Kom med jeres politisk korrekte ord...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
37 svar
0 synes godt om
23. januar 2010

Honningblomst

Jeg starter med:

"En kold tyrker" det går jo ikke mere....så nu hedder den:

"En kold anden-etnisk-baggrund-end-dansk...."

Har I nogle ord der skal rettes til, så kunne vi jo lave en hel liste af ord der nu skal siges på den rigtige måde....)

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2010

Lone Jakobsen

hørte engang en fyr sige "anden-etnisk-baggrund-end-dansk-arbejde" ikke sort arbejde

Anmeld

23. januar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

hørte engang en fyr sige "anden-etnisk-baggrund-end-dansk-arbejde" ikke sort arbejde

Guuuud ja, den skal da også rettes....super...

Anmeld

23. januar 2010

Mumto3

Det tror jeg ikke den behøver. Sort arbejde hentyder jo ikke til at det er en 'sort' (person) der udføre arbejde, men at det er et stykke arbejde der forgår i det skjulte (i mørket) og udenfor skattevæsnets 'søgelys'. Det foregår ikke åbnet. Så der liger der intet rasistisk i.

Den med en kold tyrker, hmmm....er det ikke netop anerkende af tyrkerne, at de er i stand til at gå fra dyb afhængighed til totalt afholdenhed, at have så meget viljestyrke og selv kontrol at man kan det. Det er vel ikke rasistisk? Det skulle da lige være mod os 'danskere' der har rygrad som en regnorm.

Jeg tror man skal passe på med at ikke at kamme helt over i 'politisk korrekthed'.

Anmeld

23. januar 2010

Honningblomst

Mumto3 skriver:

Det tror jeg ikke den behøver. Sort arbejde hentyder jo ikke til at det er en 'sort' (person) der udføre arbejde, men at det er et stykke arbejde der forgår i det skjulte (i mørket) og udenfor skattevæsnets 'søgelys'. Det foregår ikke åbnet. Så der liger der intet rasistisk i.

Den med en kold tyrker, hmmm....er det ikke netop anerkende af tyrkerne, at de er i stand til at gå fra dyb afhængighed til totalt afholdenhed, at have så meget viljestyrke og selv kontrol at man kan det. Det er vel ikke rasistisk? Det skulle da lige være mod os 'danskere' der har rygrad som en regnorm.

Jeg tror man skal passe på med at ikke at kamme helt over i 'politisk korrekthed'.

tag det nu for det det er...for sjov...lidt til at grine af netop så alt ikke bliver så fandens korrekt og en stor gang flueknepperi...eller insektsamleje...

Anmeld

23. januar 2010

3rollinger

Hvad med "slå sig gul og blå". Det må da hedde "slå sig af asiatisk oprindelse og blå"

Eller er den lidt søgt

Trine, som har den laekrest lille nevoe der er halvt dansk og halvt kinesisk

Anmeld

23. januar 2010

Honningblomst

3rollinger skriver:

Hvad med "slå sig gul og blå". Det må da hedde "slå sig af asiatisk oprindelse og blå"

Eller er den lidt søgt

Trine, som har den laekrest lille nevoe der er halvt dansk og halvt kinesisk

Ej, den er sgu da sjov...den må også på listen-griner

Sidder og tænker på udtryk som det er fedt....mon det er godt at sige i disse fedtforskrækkede og det er ikke smart at være tyk-tider..,

Knus...

Anmeld

23. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

man siger jo at man får en "sort streg i panden" når man lyver!?

Anmeld

23. januar 2010

Honningblomst

Caroline86 skriver:

man siger jo at man får en "sort streg i panden" når man lyver!?

Ej ja...den må så også hedde at have en anden etnisk baggrund end dansk-streg i panden...

Anmeld

23. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ej, den er sgu da sjov...den må også på listen-griner

Sidder og tænker på udtryk som det er fedt....mon det er godt at sige i disse fedtforskrækkede og det er ikke smart at være tyk-tider..,

Knus...

nej uha, det tror jeg ikke dur!!

og "sort snak" er nok heller ikke godt længere... hæhæ

Fed tråd, Eva! det trængte vi vist til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.