Anonym skriver:
Min datter på 2 uger er rigtig god til at sove i løbet af dagen, og der er ingen problemer når hun bliver puttet. Men én gang i løbet af dagen eller aften vil hun bare ikke sove, bliver overtræt, og så er hun vågen i 6-8 timer, hvor man bare kan se hun kæmper. Falder i søvn sover let i 15 min, vågner igen og hyler, og sådan bliver det bare ved... Hun er helt utrøstelig
Jeg er alene med hende, og har ingen der liiige kan hjælpe, så sidder 6-8 timer bundet til sofaen mens jeg prøver at trøste, skifter og ammer... ender med hun giver op og sover 1-2 time ved mig, og så er der igen efterfølgende ingen problemer med at putte og sove i egen seng...
Er det normalt, bliver helt nervøs, for synes det er voldsomt længe at være vågen...??
Nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg får hende til at sove...?

Det bedste råd jeg kan give, som virkede perfekt for mig, var tommelfingerreglen, at de ikke skal være vågne mere end 1½-2 timer af gangen. Det virkede ihvertfald rigtig godt her.
Og så skal man bare øve sig i at aflæse deres tegn på træthed, så de ikke bliver overtrætte før de bliver lagt.
Kluden over øjnene eller hatten trukket ned over, er også god til at lukke indtryk ude, og hjælpe til at finde ro.
De var de bedste råd herfra, og rigtig god arbejdslyst
Anmeld