Valle81 skriver:
Hejsa
Min datter er navngivet. Jeg var alene og jeg er ikke troende og dåb er ikke en tradition i min familie. Jeg blev ikke selv døbt da jeg var spæd, men blev inden konfi, da jeg jo ville være som alle de andre og have kjole og fest.
Da jeg fik min datter blev hun navngivet inden for en uge, det var intet ved det, jeg tog på sognekontoret og så fik hun navn. Det var bare hende og mig. Ingen fest gæster eller noget, for kunne ikke se formålet i det. hun var blevet fejret så meget i de 7 dage vi var på sygehuset, og havde fået SÅ mega mange gaver.
Nu venter jeg mig igen. Da jeg denne gang har en mand så er det noget vi har snakket meget om og har indgået kompromi. I hans familie er dåb en tradition, intet med tro, og den hopper jeg ikke på. Jeg mener dåben er pga tro og ikke tradition. Jeg går ind for avngivning, så vi stod med en fod i hver grøft.
Kompromiet er at vi holder en navngivningsfest og så er han og jeg tilfredse:0)
Christina
hej 
Okey, det da også helt fint , jeg blev også selv døbt og konfirmeret, men syntes da også min datter selv skal vælge når hun blir større om hun vil være en del af det med kirken osv, altså ved godt der er mange der siger at når mna så blir større og skal døbes inden man skal konfi, ja det har jeg aldrig oplevet, og ahvde mange i min klasse der skulle døbes først.. 
ja okey, kan godt se når man har en lige pludselig der gerne vil det andet, men nej lige præcis, det handler om troen, også derfor malou ikke blir døbt.. men skønt i kunne finde et kompromis, om i begge kan stå inde for 
og ja vi holde så navngivningsfest , jaaa tro måske også begge bedste forældre havde fået et hjertestop hehe, hvis der intet blev holdt 
og tillykke med graviditeten..
knus cille