Blærebetændelse! Hjææælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.101 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

CamillaSoefelt

Hej alle I skønne tøser herinde..;0)

Håber nogen kan hjælpe mig. Jeg fik torsdag i sidste uge konstateret blærebetændese og fik noget sulfametazol( eller hvordan det staves ?) mod det,kuren var så slut tirsdag i denne uge, men jeg synes slet ikke det har hjulpet.. Så gik jeg til lægen igår hvor jeg igen blev testet og så sagde han det var blevet værre og at der også var æggehvidestoffer i urinen.. Så jeg fik en ny omgang af det samme.. Det andet han kunne give mig kan jeg nemlig ikke tåle og resten må man som gravid ikke få..;( Men jeg synes bare det bliver værre og værre..

Nogen som sidder eller har siddet i samme situation? Og hvad gjorde I?

Alle gode råd er velkomne..

Knus fra Camilla 17+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

bette

åhh jeg kan jo selvfølgelig ikke huske hvad det hedder.. men der er noget man kan drikke til at hjælpe det væk med... måske en anden kan huske navnet

Anmeld

22. januar 2010

otlitrom

Drik rigeligt med væske, gerne tranebærsaft eller appelsinjuice. Syren hjælper med at rense. Og jeg ved godt at det kan svide, når du tisser.. Men jo mere du skyller igennem jo bedre

God bedring!!

Anmeld

22. januar 2010

anneR

CamillaSoefelt skriver:

Hej alle I skønne tøser herinde..;0)

Håber nogen kan hjælpe mig. Jeg fik torsdag i sidste uge konstateret blærebetændese og fik noget sulfametazol( eller hvordan det staves ?) mod det,kuren var så slut tirsdag i denne uge, men jeg synes slet ikke det har hjulpet.. Så gik jeg til lægen igår hvor jeg igen blev testet og så sagde han det var blevet værre og at der også var æggehvidestoffer i urinen.. Så jeg fik en ny omgang af det samme.. Det andet han kunne give mig kan jeg nemlig ikke tåle og resten må man som gravid ikke få..;( Men jeg synes bare det bliver værre og værre..

Nogen som sidder eller har siddet i samme situation? Og hvad gjorde I?

Alle gode råd er velkomne..

Knus fra Camilla 17+2

man kan på apoteket købe tranebær kapsler, det hjalp på mig og så rigeligt med vand.

anne

Anmeld

22. januar 2010

CamillaSoefelt

Er i fuld gang med og drikke tranebærsaft og drikker osse meget, ved ikke om jeg drikker nok selvfølgelig? hehe..

Ja jeg var oppe for at købe de der kapsler ( Viabutin mener jeg de hedder ?), men hende på apoteket mente ikke det ville hjælpe når det var blvet så slemt.. Så hun sagde jeg skulle spare de 170kr indtil videre og så se tiden an.. Hvis det var blevet værre til imorgen så tage til lægevagten? Kan bare ikke se hvad lægevagten skal kunne gøre?

Anmeld

22. januar 2010

mor_sabina

CamillaSoefelt skriver:

Er i fuld gang med og drikke tranebærsaft og drikker osse meget, ved ikke om jeg drikker nok selvfølgelig? hehe..

Ja jeg var oppe for at købe de der kapsler ( Viabutin mener jeg de hedder ?), men hende på apoteket mente ikke det ville hjælpe når det var blvet så slemt.. Så hun sagde jeg skulle spare de 170kr indtil videre og så se tiden an.. Hvis det var blevet værre til imorgen så tage til lægevagten? Kan bare ikke se hvad lægevagten skal kunne gøre?

Øv hvor surt, jeg døjede også vildt med blærebetændelse i den sidste del af graviditeten. Jeg fik 5 omgange pencilin UDEN virkning

Men kan trøste dig med at det forsvinder når du føder (sådan er det ihvertfald ofte)

Det var 3 forskellige kure, men hvis du ikke kan tåle dem, er der nok desværre ikke andet for end at pakke sig godt ind, drikke rigeligt og endelig usødet tranebærsaft.

God bedring

Anmeld

22. januar 2010

CamillaSoefelt

mor_sabina skriver:

Øv hvor surt, jeg døjede også vildt med blærebetændelse i den sidste del af graviditeten. Jeg fik 5 omgange pencilin UDEN virkning

Men kan trøste dig med at det forsvinder når du føder (sådan er det ihvertfald ofte)

Det var 3 forskellige kure, men hvis du ikke kan tåle dem, er der nok desværre ikke andet for end at pakke sig godt ind, drikke rigeligt og endelig usødet tranebærsaft.

God bedring

Dejligt og høre jeg ikke er den eneste i verden.. hihi.

Nu skriver du usødet tranebærsaft? Men de eneste to jeg lige umiddelbart kunne finde var enten med alm sukker, eller sødet med sødestof.. Og så tog jeg den med alm sukker..

Anmeld

22. januar 2010

H+S Skjolgborg.

anneR skriver:

man kan på apoteket købe tranebær kapsler, det hjalp på mig og så rigeligt med vand.

anne

Lider også meget af det/ eller har gjort og  fik det ca hver 2-3 mdr har jeg det.

Har siden april taget en trænpille hverdag og ikke haft det siden.

Så tro på de hjælper.....

Mvh Henriette

Anmeld

22. januar 2010

BOBS

jeg havde det også flere gange i min graviditet, og det er helt normalt at man er mere tilbøjelig til at få det når man er gravid......jeps som de andre siger tranebærsaft og app juice og MASSER af vand.....

(man skal dog ikke drikke feks. en halv liter ad gangen til sidst i graviditeten da det kan påvirke barnet læste jeg et eller andet sted da jeg var gravid...hvor hvad??) men du er heller ikke så langt i din graviditet...min søster led også nærmest af det fra start til slut....

og undgå for mange søde sager.(også sukkeret i væsker)..for sukker tiltrækker bakterier som biiip tiltrækker fluer...

kh

Anmeld

22. januar 2010

mor_sabina

CamillaSoefelt skriver:

Dejligt og høre jeg ikke er den eneste i verden.. hihi.

Nu skriver du usødet tranebærsaft? Men de eneste to jeg lige umiddelbart kunne finde var enten med alm sukker, eller sødet med sødestof.. Og så tog jeg den med alm sukker..

Man skal vist i en helsebutik, det skulle eftersigende være noget mere effektivt.

Jeg har ikke prøvet det selv, men flere jeg kender siger det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.