vil ikke sove, overtræt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.574 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Anonym trådstarter

Min datter på 2 uger er rigtig god til at sove i løbet af dagen, og der er ingen problemer når hun bliver puttet. Men én gang i løbet af dagen eller aften vil hun bare ikke sove, bliver overtræt, og så er hun vågen i 6-8 timer, hvor man bare kan se hun kæmper. Falder i søvn sover let i 15 min, vågner igen og hyler, og sådan bliver det bare ved... Hun er helt utrøstelig  

Jeg er alene med hende, og har ingen der liiige kan hjælpe, så sidder 6-8 timer bundet til sofaen mens jeg prøver at trøste, skifter og ammer... ender med hun giver op og sover 1-2 time ved mig, og så er der igen efterfølgende ingen problemer med at putte og sove i egen seng...

Er det normalt, bliver helt nervøs, for synes det er voldsomt længe at være vågen...??

Nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg får hende til at sove...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

kiroo

sådan nogen dage har jeg også..

tror det er normalt, men hvorfor er du ano?

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Jeg gætter på at hun bliver overstimuleret, og har brug for din hjælp til at lukke verden ude.

Jeg ville svøbe hende (se fx hvordan her: http://www.youtube.com/watch?v=W4SnaQ1DVJM)

Når man har ligget trygt sammenkrummet inde i mors mave i 9 måneder, virker verden ofte meget stor og skræmmende og derfor gælder det om at gøre baby's verden så lille og tryg som muligt.

Svøb hende og sæt dig med hende i et værelse med dæmpet belysning og ro, eller gå langsomt med hende i en cirkel med langsomme monotone skridt. Hele formålet er at stimulere hende mindst muligt, så nøglen her er gentagelser.

Anmeld

25. januar 2010

Livas mor

Sådan havde vi det også med vores lille Liva i starten.. Hun havde så kolik oveni, så du kan forestille dig hvor træt en mor hun havde til sidst

Hun har det stadigvæk sådan ca en gang om dagen, hvor hun simepelthen bare er blevet overtræt og overstimuleret! Det gælder om at tage hende lige så snart hun viser bare det mindste tegn på træthed.

Vi svøber hende i et tæppe (hun får det for varmt i dyne og hendes arme bliver ved at vække hende), tager hende i armene så hun ligger tæt på hjertet og taler bare stille til hende hele tiden. Med børn der har nemt ved at blive overstimuleret er det vigtigt at hjælpe dem.. Så gå ind i et næsten mørkt rum, prøv de overnævnte ting og noget der virkelig har hjulpet os er at ligge en stofble foran hendes lift, sådan så hun er lukket helt inde og der ikke er en masse indtryk hun skal forholde sig til.. Ja, det er det eneste jeg lige kan finde på!

Håber det lykkedes, og føler så meget med dig (men husk du sagtens kan klare det og det er for en periode)..

Knus Rikke og Liva (12 uger på onsdag)

Anmeld

25. januar 2010

Mumto3

super normalt! Men virkelig flot af dig at se at hun er overtræt!!! det er de færreste nybagte forældre der kan se det så tidligt!

Jeg vil anbefale en slynge. Der kan hun så ligge og falde i søvn, og når hun så vågner efter 20 min, så kigger hun lige op i dit ansigt, og bliver luttet i søvn igen, og slyngen har det fordel at dit barn falder i søvn af at du ordner vasketøj eller laver mad det er da genialt!

Tillykke med hende!"!!

Anmeld

25. januar 2010

RumlesMor

Mumto3 skriver:

super normalt! Men virkelig flot af dig at se at hun er overtræt!!! det er de færreste nybagte forældre der kan se det så tidligt!

Jeg vil anbefale en slynge. Der kan hun så ligge og falde i søvn, og når hun så vågner efter 20 min, så kigger hun lige op i dit ansigt, og bliver luttet i søvn igen, og slyngen har det fordel at dit barn falder i søvn af at du ordner vasketøj eller laver mad det er da genialt!

Tillykke med hende!"!!

Enig - ville give samme råd  

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Vi havde også stor glæde af at lægge en stofble løst over Frejas hoved når hun var ved at falde en lille smule til ro. Bleen blev trukket hen over hovedet på hende og BANG - 2 minutter senere sov hun.

Anmeld

25. januar 2010

Livas mor

Skouboe skriver:

Vi havde også stor glæde af at lægge en stofble løst over Frejas hoved når hun var ved at falde en lille smule til ro. Bleen blev trukket hen over hovedet på hende og BANG - 2 minutter senere sov hun.

Vil jeg også klart anbefale.. Virker hver gang på Liva plus hun har en lille bamse (sådan en der ligner en nusseklud med hoved), som hu  skal have over ansigtet og som bare dufter af mig, hende osv!

Anmeld

25. januar 2010

Mette Jensen

har en datter på godt 4 uger og hun kan ikke være vågen mere end 1  til 1/2 time også om aftenen, men om aftenen vil hun ikke sove selv og det behøver hun heller ikke fordi hun sover selv ude i barnevognen hele dagen og i vuggen om natten. Men vi slynger hende også ind i dynen og ligger en stofble over så hun ikke får lys og indtryk at mærke og så går vi lidt rundt med hende og sætter mig ned med hende imens jeg leger med vores den ældste datter. hun kan godt kigge lidt engang imellem, men man kan bare se på hende at bare det at hun ligger der og kun kan kigge på mor eller far er bare lige det hun har bahov for.

men somsagt længere oppe på siden, er det super flot at du allerede kan tyde hvad hun har brug for

Hvornår på døgnet ligger vågen tiderne og er de på samme tid hvergang, fordi så kan det godt være kolik (Min datter på 2 havde kolik) og hvis det er det, så vil jeg helt klart overveje at tage til kiropraktor med hende. det ´har vi lige været med alberte i torsdags fordi der var uro im aftenen og det har bare hjulpet

gjorde ingenting dengang med min ældste datter og ville have ønsket at der var nogen som havde foreslået mig det, fordi det var bare hårdt + jeg fik en fødselsdepration oveni.

mvh mette

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Livas mor skriver:

Vil jeg også klart anbefale.. Virker hver gang på Liva plus hun har en lille bamse (sådan en der ligner en nusseklud med hoved), som hu  skal have over ansigtet og som bare dufter af mig, hende osv!

Nusse med håret med en finger ligeså stille hjælper også - gerne ned på næsen og ned over øjenlågene, så de lukker øjnene.Freja ELSKER sin stofble i dag. Hun bruger ikke bamser men hvis hun er træt eller ked eller syg eller skal sove eller bare har lyst til at nusse, skal hun helst have sin stofble i hænderne. Hun sover med hovedet gemt i den hver nat. Det er ligegyldigt hvilken stofble og hun er også ligeglad om den er brugt eller helt nyvasket - bare hun har den at nulre med.Vi har bevidst givet hende den istedet for en bamse eller lign. fordi stofbleer kan man altid skaffe, så der er ikke ballade med at hendes bamse er blevet væk eller noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.