Jeg tillader mig lige at øffe lidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.011 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Sisley

Jeg har blodtype rhesus negativ og har derfor fået taget en blodprøve for at se, om barnet er rhesus negativ elle positiv - og hun er positiv. Det betyder, at jeg skal have en indsprøjtning med anti-D og det er jeg egentlig lidt øv over. Så jeg tillader mig lige at øffe lidt over det her på siden.

Jeg er sgu bekymret for, om de overhovedet har undersøgt min blodprøve ordentlig (synes så tit man hører, at et eller andet går galt...) og så er jeg selvfølgelig bekymret for komplikationer senere.

Ihhh øv altså! Hvorfor kan hun ikke bare være negativ som sin mor!

Sisley
- som både er negativ af blodtype og humør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sisley skriver:

Jeg har blodtype rhesus negativ og har derfor fået taget en blodprøve for at se, om barnet er rhesus negativ elle positiv - og hun er positiv. Det betyder, at jeg skal have en indsprøjtning med anti-D og det er jeg egentlig lidt øv over. Så jeg tillader mig lige at øffe lidt over det her på siden.

Jeg er sgu bekymret for, om de overhovedet har undersøgt min blodprøve ordentlig (synes så tit man hører, at et eller andet går galt...) og så er jeg selvfølgelig bekymret for komplikationer senere.

Sisley

Jeg er også rhesus negativ og jeg blev ikke testet under mine to graviditeter. Der blev taget en blodprøve af min dreng og pige, da jeg havde født og de er begge rhesus negativ som mig. Man får ikke nogen indsprøjtning når de også er rhesus negative.

Jeg fik afvide, at man skal have den indsprøjtning senest 48 timer efter, at man har født, hvis man har fået et positivt barn. Det indsprøjtningen gør godt for er, at du ved fremtidige graviditeter ikke udstøder fosteret.

Anmeld

25. januar 2010

Misjelle

Sisley skriver:

Sisley

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor du er bekymret?

Jeg er Rhesus negativ ... fik dog ikke undersøgt barnets blodprøve mens jeg var gravid. Da han var kommet ud tog de en blodprøve fra ham. Han var rhesus positiv. Derfor skulle jeg have en anti -D Indsprøjtning. Når man har fået denne indsprøjtning så skal man faktisk ikke tænke mere på det heller ikke i en evt ny graviditet.

Anmeld

25. januar 2010

Sisley

Det er rigtigt at man tidligere skulle have indsprøjtningen efter man havde født (senest 72 timer), men det er lavet om, så man nu kan få den inden man føder.

Så I ikke den TV udsendelse der var for lidt tid siden, hvor der blev udført blodtransfusion på et foster via navlestrengen, fordi moderens blod bekæmpede barnets, som derfor fik blodmangel? Så vidt jeg ved var rhesus neg/pos årsag til dette.

Jeg har ikke grund til bekymring nu - efter sigende - men ved efterfølgende graviditeter.

Det ville jo bare være lidt nemmere, hvis lillepigen også var negativ...

Anmeld

25. januar 2010

LinLin

Det er jeg også - o g David er positiv, så fik også stikket efter han var født... Efter aborten i november fik jeg også en gang anti-D...

Kan ikke rigtigt se det store problem...? (Og jeg hader insprøjtninger, men her er det jo nødvendigt!!!)

Anmeld

25. januar 2010

Sisley

Mor til David skriver:

Det er jeg også - o g David er positiv, så fik også stikket efter han var født... Efter aborten i november fik jeg også en gang anti-D...

Kan ikke rigtigt se det store problem...? (Og jeg hader insprøjtninger, men her er det jo nødvendigt!!!)

Føler du dig helt tryg ved, at du "bare" har fået en indsprøjtning? Jeg er skide bange for, at lortet ikke virker... I dag er det jo nærmest sådan, at du selv skal vide hvad du fejler, når du går til lægen eller hvad der er galt med bilen, når du går til mekaniker osv... Derfor havde jeg bare sådan krydset fingre for, at baby også var rhsus negativ, for så var der i hvert fald slet ingen grund til bekymring. men det lader i det mindste til, at der er mere kontrol med det nu end tidligere.

Anmeld

25. januar 2010

Majbriteriksen

Er det lige lavet om? Jeg fødte for 4 mdr. siden og der blev vores søns blodtype først undersøgt da han blev født, mener de tog en prøve i navlestrengen. Så ringede de hjem til os for at sige om vi skulle komme eller ej. Heldigvis skulle vi ikke, vi har 45 km, og vi skulle nemlig være kommet inden for  48 timer sagde de.

Da vi fik den første søn skulle jeg have en sprøjte pga hans blodtype, men det var da ikke noget at pive over, 2 sek, så er det over, hellere det end komplikationer i evt. senere graviditeter

Anmeld

25. januar 2010

LinLin

Sisley skriver:

Føler du dig helt tryg ved, at du "bare" har fået en indsprøjtning? Jeg er skide bange for, at lortet ikke virker... I dag er det jo nærmest sådan, at du selv skal vide hvad du fejler, når du går til lægen eller hvad der er galt med bilen, når du går til mekaniker osv... Derfor havde jeg bare sådan krydset fingre for, at baby også var rhsus negativ, for så var der i hvert fald slet ingen grund til bekymring. men det lader i det mindste til, at der er mere kontrol med det nu end tidligere.

Ja, det er jeg!

Anmeld

25. januar 2010

Sisley

Majbriteriksen skriver:

Er det lige lavet om? Jeg fødte for 4 mdr. siden og der blev vores søns blodtype først undersøgt da han blev født, mener de tog en prøve i navlestrengen. Så ringede de hjem til os for at sige om vi skulle komme eller ej. Heldigvis skulle vi ikke, vi har 45 km, og vi skulle nemlig være kommet inden for  48 timer sagde de.

Da vi fik den første søn skulle jeg have en sprøjte pga hans blodtype, men det var da ikke noget at pive over, 2 sek, så er det over, hellere det end komplikationer i evt. senere graviditeter

Ja, det er lige lavet om - fra 1/1 tror jeg. Det er så nyt, at min egen læge heller ikke vidste noget meget om det, da min blodprøve blev taget sidste mandag. Jeg bragte det selv på banen.

Anmeld

25. januar 2010

bagger26

Okay, det har jeg ikke hørt noget om, jeg er også rhesus negativ. Er gravid i uge 34+4, men kan selvfølgelig være det er forsent alligevel. Mit første barn er positivt, så der fik jeg en indsprøjtning efter fødslen, og det har jeg været meget tryg ved, der har intil videre ikke været nogle proboblemer med denne graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.