Hvordan forbereder i jeres barn på, at de skal sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

mettenoah

Vi har haft lidt putteproblemer. Vores Noah vil slet ikke sove om aftenen. Han er nærmest panisk, når vi siger godnat og forlader rummet. Han rejser sig hurtig i sengen og står så og græder og græder... Vi har prøvet at læse bøger, synge sange, lege, vugge osv.

Hvad går i inden de små skal til ro?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Mumto3

Øh...hvor gammel er han??? Hvis jeg var lille ville jeg også blive panisk af at blive forladt af mine forældre (jeg ved godt at mange træner deres børn til det, jeg tror bare ikke på det er sundt på et lille barn at blive tvangs-sepereret fra sin mor, når man bare græder og græder og giver udtryk for at dét bryder man sig ikke om!)

Børn er meget forskellige. Vi har tre, og den yngste på 1½ år, ja hende lægger vi bare og så ligger hun selv og falder isøvn. I modsætning til den ældste på næsten 6 år, som er virkelig bange for at ligge alene og altid har været det. Ham er vi hos til han sover. Vi er ikke længere inde på hans værelse, men vi sidder lige uden for hans åbne dør. Der sidder vi så og læser en bog eller avisen, ofte sidder vi også med computeren. Vi sidder så vores dreng kan se os. Vi snakker ikke, men er der bare.

Anmeld

26. januar 2010

LotteGabriella

mettenoah skriver:

Vi har haft lidt putteproblemer. Vores Noah vil slet ikke sove om aftenen. Han er nærmest panisk, når vi siger godnat og forlader rummet. Han rejser sig hurtig i sengen og står så og græder og græder... Vi har prøvet at læse bøger, synge sange, lege, vugge osv.

Hvad går i inden de små skal til ro?

øøh ikke rigtig noget...lufter ud i hendes værelse imens hun får sin sut og får læst en historie inde i stuen...andre gange leger hun bare og så bliver hun lagt i seng med sin yndlingsbamse (banan i pyjamas), så får hun en tår vand og et godnatkys og så går vi ud igen og hun lægger sig til at sove

Anmeld

26. januar 2010

Diana...

Han får sin nat flaske bliver lagt i sengen med sin rotte bamse hovedpude og hjørnet af dynen oppe ved hoved siger godnat og går ud og lukker døren. 

Hvor gammel er han?

Anmeld

26. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina på 10 mdr. får nattøj på og en flaske i soveværeset, så ved hun, at hun skal sove. Vi har som regel aldrig problemer med, at putte hende.

Luka på 2 år og 3 mdr. har vi siden nytårsaften haft MEGET store problemer med, at putte. Vi har altid bare kunne ligge ham uden problemer. Nu græder han og vil op, så snart vi putter ham. Vi har snart prøvet alverdens ting for, at han ikke skal være ked af det. Han vågner desuden 2-6 gange om natten og er helt ulykkelig. Vi overvejer nu, at få en madras på hans værelse til om natten, da han gerne vil sove ved siden af os og så vågner han ikke mere. Vi kan ikke tage ham ind i vores soveværelse, da Lina ligger der og sover, og så får de vækket hinanden.

Gode råd modtages gerne.

Hvor gammel er din søn?

Anmeld

26. januar 2010

mettenoah

Noah er 14mdr.

Jeg plejer at gå ind til ham adskellige gange, så han ved jeg er hos han. Men ville for hans skyld ønske, at det gik lidt nemmere med at falde til ro.

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Hannah er 1½ år og det kommer såda i perioder hvor vi har lidt problemer emd hende.
lige for tiden læser vi en bog og mysser godnat. så slukker jeg lyset og går igen ind og siger godnat og at nu ska hun sove. så går jeg ud og lukker døren.
så ska jeg gerne derind 1 gang igen hvor hun sætter sig i fodenden af sengen. så lægger jeg hende igen og så lægger hun sig til at sove.

lidt underligt sys jeg men det er åbenbart det hun har brug for lige nu

Anmeld

26. januar 2010

Cris

Der er forskellige perioder. I den tid har jeg blivet (eller far) ved siden af ham. Jeg sagde ikke noget, for man skulle sove, men jeg blev der hos ham. Og det to 5min og så sov ham... Det gør vi stadig en gang i mellem. Jo mere træt han er, desto mere hjælp har han brug for

Læs også under sovevaner hos netsundhedsplejerske.dk for jeg fik masser af god råd der inde

Anmeld

26. januar 2010

RumlesMor

Vores pige var som helt lille rigtig nem at ligge. Men da hun blev lidt større og mere bevidst om sine omgivelser, havde hun en periode hvor hun også blev panisk ved sengetid.

Vi klarede det ved at læse en kort historie, slukke lyset, sige godnat og så satte jeg mig på en stol i værelset - MEN med ryggen til hende (og nær døren). Så sad jeg og læste i min egen bog i ca. 10 min og kunne så rejse mig og gå ind i stuen.

På den måde forsvandt vi ikke med det samme - men gav hende 10 min til at falde hen. Mener at have læst at det i gennemsnit tager et barn 10-15 min at falde i søvn.

Efterhånden som hun var rolig ved dette ritual kortede vi tiden på stolen ned, og 2 mdr. senere kunne vi gå direkte efter historie-læsning.

MÅske lidt inspiration...?

Anmeld

26. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
RumlesMor skriver:

Vores pige var som helt lille rigtig nem at ligge. Men da hun blev lidt større og mere bevidst om sine omgivelser, havde hun en periode hvor hun også blev panisk ved sengetid.

Vi klarede det ved at læse en kort historie, slukke lyset, sige godnat og så satte jeg mig på en stol i værelset - MEN med ryggen til hende (og nær døren). Så sad jeg og læste i min egen bog i ca. 10 min og kunne så rejse mig og gå ind i stuen.

På den måde forsvandt vi ikke med det samme - men gav hende 10 min til at falde hen. Mener at have læst at det i gennemsnit tager et barn 10-15 min at falde i søvn.

Efterhånden som hun var rolig ved dette ritual kortede vi tiden på stolen ned, og 2 mdr. senere kunne vi gå direkte efter historie-læsning.

MÅske lidt inspiration...?

Jeg sidder også på en stol inde ved Luka når han er blevet puttet, men ikke med ryggen til. Han ligger nogen gange og kalder på mig, hvor jeg enten tysser eller bare lader som ingenting. Det kan tage op til 45 min, at putte ham og mange gange ender det med skrig og skrål. Det er rigtig hårdt når man er vant til bare, at putte ham og så var det godnat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.