Offentlig transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Ox.

Hej Piger ...

Jeg er nysgerrig efter hvad hhv bus og taxa koster i jeres byer?

Synes det er blevet rigtig dyrt i Kolding efterhånden, min mor er på vej op til mig, og jeg fik lige en sms om at bussen er steget til 19,- for en voksen billet! Synes det er helt vildt når man tænker på det kun kostede 14 for bare 2 år siden ca ..

Taxa er steget til starttakst: 70,- efter kl 18 .. Det kan dælme ikke betale sig a benytte offentlige transportmidler mere synes jeg ikke .. Det gør jeg heldigvis heller ikke ofte da mit job ligger rimelig tæt på ..

Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Sulajma

Tja ..

Her i min by koster det 120 for et 10 turs kort, det er jo ikke galt, synes jeg i hvert fald ikke.

Anmeld

21. januar 2010

Ox.

Lokke skriver:

Tja ..

Her i min by koster det 120 for et 10 turs kort, det er jo ikke galt, synes jeg i hvert fald ikke.

Hvor er du fra? :-)

Jylland, fyn, sjælland? :-)

Anmeld

21. januar 2010

@spire

i kbh koster det 21 kr for en billet med bussen der duer i en time.. Du kan så købe et 10-turs kort til 135 kr mener jeg det er..

Men det var indtil d. 1/1 her, hvor priserne nu er steget med 9,5%!!!

Taxa starter på 40 kr hvis du fanger den på gaden, hvis du bestiller den mener jeg det er 50..

Du har ret, den kan snart ikke betale sig længere..! Kan også huske da jeg fik en 10'er af min mor, også havde jeg både til billeten til og fra skole...!

Anmeld

21. januar 2010

Sulajma

midtjylland

Anmeld

21. januar 2010

Ox.

@spire skriver:

i kbh koster det 21 kr for en billet med bussen der duer i en time.. Du kan så købe et 10-turs kort til 135 kr mener jeg det er..

Taxa starter på 40 kr hvis du fanger den på gaden, hvis du bestiller den mener jeg det er 50..

Du har ret, den kan snart ikke betale sig længere..! Kan også huske da jeg fik en 10'er af min mor, også havde jeg både til billeten til og fra skole...!

Ja det er lige det, det var tider hihi  ...

Synes det er ret vildt de forskellige steder efterhånden, jeg tager kun bussen når jeg skal langt med barnevognen, og den bette koster jo heldigvis ikke noget at have med, men pyyyha en pris de tager efterhånden !

Anmeld

21. januar 2010

otlitrom

I Vejle mener jeg at starttakst it taxa er 56 og et 10-turs-kort koster 100 kr. Men jeg cykler næsten altid, så jeg ved ikke om det er steget efter nytår! Synes taxa er vildt dyrt!!

Anmeld

21. januar 2010

Ox.

kitty skriver:

I Vejle mener jeg at starttakst it taxa er 56 og et 10-turs-kort koster 100 kr. Men jeg cykler næsten altid, så jeg ved ikke om det er steget efter nytår! Synes taxa er vildt dyrt!!

Ja det er faktisk også taxa der gør mig mest chokket, det er ufatteligt dyrt synes jeg ...

Anmeld

21. januar 2010

otlitrom

Ja, dengang man lagde en flad 5'er i bussen og kunne få blandet slik for 1 kr.. Det var tider.

Anmeld

21. januar 2010

Sees

Hvis jeg skal herhjemme fra og ind til Århus midtby (3 zoner) så koster det 26 kr. - Mener 18 kr. er mindste beløbet (2 zoner).

Mht. taxa'erne så er jeg ikke helt uptodate, men jeg mener at I Silkeborg koster det 70kr. i startgebyr efter et hvis klokkeslet.
Og så har jeg hørt noget om at I Herning koster en stor taxa 150 kr. i startgebyr og så kører man de første 3 eller 5 km. gratis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.