Offentlig transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2010

vatten

MetteLetten skriver:

Hvis jeg skal herhjemme fra og ind til Århus midtby (3 zoner) så koster det 26 kr. - Mener 18 kr. er mindste beløbet (2 zoner).

Mht. taxa'erne så er jeg ikke helt uptodate, men jeg mener at I Silkeborg koster det 70kr. i startgebyr efter et hvis klokkeslet.
Og så har jeg hørt noget om at I Herning koster en stor taxa 150 kr. i startgebyr og så kører man de første 3 eller 5 km. gratis.

Jeg er også fra Århus, og jeg kan heller ikke helt huske startgebyret i taxa, men det er noget med, at den starter ved XXkr, men den begynder så først at tælle op på taxameteret, når du er kommet over XXkr. 

Ideen var vist, at man ville undgå folk, der kun skulle køres en lille tur, da de optager bilerne for andre kunder, der skal længere. Og på den måde det er lavet, er XXkr jo så mindsteprisen for en tur, og så undgår man de helt små ture.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Sees

vatten skriver:

Jeg er også fra Århus, og jeg kan heller ikke helt huske startgebyret i taxa, men det er noget med, at den starter ved XXkr, men den begynder så først at tælle op på taxameteret, når du er kommet over XXkr. 

Ideen var vist, at man ville undgå folk, der kun skulle køres en lille tur, da de optager bilerne for andre kunder, der skal længere. Og på den måde det er lavet, er XXkr jo så mindsteprisen for en tur, og så undgår man de helt små ture.

Og det er jo egentlig meget smart, synes jeg.
De skal jo også have tingene til at køre rundt.
Jeg tænker bare, de snakker så meget om at man skal tage bussen, fordi så sparer man Co2, eller hvad det hedder - Men med de priser de har fået sig i busserne, så vil jeg sgu hellere undvære!
For i tiden tog jeg også bussen over til min mor (3 km. væk og det koster 18 kr.) men nu har jeg altså valgt at gå, når jeg skal derover. Det bliver sgu for dyrt i længden at tage bussen.

Anmeld

21. januar 2010

siw84

synes det er helt vildt med de priser.. bor selv i kbh. og dog har vi bil men lige så snart lille manden er født blir det transport med bus og tog for mit vedkommende.. da jeg ikke vil ligge og proppe lille manden ind og ud af en bil hver dag.. så har besluttet at bilen får lov at stå.. men blev da vildt overrasket over priserne for at komme med det offentlige

Anmeld

21. januar 2010

eliasogmor

Sussie&Lilje skriver:

Hej Piger ...

Jeg er nysgerrig efter hvad hhv bus og taxa koster i jeres byer?

Synes det er blevet rigtig dyrt i Kolding efterhånden, min mor er på vej op til mig, og jeg fik lige en sms om at bussen er steget til 19,- for en voksen billet! Synes det er helt vildt når man tænker på det kun kostede 14 for bare 2 år siden ca ..

Taxa er steget til starttakst: 70,- efter kl 18 .. Det kan dælme ikke betale sig a benytte offentlige transportmidler mere synes jeg ikke .. Det gør jeg heldigvis heller ikke ofte da mit job ligger rimelig tæt på ..

Sussie

vi skal så kun give 100 kr for et 10 turs.... faldt også bagover da jeg så det kostede 19 kr..

Anmeld

21. januar 2010

ønskebørn74

40 KR. FOR AT KOMME TIL ODENSE FRA OS AF.. FOR 3ÅR SIDEN KOSTEDE DET 34 KR.... SÅ ER HELT ENIG... (KUN 21 KM. TIL ODENSE)

TAXA KOSTER OVER 500KR... PYHA.. DYR POST PÅ EN BYTUR...

Anmeld

21. januar 2010

Ox.

eliasogmor skriver:

vi skal så kun give 100 kr for et 10 turs.... faldt også bagover da jeg så det kostede 19 kr..

Nåååeh okay, se det vidste jeg så ikke, det er jo ligefrem billigt

Men de taxaer skummer jeg stadig lidt over ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.