Hjælp! "Grød og 4mdr"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Moldemine

Hej alle sammen..
Min datter på 4½måned vil kun have nestle risgrød?!
Alt det grød jeg selv har lavet til hende (majsgrød, hirsegrød, boghvedegrød og risgrød) nægter hun at spise, og bliver sur og ulykkelig når hun har smagt på det..?!
- Er der nogle som har prøvet det samme, og som evt. har et råd til hvordan jeg kan "omvende" hende??

Knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Tynen

Nu ved jeg ikke om du gør det i forvejen men, kan du ikke koge et æbel, en pære eller noget andet frugt og blande med dit eget grød?
Evt. købe noget af det der frugtmos i glas og putte lidt i af, for at få det lidt sødere.

Det er svært når de først får smag for noget - Det er næsten umuligt at omvende dem.
Jeg kæmpede en brav kamp for at få min datter til at spise kartoffelmos, men nej - Hun ville kun have alm. grød med frugt.

Held og lykke med projektet!

/Trine

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Jeg ville prøve at blande din egen grød med Nestlés - 50/50 og så se om hun vil spise det. Så kan du løbende fase Nestlégrøden ud, så hun til sidst kun får din egen grød

K.h. Linda

Anmeld

25. januar 2010

Ox.

Min datter ville kun ha' risgrød med pære/banan, det er helt normalt at de er kræsne i den alder, det skal nok komme

Anmeld

25. januar 2010

Moldemine

tak skal i have...
jeg har prøvet at blande det hjemmelavede grød med nestle, og det vil hun bare ikke spise heller

- men tror jeg vil prøve at blande nestle med mit eget grød og se om det virker Tak..

- hun får hjemmelavet frugtmos til mellemmåltid, da hun ikke vil have det sammen med grøden, men gerne spiser det alene..
jeg må håbe at det kommer med tiden..

hilsen en mor som gerne selv vil lave grøden, men som har en datter der KUN vil have nestle

Anmeld

25. januar 2010

Moldemine

Sussie&Lilje skriver:

Min datter ville kun ha' risgrød med pære/banan, det er helt normalt at de er kræsne i den alder, det skal nok komme

hej..
fik din datter "kun" risgrød og ikke andet slags grød??
og hvor gammel var hun da hun ville spise andet??

jeg for at det kommer..

Anmeld

25. januar 2010

Lone Jakobsen

tror også det handler om at blive ved med at prøve. hun burde vænne sig til det med tiden. når hun kun er 4 mdr er hun jo først lige startet på mad, og det tager lang tid at vænne sig til det.

jeg tror ikke på at børn i den alder er kræsne, men de er vant til den søde smag af mælk, og til bare at sku synke det...så den nye form for næring er noget af en omvæltning for dem

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

De første par måneder ville jeg gå mere op i at de vænnede sig til grød og mos, end hvad de ville spise og ikke spise.Når de er over 6 måneder må de få næsten alt, og så kan du begynde at eksperimentere med hvad hun får at spise. Hos os var broccoli og blomkåls mos et hit, hvorimod gulerod og ærter ikke var det - ihvertfald ikke før hun blev gammel nok til selv at sidde med det. Så var ærter pludseligt det fedeste i HELE verden...

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

nutche skriver:

tror også det handler om at blive ved med at prøve. hun burde vænne sig til det med tiden. når hun kun er 4 mdr er hun jo først lige startet på mad, og det tager lang tid at vænne sig til det.

jeg tror ikke på at børn i den alder er kræsne, men de er vant til den søde smag af mælk, og til bare at sku synke det...så den nye form for næring er noget af en omvæltning for dem

Nemlig. Jeg tror også det er vigtigt at starte med sin egen grød, som ikke er så sød som købegrøden, hvor der desuden er alt for meget sukker i...

Anmeld

25. januar 2010

Lone Jakobsen

Linda2009 skriver:

Nemlig. Jeg tror også det er vigtigt at starte med sin egen grød, som ikke er så sød som købegrøden, hvor der desuden er alt for meget sukker i...

ja man skal virkelig se sig om når man køber færdig grød. der er en del hvor der står "uden sukker" på. det burde umidelbart være at foretrække.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.