vil ikke sove, overtræt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Anonym trådstarter

Tusinde tak for svarene, rart at høre det er rimelig normalt, man er jo lidt grøn når det er første gang, og når hun så ligger og skriger så mange timer, bliver man hurtig bekymret... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Anonym trådstarter

Mette Jensen skriver:

har en datter på godt 4 uger og hun kan ikke være vågen mere end 1  til 1/2 time også om aftenen, men om aftenen vil hun ikke sove selv og det behøver hun heller ikke fordi hun sover selv ude i barnevognen hele dagen og i vuggen om natten. Men vi slynger hende også ind i dynen og ligger en stofble over så hun ikke får lys og indtryk at mærke og så går vi lidt rundt med hende og sætter mig ned med hende imens jeg leger med vores den ældste datter. hun kan godt kigge lidt engang imellem, men man kan bare se på hende at bare det at hun ligger der og kun kan kigge på mor eller far er bare lige det hun har bahov for.

men somsagt længere oppe på siden, er det super flot at du allerede kan tyde hvad hun har brug for

Hvornår på døgnet ligger vågen tiderne og er de på samme tid hvergang, fordi så kan det godt være kolik (Min datter på 2 havde kolik) og hvis det er det, så vil jeg helt klart overveje at tage til kiropraktor med hende. det ´har vi lige været med alberte i torsdags fordi der var uro im aftenen og det har bare hjulpet

gjorde ingenting dengang med min ældste datter og ville have ønsket at der var nogen som havde foreslået mig det, fordi det var bare hårdt + jeg fik en fødselsdepration oveni.

mvh mette

Tak for svaret... :-)

Det "plejer" at være efter hendes sene eftermiddags lur, så er hun vågen fra kl 19/19.30 til 02.00/03.00... I går var der dog en undtagelse, og der var det fra 13.00 til 19.30, så jeg kunne få lov at sove i nat...

Anmeld

26. januar 2010

mor_sabina

Anonym skriver:

Min datter på 2 uger er rigtig god til at sove i løbet af dagen, og der er ingen problemer når hun bliver puttet. Men én gang i løbet af dagen eller aften vil hun bare ikke sove, bliver overtræt, og så er hun vågen i 6-8 timer, hvor man bare kan se hun kæmper. Falder i søvn sover let i 15 min, vågner igen og hyler, og sådan bliver det bare ved... Hun er helt utrøstelig  

Jeg er alene med hende, og har ingen der liiige kan hjælpe, så sidder 6-8 timer bundet til sofaen mens jeg prøver at trøste, skifter og ammer... ender med hun giver op og sover 1-2 time ved mig, og så er der igen efterfølgende ingen problemer med at putte og sove i egen seng...

Er det normalt, bliver helt nervøs, for synes det er voldsomt længe at være vågen...??

Nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg får hende til at sove...?

Det bedste råd jeg kan give, som virkede perfekt for mig, var tommelfingerreglen, at de ikke skal være vågne mere end 1½-2 timer af gangen. Det virkede ihvertfald rigtig godt her.

Og så skal man bare øve sig i at aflæse deres tegn på træthed, så de ikke bliver overtrætte før de bliver lagt.

Kluden over øjnene eller hatten trukket ned over, er også god til at lukke indtryk ude, og hjælpe til at finde ro.

De var de bedste råd herfra, og rigtig god arbejdslyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.