Sisley skriver:
Det er rigtigt at man tidligere skulle have indsprøjtningen efter man havde født (senest 72 timer), men det er lavet om, så man nu kan få den inden man føder.
Så I ikke den TV udsendelse der var for lidt tid siden, hvor der blev udført blodtransfusion på et foster via navlestrengen, fordi moderens blod bekæmpede barnets, som derfor fik blodmangel? Så vidt jeg ved var rhesus neg/pos årsag til dette.
Jeg har ikke grund til bekymring nu - efter sigende - men ved efterfølgende graviditeter.
Det ville jo bare være lidt nemmere, hvis lillepigen også var negativ...
Nej det så jeg desværre ikke, vidste heller ikke det var lavet om

Nu ved jeg ikke om det er dit første barn? , men så vidt jeg har fået fortalt og forstået, så er risikoen for at dit blod og barnets blod vil modarbejde hinanden meget minimal hvis det er dit første barn. Jeres blod skal nemlig komme i kontakt med hinanden før din krop vil forsøge at frastøde barnet. Under en fødsel kan moren og barnets blod dog godt komme i forbindelse med hinanden, da begge parter kan få rifter og etc. Uden anti-D indsprøjtningen vil dette medføre en risiko i din næste graviditet.
Jeg kender efterhånden nogle stykker der er rhesus negativ og har fået positive børn... og der har ikke været problemer i den efterfølgende graviditet.
Jeg kan godt forstå du bekymre dig, den bekymring vil helt sikkert også strejfe mig når jeg skal have mit næste barn. Virker anti-D mon som det skal osv. Jeg tror bare jeg må fokusere på at jeg ved at jeg fik indsprøjtningen efter fødslen og jeg har endnu ikke hørt nogle historier hvor anti-D indsprøjtningen ikke virkede.
Anmeld