Hvornår skal han vide det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Chalala85

Hej alle i skønne mennesker

Jeg venter barn nr 2 og har en søn på næsten 3år...

Vi er meget i tvivl om hvornår vi skal fortælle ham han skal være storebror. Der er jo delte meninger ( gudskelov for det ) Men jeg vil meget gerne høre jeres og hvad i evt selv har gjort i en givende situation...

Knus og kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Chalala85 skriver:

Vi er meget i tvivl om hvornår vi skal fortælle ham han skal være storebror. Der er jo delte meninger ( gudskelov for det ) Men jeg vil meget gerne høre jeres og hvad i evt selv har gjort i en givende situation...

Knus og kram

Hmm, jeg er ikke mor endnu Men jeg synes I skal vente med at fortælle ham det til han enten selv spørger til den store mave eller et par måneder inden, da 7-8 måneder er læææææænge for en dreng på 3 år

Knus Sabrina 34+6

Anmeld

26. januar 2010

Chalala85

Det har du ret i.. men jeg vil bare heller ikke overrakse ham med det så han står og får det lige i hovedet.. tror hans alder har brug for lidt tilvænding?!

Anmeld

26. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Chalala85 skriver:

Det har du ret i.. men jeg vil bare heller ikke overrakse ham med det så han står og får det lige i hovedet.. tror hans alder har brug for lidt tilvænding?!

Det kan du også have ret i.. Hm, den er svær! Hvor længe er du henne nu og kan man begynde at se det?

Anmeld

26. januar 2010

Chalala85

kun 4 uger men jeg har en lille bule.. er slank så det ses tydeligere 2 graviditet hehe... men jeg overvejede omkring de 3 mrd måske?!

Anmeld

26. januar 2010

Vingummien

Chalala85 skriver:

Knus og kram

Jeg vil vente til man kan se på din mave at du er gravid for så tror jeg at han bedre vil forstå at der er en baby i maven.

Min kærestes datter var knap 3 da jeg var gravid og han begyndte at snakek om det inden man kunne se det og hun forstod det ikke før man kunne se maven og hun prøvede at mærke osv

Anmeld

26. januar 2010

Chalala85

Tak susanne.. :-) det lyder nok som en meget god ide at han har lidt han kan se føle og forholde sig til

Anmeld

26. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Chalala85 skriver:

kun 4 uger men jeg har en lille bule.. er slank så det ses tydeligere 2 graviditet hehe... men jeg overvejede omkring de 3 mrd måske?!

Puha, så er der stadig 6-7 måneder tilbage Jeg ville vente til uge 20-24.. Altså 5.-6. måned.. Så har han stadig 4-5 måneder at vænne sig til det i (Tænk på vi går hele 9. måned ud) Så kan han komme med mor ud at finde barnevogn, tøj, legetøj mm. til lillebror/søster og tiden skal nok gå meeeeeeget langsomt alligevel!

Anmeld

26. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Chalala85 skriver:

Tak susanne.. :-) det lyder nok som en meget god ide at han har lidt han kan se føle og forholde sig til

Jeps, synes jeg lyder som en god ide

Anmeld

26. januar 2010

Lise

Min søn er 2½ og jeg venter den næste om 6-7 ugers tid. Vi har bare i løbet af graviditeten snakket mere og mere med ham om at han skal være storebror, at der er en baby i maven osv. Men han forstår det jo ikke helt alligevel. Nu hvor jeg har været igang med at vaske babytøj og går og gør lidt klar her og der taler han selv om hvad der er hans og hvad der er babys, og så spørger han om baby kommer snart

Men altså, jeg tror ikke du skal forvente den store reaktion fra din søn - jeg ville ikke holde det som hemmelighed, men heller ikke komme med en "stor" afsløring - hvis du forstår  Altså, det er jo bare noget der kommer snigende, og som allerede nævnt, så er det meget laaaang tid for sådan en størrelse at vente... tjaah...hmm, har jeg overhovedet svaret?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.