Har fundet vidundermidlet mod halsbrand:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

lulle1985

Ranarupta skriver:

Uh, fantastisk emne, du bringer på banen!

Jeg kan nogle gange klemme mælk ned, men ikke altid. Vil bestemt prøve kakaoen. Dog kan sukkeret indimellem drille mig...

Må man gerne tage tyggetabletter såsom Alminox, under graviditeten? 
Jeg har aldrig hørt det modsatte, har bare tænkt, at mælk nok var bedre... 

/Karina 19+2

du skulle prøve kakaomælk det bruger jeg også, helst cocio

men lige for at svare på dit spørgsmål om alminox, så må du gerne tage dem, spurgte min læge om det i sidste uge. selvfølgelig med måde for det er jo trods alt medicin.

jeg tager dem selv da jeg i perioder lider ekstremt af halsbrand...

Louise 26+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

lillemunk

Så hopper jeg med på cacao vognen.... for fy for pokker det brænder i min hals.

Anmeld

26. januar 2010

Corn

Valle81 skriver:

Hejsa,

Ej jeg døjer så meget med halsbrand, og har bare prøvet alt.

Min kære mand blev ved ed at sige mælk, men hvem har lyst at drikke mælk inden sengetid, jeg har ikke, så har kæmpet mig gennem nætter uden søvn pga halsbrand.

Men så tænkte jeg mathilde kakaomæl må kunne gøre det, og jeps, det virker:0)

Nu drikker jeg lige sådan en lille brik inden jeg går iseng og har ikke haft halsbrand i en uge:0) Juhuuuuuuu¨

Om det er et tilfælde eller det virker, tjahh, men dejligt er deT:0)

Christina

33+0

Jeg spiser mandler, de må ikke være smuttede, og der skal ikke mange til... Og ellers tyer jeg til Alminox

Anmeld

26. januar 2010

Tullebobs

Jeg lider også uendelig meget af halsbrand - og sommetider decideret refluks (mavesyre i munden), og det er sket om natten et par gange, og så er mavesyren kommet i luftrøret, og så hoster man og har rigtig ondt i lang tid efter!

Jeg har fundet løsningen i flydende Gaviscon (kan også fås i tyggetabeletter), det ligger ligesom et låg af skum øverst i maven og forhindrer dermed syren i at komme op. Balancid og Alminox er også gode, men de er blot syrenedsættende, hvor Gaviscon helt hindrer syren i at frem

Så jeg må desværre ty til medicinen - alm. husholdningsvarer som mælk, mandler osv virker ikke

Trine i uge 33...

Anmeld

26. januar 2010

sara4

jeg har i mange år fået lanzoprazol for at holde styr på min ekstreme overproduktion af mavesyre. jeg stoppede naturligvis da projekt baby gik igang og jeg måtte jo lide og holde det ud. da jeg så blev gravid gik det helt galt med mavesyren igen. jeg nærmest kravlede ned til min læge og vred armen rundt på den stakkels mand, for jeg ku ikke holde det ud mere. jeg forklarede at jeg jo igennem mange år havde fået stor kendskab til alle de alternative metoder: mandler, mælk, cacao, ristet toast osv og de der tygge tabletter ku han godt glemme for jeg kan slet ikke med den fornemmelse de giver i munden(lige som at få et stykke tavle kridt i munden) hmm den stakkels mand så helt forvirret ud men efter at nær læse sin meget store og tunge læge bog igennem for mavesyre medicin fandt han frem til Omeprazol Mylan. vi kiggede hinanden i øjnene og han ville godt stå inde for dem. der står de kan anvendes under graviditet og amning. nu har jeg fået livet tilbage og føler ikke jeg byder mit barn noget farligt. jeg vil altid ha overproduktion af mavesyre og får medicin for ikke at få katar i spiserør og hals og forhøjet risiko for kræft. sara 18+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.