Caroline86 skriver:
hej sveske!
Vi har valgt at døbe Laura - selvom både Daniel og jeg højst sandsynligt melder os ud af folkekirken indenfor de næste 5 år.
Hvis hun vælger at hun vil konfirmeres synes vi ikke hun skal igennem dåben til den tid og derfor bliver hun døbt nu. Traditionen er hyggelig, men som du selv siger kan man få en ligeså skøn dag med navngivningsfest som med dåb 
Så vores begrundelse, på trods af to IKKE kristne forældre er altså at hun ikke skal igennem dåben som teenager hvis hun gerne vil konfirmeres. Til den tid får hun så at vide at festen får hun uanset hvad og at hun skal vælge konfirmationen fordi hun har lyst til DEN og ikke til festen og gaverne 
Knus
hej smukke
heh melder i jer ud af folkekirken? kan man det ? 
ja okey, jamen det er jo også helt fint, og der er mange der ikke vil havde ens barn skal igennem en dåb når hun/han er 14år. og det kan jeg godt forstå, da der er mange der har oplevet drilleri eller andet i forhold til dåb når man er så gammel. men hos mig var der ingen problem, så satser jeg heller ikke på der til den tid i malous klasse
ja man kan nemlig få en ligeså hyggelig dag uden kirken 
jamen helt bestemt søde, syntes jeg er fedt, at i gir laura den mulighed at vælge at hun gerne må få fest selvom hun ikke blir konfirmeret,
.. det der mange der ikke vil endten blir du konfirmeret ellers INGEN ting.. og ja malou får også lov til at vælge om hun vil konfi eller bare havde fest og gaver.. 
knus
Anmeld