Hvornår fortalte I jeres familie/venner/kollegaer/chef om jeres graviditet?
Har indtil videre kun fortalt det til få af mine nærmeste venner. Jeg er i uge 7+1 og er meget i tvivl om jeg skal fortælle det nu, eller vente til efter uge 12, når risikoen for at abortere er mindre. Jeg har fået lavet flere tidlige scanninger, den sidste var fin og viste hjerteblink. Grunden til det var, at lægerne i starten mistænkte en gravditet udenfor livmoderen, faktisk var det næsten overbeviste om det. Men det viste sig heldigvis at være en helt normal graviditet.
Jeg har egentlig lyst til bare at fortælle det nu, da det ville gøre livet noget nemmere at folk vidste det (så behøver jeg ikke lyve, når folk spørger, hvordan jeg har det og jeg siger fint, men i virkeligheden er træt hele tiden og har morgenkvalme). Omvendt vil det komme meget bag på alle, da jeg overhovedet ikke har snakket om børn, graviditeten ikke var planlagt (men velkommen, og min beslutning er 100% sikker), og mit forhold til faren indtil for nylig har været ganske uofficielt. Måske er det bedre at vente til abortrisikoen er mindre, så der ikke er for mange involverede?
Hvornår ville I fortælle det, hvis I var mig, og hvornår fortalte I selv folk om jeres graviditet?
Anmeld