High need baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.438 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Mathilde

Er der nogle der har et "high need" barn? Eller nogle der ved hvornår man kan sige at et barn er "high need"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Tynen

Hey

Har du selv en ide om at Celina er et "high need" barn?

Jeg har prøvet at google det men kom ikke længere end til det første link:
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDVIKLING&id=5824

Synes det var spændende at læse om en der har været igennem noget af det vi var (Og mht. søvnen STADIG kæmper med) igennem med Stella.

- Ja, jeg svarer egentlig ikke på det du spørger om.
Blev bare opslugt af emnet og måtte lige give et pip med

Anmeld

21. januar 2010

Tynen

- Ellers står der lidt om det her:

http://www.askdrsears.com/html/5/t050400.asp

Og på dansk:
http://www.ifavndanmark.dk/dk/

- Gå ind under Baby og derefter " Følsomme, Signalstærke børn"

Anmeld

22. januar 2010

Mathilde

Tynen skriver:

Hey

Har du selv en ide om at Celina er et "high need" barn?

Jeg har prøvet at google det men kom ikke længere end til det første link:
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDVIKLING&id=5824

Synes det var spændende at læse om en der har været igennem noget af det vi var (Og mht. søvnen STADIG kæmper med) igennem med Stella.

- Ja, jeg svarer egentlig ikke på det du spørger om.
Blev bare opslugt af emnet og måtte lige give et pip med

Tusind tak for links dem vil jeg kigge nærmere på når Celina sover i aften..

Ja jeg har lidt en idé om at Celina går ind under den gruppe.

Hun skal helst være ved mig hele tiden og kan ikke ligge selv ret længe. Alt er godt når jeg bærer rundt på hende.

Der skal ske noget hele tiden, ellers bliver hun sur og irriteret. Til gengæld må der ikke ske for meget. Det er en fin balance. Hun kan fx hygge sig med at der sker en masse omkring hende, men kommer der så en fremmed, går hun helt i panik! (måtte fx holde julefrokost hos svigerfam. med mig selv og Celina det meste af dagen på et værelse, fordi hun panikkede over de fremmede mennesker)

Hun er ikke til at få til at sove. Hun sover faktisk ikke om dagen. Jeg kan kæmpe meget længe (½-1time) hvor jeg vader rundt med hende i barnevognen og så sover hun 5min. Og hun ER træt.

Hun vil KUN ammes og nægter at spise grød.(blev 6mdr. d. 13.) men det er efterhånden svært for hvis der ikke er helt ro bliver hun forstyret og slipper, hvorefter hun bliver sur og ikke kan finde ud af at få ved igen.

Jeg har jo ikke rigtig noget at sammenligne med, så ved ikke om det bare er sådan der er....Men jeg synes nu jeg hører om andre der har det lidt nemmere

Anmeld

22. januar 2010

Honningblomst

Min yngste var eller er sådan et barn...han har aldrig sovet meget og har altid haft brug for at være tæt..han sov feks ikke de første 6 mdr. af sit liv om dagen, kun lidt her og der og jeg var ved at blive kørt helt ned....købte en slynge, så hang han der og så gav jeg ham bare al dne nærhed han havde og har brug for...han sover stadig tæt på mig og hans far når han er der...han bliver 4 år om to mdr.

Knus..

Anmeld

22. januar 2010

pipsen

Kender ikke definationen på et "highneed" barn, men kan også varmt anbefale en slynge/vikle, det giver dig lige lidt fred og barnet noget ro og tryghed 

Anmeld

22. januar 2010

Mathilde

Eva skriver:

Min yngste var eller er sådan et barn...han har aldrig sovet meget og har altid haft brug for at være tæt..han sov feks ikke de første 6 mdr. af sit liv om dagen, kun lidt her og der og jeg var ved at blive kørt helt ned....købte en slynge, så hang han der og så gav jeg ham bare al dne nærhed han havde og har brug for...han sover stadig tæt på mig og hans far når han er der...han bliver 4 år om to mdr.

Knus..

Jeg har også en bæresele, men det er hårdt for ryg og skuldre efterhånden, synes jeg. Celina er jo også godt 6mdr, så hun er ikke lille at slæbe rundt på mere..

Celina har også helt fra start sovet ved siden af mig i sengen. Hun vil også helst hvis hun kan få lov til at sove i mine arme og med brystet i munden om dagen. Men ind imellem lykkes det at få hende til at sove i barnevognen

Tak for svar! Knus

Anmeld

22. januar 2010

Honningblomst

Mathilde skriver:

Jeg har også en bæresele, men det er hårdt for ryg og skuldre efterhånden, synes jeg. Celina er jo også godt 6mdr, så hun er ikke lille at slæbe rundt på mere..

Celina har også helt fra start sovet ved siden af mig i sengen. Hun vil også helst hvis hun kan få lov til at sove i mine arme og med brystet i munden om dagen. Men ind imellem lykkes det at få hende til at sove i barnevognen

Tak for svar! Knus

En slynge synes jeg er bedre.... måske du kan finde en god...og held og lykke...de er skønne de små følsomme unger..

Anmeld

14. maj 2011

nyostjyden

Hej - det er lige gået op for mig at min datter på 7 mdr er et high need barn. Så er det ikke fordi jeg er en tåbelig 1.gangsmor at hun ikke vil sove ret længe ad gangen i barnevognen og ikke selv kan falde i søvn når hun er træt og at hun var på mig stort set uafbrudt de første 2 måneder! Mine store spørgsmål nu går på:

1 - Der står at de skal have  hjælp af forældrene til at lære at sove. Men hvordan? (pt ammer jeg i søvn men det stopper jo på et tidspunkt...)

2 - Hun skal starte i dagpleje om 2 måneder. Har I andre med HN-børn nogle gode råd i den forbindelse. Fx i fht. at hun skal trilles for at falde i søvn hvilket alle fortæller mig stopper når hun kommer i dagpleje for det har sådan en ikke tid til og de skal nok lære hende at sove. Men kan de det (uden at det er ved at hun bare får lov at græde)?

3 - Er det noget der giver problemer når hun bliver lidt ældre. Er der noget vi skal være særligt opmærksomme på?

Har søgt som en gal på nettet og fundet en masse beskrivelser og bortset fra at hun heldigvis er glad det meste af tiden (og ikke klynkende og menneskesky) så passer de meget på hende. Men der står ikke meget om hvad man konkret skal gøre. Håber I kan hjælpe!

Anmeld

14. maj 2011

morethanperfect

jchristinah skriver:

Hej - det er lige gået op for mig at min datter på 7 mdr er et high need barn. Så er det ikke fordi jeg er en tåbelig 1.gangsmor at hun ikke vil sove ret længe ad gangen i barnevognen og ikke selv kan falde i søvn når hun er træt og at hun var på mig stort set uafbrudt de første 2 måneder! Mine store spørgsmål nu går på:

1 - Der står at de skal have  hjælp af forældrene til at lære at sove. Men hvordan? (pt ammer jeg i søvn men det stopper jo på et tidspunkt...)

2 - Hun skal starte i dagpleje om 2 måneder. Har I andre med HN-børn nogle gode råd i den forbindelse. Fx i fht. at hun skal trilles for at falde i søvn hvilket alle fortæller mig stopper når hun kommer i dagpleje for det har sådan en ikke tid til og de skal nok lære hende at sove. Men kan de det (uden at det er ved at hun bare får lov at græde)?

3 - Er det noget der giver problemer når hun bliver lidt ældre. Er der noget vi skal være særligt opmærksomme på?

Har søgt som en gal på nettet og fundet en masse beskrivelser og bortset fra at hun heldigvis er glad det meste af tiden (og ikke klynkende og menneskesky) så passer de meget på hende. Men der står ikke meget om hvad man konkret skal gøre. Håber I kan hjælpe!

Jeg har også et sensetivt barn og han er lige blevet 6 mdr.. Han vil også kun trilles i søvn , så skal også finde ud af hvordan pokker jeg lærer ham at falde i søvn af sig selv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.