Hjælp! "Grød og 4mdr"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2010

Pige2009

nutche skriver:

ja man skal virkelig se sig om når man køber færdig grød. der er en del hvor der står "uden sukker" på. det burde umidelbart være at foretrække.

Ja, det burde det, men der er også masser af sukker i, selvom man ikke umiddelbart skulle tro det. Se dette link:
https://www.baby.dk/debat/25197pi1/ordet-er-frit/alt-for-meget-sukker-i-babygroed.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Lone Jakobsen

Linda2009 skriver:

Ja, det burde det, men der er også masser af sukker i, selvom man ikke umiddelbart skulle tro det. Se dette link:
https://www.baby.dk/debat/25197pi1/ordet-er-frit/alt-for-meget-sukker-i-babygroed.aspx

behøver jeg ikke....det eneste min søn får af færdiglavet mad, er frugtmos på glas...og det er kun når vi er på tur

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

nutche skriver:

behøver jeg ikke....det eneste min søn får af færdiglavet mad, er frugtmos på glas...og det er kun når vi er på tur

Perfekt. Laura skal også kun have hjemmelavet. Det er jo lige så nemt at lave som købegrød og så er det meget billigere og sundere. Regner dog først med at Laura skal  begynde på grød, når hun er 5-6 mdr. Jeg ammer stadig fuldt ud og det vil jeg godt blive ved med lidt endnu. Hun er også kun 3 mdr. præcis idag

Anmeld

25. januar 2010

Gittemor09

kan godt være at jeg spørger dumt og bliver overfaldet... men prøver chancen  Hvordan kan det være at hun kun vil have Netle grød hvis du gerne vil lave dit eget til hende??

har du ikke startet med at lave majsgrød og risgrød?? eller har du købt fra start af..!!

min datter er 4 mdr. nu.. og er ikke begyndt at give hende grød endnu da jeg ikke synes at hun trænger til det... hun både trives og sover godt.. men dog putter jeg en skefuld majsmel eller rismel i hendes alm. flaske så det bliver lidt som vælling.. det er et hit, og så vender hun sig også hurtigere til smagen til når hun skal have grød synes jeg..!!

og undskyld hvis jeg støder dig med det første.. for er ikke min mening.. kom bare til at undre mig..!!

Anmeld

25. januar 2010

Lone Jakobsen

Linda2009 skriver:

Perfekt. Laura skal også kun have hjemmelavet. Det er jo lige så nemt at lave som købegrød og så er det meget billigere og sundere. Regner dog først med at Laura skal  begynde på grød, når hun er 5-6 mdr. Jeg ammer stadig fuldt ud og det vil jeg godt blive ved med lidt endnu. Hun er også kun 3 mdr. præcis idag

Rasmus er så også ½år. han har fået grød fra han var 4 mdr. har prøvet købegrød....men er simpelthen for nærig til at betale så høj en pris for noget jeg kan lave sundere

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

nutche skriver:

Rasmus er så også ½år. han har fået grød fra han var 4 mdr. har prøvet købegrød....men er simpelthen for nærig til at betale så høj en pris for noget jeg kan lave sundere

Købegrød er skod - det kan vi hurtigt blive enige om Han ser bare dejlig ud ham Rasmus. Jeg kan huske et billede af ham på din profil, da han var helt lille, hvor han sidder med lukkede øjne og smiler... Herligt billede.

Anmeld

25. januar 2010

Pia

Har ikke læst de andres svar, men her kommer mit..

Begge min tøser har blankt nægtet og spise alt hjemmelavet mad jeg servede for dem.. uanset om det var grød, mos eller frugtmos.
ikke engang hjemmelavet kartoffelmos  ville de have,... Det var også pulver mos de fik. Deres mund var lukket med syv segl , hvis det ikke var de færdig købte babyprodukter de fik..

Og vil da lige sige at jeg altså ikke servede det færdig købte for dem som det første...
Det var første efter flere mislykkede forsøg med det hjemmelavet at jeg prøvde de færdig købte fordi unger skreg af sult..

Og ang den med hvor sundt/usundt det er, så er det jo som min sp siger at bruger man bare sin sunde fornuft, så tager de ikke skade af det færdige købet i noget tid.. Det er jo altså mad lavet til børn ..

så de levede af nestlee grød og mos og frugtmos i div slags indtil de var 7-8 mdr og jeg kunne begynde og tilbyde dem rugbrød og små bidder af det mad vi får...

Den ældste datter er i dag 4 år og spiser alt mad..Også mors hjemmelavet. Hun elsker det

Den bette er 7½ mdr og spiser også alt mad nu... Hun har indtil for ca en måned siden kun ville have købemad.. Men nu spiser hun alt og jeg mener virkelig alt..

Min sp forslog også det med og server halvt af halvt her hjemme, men det virkede ikke.. De ville ikke tage det..

Så længe hun vil spise grød /mos og er glad, så fred være med at det er nestlee.. bare husk og servere det hjemmelavet med jævne mellemrum og så får hun snart smag for det også..

Kh Pia.

Anmeld

26. januar 2010

Lone Jakobsen

Linda2009 skriver:

Købegrød er skod - det kan vi hurtigt blive enige om Han ser bare dejlig ud ham Rasmus. Jeg kan huske et billede af ham på din profil, da han var helt lille, hvor han sidder med lukkede øjne og smiler... Herligt billede.

tak for de søde ord

Anmeld

27. januar 2010

9510

Jeg havde besøg af en veninde i går hvis datter også kun spiser nestle grød, Og jeg kunne lugte at der var vanilie i, så måske var det en ide at når du laver din egen grød at putte lidt vanilie i????

Hilsen maybritt- mor til en søn der absolut ikke vil have nestle, kun mors hjemmelavede mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.