Åhhh må man male når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.851 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Malene84

hey tøser,

har ENDELIG  efter to år med udlejer - fået hele min lejlighed tilbage. Men puhaa... bestemt ikke i samme stand som dengang  Fra på fredag af, skal jeg gå hjemme i en måned og vil helt vildt gerne igang med at sætte den i stand - men må jeg male?

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Christinahr

Nej, det ville jeg ikke gøre og dog, jeg ville ihvertfald forhøre mig flere steder efter maling der ikke er skadeligt

Anmeld

21. januar 2010

Sisley

Nej!

- men din kæreste må smide dig ud af lejligheden, male, lufte godt ud og så kan du komme tilbage :-) Hvis det er et rum du skal sove i vil jeg dog anbefale, at du overnatter ude. Jeg har tjekket det med Giftinformationen og Arbejds- og Miljømedicinsk klinik for vi skal også have malet.

Kan i øvrigt anbefale Lady maling, som er mærket med alt mulig miljø-halløj og slet ikke stinker som mange andre malinger.

Sisley

Anmeld

21. januar 2010

Janep

jeg vil sige det kommer and på hva for noget maling du bruger.

jeg malte sidste gang jeg var gravid og vi havde bare alle vinduer åbne og brugte kun vandbaseret maling

Anmeld

21. januar 2010

Sisley

Christinahr skriver:

Nej, det ville jeg ikke gøre og dog, jeg ville ihvertfald forhøre mig flere steder efter maling der ikke er skadeligt

Al maling er i et vist omfang skadeligt (også for ikke-gravide), men man skal gå efter almindelig vandbaseret med malekode 00-1 (tror jeg det hedder)

Anmeld

21. januar 2010

louise8723

Sisley skriver:

Al maling er i et vist omfang skadeligt (også for ikke-gravide), men man skal gå efter almindelig vandbaseret med malekode 00-1 (tror jeg det hedder)

ja men med vandbaseret maling kan man ikke tører fladen af fordi så fjerner du malingen!

Anmeld

21. januar 2010

Sisley

louise2730 skriver:

ja men med vandbaseret maling kan man ikke tører fladen af fordi så fjerner du malingen!

Ikke hvis man maler med Lady :-)

Anmeld

21. januar 2010

MTS

Det er ikke mange steder hvor man kan få oliebaseret maling længere, da de fleste bruger vandbaseret. Og hvis der tidligere er malet med vandbaseret så kan oliebaseret maling falde af hvis man maler med det.

Og man kan sagtens vaske vandbaseret maling hvis du bruger en højere glans, plejer normalt at være glans 7. Det er kun i loftet at man bruger glans 3 og der er det ikke så godt at vaske for meget.

Det er vist heller ikke så giftigt som det tidligere har været, men syns du skal høre med dem det sted i skal købe malingen.

Anmeld

21. januar 2010

MichelleP

hey jeg er maler og har flere veninder som er gravide og ja det må du godt malingen skal bare være vandbaseret!

håber du kan bruge det hilsen michelle

Anmeld

21. januar 2010

RikkeR

louise2730 skriver:

Jo, det kan man godt, hvis glansen er høj nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.