Blærebetændelse! Hjææælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

BOBS

jep og der er også sådan nogle korn frø??? du kan koge og komme indholdet i en klud du kan gnide mod maven (bukkehornsfrø???) og du er sikkert ved at brække dig af grin, for det var jeg da jeg fik den serveret af jm fra hjemmefødselsordning...men de ved altså hvad de snakker om....og de der kan købes i helsebutik eller matas. Nåede dog aldrig selv at prøve....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

CamillaSoefelt

BOBS skriver:

jep og der er også sådan nogle korn frø??? du kan koge og komme indholdet i en klud du kan gnide mod maven (bukkehornsfrø???) og du er sikkert ved at brække dig af grin, for det var jeg da jeg fik den serveret af jm fra hjemmefødselsordning...men de ved altså hvad de snakker om....og de der kan købes i helsebutik eller matas. Nåede dog aldrig selv at prøve....

Okey det vil jeg da prøve.. De der bukkehornsfrø kan man osse bruge til hunden, hvis den har betændelse og for meget snask "dernede"... hihi.. Så det sikkert effektivt.. Nå sidespring! Men tak for rådet..

Anmeld

22. januar 2010

BOBS

CamillaSoefelt skriver:

Okey det vil jeg da prøve.. De der bukkehornsfrø kan man osse bruge til hunden, hvis den har betændelse og for meget snask "dernede"... hihi.. Så det sikkert effektivt.. Nå sidespring! Men tak for rådet..

hahahaaaaahhhaaaaa   ja og optag det så lige og lig ind her - dyreplager!(skulle have været en smiley der skraldgriner)

Anmeld

22. januar 2010

DK

Jeg har ofte blærebetændelse, og havde det også som gravid. To af gangene gik det op til nyrerne og Ushhhh det gjorde nas. Du er ikke i tvivl om det evt. gør det ved dig! Men så skal du i "rigtig" behandling. (det er meget smertefuldt deromme ved ryggen, hvor ribbene slutter)

Jeg synes det hjælper at pakke mit underliv ind i varme tæpper og dyner, altså en lille "svedekur" for underlivet, og så drikker jeg rigtig meget the, som løber lige gennem mig og derved får skyllet systemet godt igennem.

Men ellers, som mange skriver, så er tranebær juice fortrindeligt, det kan du købe i det fleste større supermarkeder. Derudover så er det noget med at det bliver værre hvis du drikker meget sukkerholdige drikke, så prøv at skær ned på det. Jeg ved ikke om det er "hjemmeopfundet", men jeg synes i alt fald at det bliver værre hos mig, hvis jeg fx drikker rigtig cola når jeg har blærebetændelse.

Knus

Anmeld

22. januar 2010

CamillaSoefelt

BOBS skriver:

hahahaaaaahhhaaaaa   ja og optag det så lige og lig ind her - dyreplager!(skulle have været en smiley der skraldgriner)

Heey.. Ved godt det smager grimt.. Meeen de siger altså det hjælper at drysse over maden.. hehehehe

Anmeld

22. januar 2010

CamillaSoefelt

DK skriver:

Jeg har ofte blærebetændelse, og havde det også som gravid. To af gangene gik det op til nyrerne og Ushhhh det gjorde nas. Du er ikke i tvivl om det evt. gør det ved dig! Men så skal du i "rigtig" behandling. (det er meget smertefuldt deromme ved ryggen, hvor ribbene slutter)

Jeg synes det hjælper at pakke mit underliv ind i varme tæpper og dyner, altså en lille "svedekur" for underlivet, og så drikker jeg rigtig meget the, som løber lige gennem mig og derved får skyllet systemet godt igennem.

Men ellers, som mange skriver, så er tranebær juice fortrindeligt, det kan du købe i det fleste større supermarkeder. Derudover så er det noget med at det bliver værre hvis du drikker meget sukkerholdige drikke, så prøv at skær ned på det. Jeg ved ikke om det er "hjemmeopfundet", men jeg synes i alt fald at det bliver værre hos mig, hvis jeg fx drikker rigtig cola når jeg har blærebetændelse.

Knus

Okay.. Tak for de gode råd.. Det må jeg da lige finde ud af så, for min tranebærsaft er nemlig med sukker? Hm.. Nå men ellers the eller vand, det kan vel skylle systemtet igennem og blærebetændelsen ud?

Ja min læge "bankede" mig osse omme på ryggen, men jeg havde ikke ondt de steder han gjorde det, så det er indtil videre udelukket.. hihi..

Anmeld

22. januar 2010

DK

CamillaSoefelt skriver:

Okay.. Tak for de gode råd.. Det må jeg da lige finde ud af så, for min tranebærsaft er nemlig med sukker? Hm.. Nå men ellers the eller vand, det kan vel skylle systemtet igennem og blærebetændelsen ud?

Ja min læge "bankede" mig osse omme på ryggen, men jeg havde ikke ondt de steder han gjorde det, så det er indtil videre udelukket.. hihi..

Vær glad for det!!!

Det er fordi at baby og gravidmaven klemmer på de der kanaler der transporter tisset fra nyrerne til blæren. Derfor ligger der "rester" og sumper og det går der så betændelse i. Men altså det gjorde SÅ ondt, som om man var blevet sparket HÅRDT i nyrerne for 1 minut siden, HELE tiden. Og man kan ikke engang sådan liiiige ligge sig ned eller sidde stille så man ikke kan mærke det. Det er der hele tiden.

Så skyl godt igennem!!

Anmeld

22. januar 2010

CamillaSoefelt

Jamen det vil jeg da gøre så.. Skal nødig redde mig en nyre/bækken betændelse.. hehe.

Tak for ordene og fortsat god aften..

herfra

Anmeld

25. januar 2010

Roxie

Jeg har altid lidt af blærebetændelse pga et kort urinrør. hvis du får pencilin må du ikke tage tranebær samtidig. tranebær gør at bakterier ikke så nemt kan sætte sig i urin røret og det gør også at pencilinen har mindre virkning. SÅ ikke samtidigt. tag pincilin kuren færdig og begynd så på tranebær pillerne eller saften eller begge dele.

Jeg har god erfaring med pillerne men de forebygger mere end de behandler så husk det. tag pillerne når du føler en blærebetændelse er på vej, eller hver dag hvis du er meget plaget. ud over at du skal undgå sukker, skal du og undgå trusse indlæg, man kan have meget udflåd i graviditeten og kan blive fristet til at bruge et trusse indlæg, men hvis du lider af blærebetendelse så tag et pat ekstra trusser med dig i stedet så du kan skifte. bakterier samler sig i trusse indlæget og gør at du har nemmere ved at få blærebetendelse.

Husk også at tørre dig bagud så du ikke får afførings bakterier for tæt på urinrøret. sørg også for at holde dig varm dernede, det kan også hjælpe.

Held og lykke  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.