven, den kommer ud til sommer", og så leger de videre. Altså de er ikke ved at dø af spænding!! Jeg tror det er fordi de ikke er ældre!

Jeg ved at min datter Kirstine, på 6 år, ville være ved at DØ af spænding når jeg bliver gravid engang. Jeg vil prøve at vente med at fortælle hende det, indtil efter nf, men på den anden side så ville hun også VIDE af der er noget som ikke er som det plejer! Hun er så følsom hvad angår hvordan andre har det/ i hvilket sindslag de er i! Hun opdager LYNhurtigt forandringer! Så måske får hun det at vide før! Men det må vi tage til den tid!

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

Tror ikke så lille et barn forstår noget før barnet er der...så tilvænningen kommer når den lille er der..indtil da er baby, tyk mave og storebror bare ord og ikke følelser og virkelighed.

Vendt så længe I overhoved kan...da jeg var blev storesøster som 10 årig og min anden søster var 7 da sagde min mor først da noget da hun var 5 mdr, henne....

Men omdvendt fortæller i det nu, så er det jo lige så uvirkeligt som om et halvt år og tror nu ikke han vil gå og glæde sig vildt...det bliver også bare hverdag.

Jeg havde ventet men tror ikke det ene er bedre end det andet, når den store er så lille...

Knus Eva

Chalala85 skriver:

Det har du ret i.. men jeg vil bare heller ikke overrakse ham med det så han står og får det lige i hovedet.. tror hans alder har brug for lidt tilvænding?!

Anmeld

27. januar 2010

Corn

Vi fortalte vores drenge 2.5 og 4.5 at de skulle være storebrødre, da jeg var omkring 12 uger henne.

Den store blev rigtig glad og venter spændt på at det bliver sommer, den lille er lidt sur, for det er altså ham der er lillebror- så ingen skal kalde ham storebror, for det er Andreas

Vi fortalte det ligeså meget for at de skal forstå at mor altså ikke er med på de vilde tumle lege som før, og man må ikke hoppe på mig længere, og for at vænne dem til at jeg får sværere ved at løfte og bukke mig osv..

De opfatter mange ting, og derfor skulle de ikke holdes udenfor.

Anmeld

27. januar 2010

Chalala85

Tak for de mange meninger/holderninger og svar :-)

Det sætter tingene lidt i perspektiv:O)

Man kan altid regne med jer herinde og det er bare så dejligt.

Knus og kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.