Hvornår lærer jeg at lade være????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. maj 2008

Stumpen

Jeg må dele dette med jer, for jeg sidder her med tårer i øjene.. Jeg har på facebook modtaget en lille film fra youtube om børnemishandling og selvfølgelig skulle jeg da lige se.. Den handler om en lille lyshåret smilende charmerende lille pige.. Der vises masser af søde og dejlige billeder af pigen.. Forældrene er gået fra hinanden og moren finder en ny mand der mishandler pigen.. Da han brækker begge hendes ben bliver hun fjernet, men kommer hjem igen og dør af at han slår hende i maven... Sidder nu og tænker at hun i det mindste har fået fred fra denne forfærdelige mand, men hvad har hun ikke følt mens salgene har stået på??? Han fik vist 30 år for det og moren 17 år... Hvad er det der får folk til sådan noget... Nu sidder jeg og flæber af frustration, jeg kan slet ikke forstå det eller rumme det... Tanken om at andre små væsner er udsat for det samme er bare umulig at bære... Kan nogen følge mine tanker?? Bliver du også modløs og fortvivlet når du ser sådanne klip eller lign?? Qnus Anja..:'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2008

BellaT

Ja, jeg kan følge dig. Jeg har også set den video. Jeg tror seriøst at jeg mangler et filter i hjernen der kan gøre at jeg kan distancere mig lidt fra sådan noget. For nogle ting kan sidde i mig i flere år. Kan ikke ryste det af.:'( F.eks. noget jeg hørte om som barn tænker jeg stadig på en gang imellem. Og bliver rigtig ked af at der findes sådan nogle mennesker. Sådan nogle psykopater er intet værd som mennesker>(. Stakkels lille pige. Og stakkels alle andre uskyldige børn i verden der bliver mishandlet:'(. Trøsteknus fra Helle...(H)

Anmeld

7. maj 2008

Christinahr

Ja jeg bliver ligeså chokeret. Jeg kan simpelthen ikke forstå at forældre (eller andre folk for den sags skyld!) kan få sig selv til det.

Alle børn er da trælse engang imellem, men så kigger man på deres små øjne og ALT er glemt igen.

Det der næsten er det værste er dem hvor de kommer fra hjem hvor de selv er blevet mishandlet - de tror jo det er sådan man gør.

Jeg så station 2 den anden dag, om en retsmediciner der skulle undersøge en 7 mdr gammel babýs død. Hun var druknet i badekaret, hvordan efterlader man en 7 mdr gammel baby i badekaret????

Jeg synes godt nok der er alt for mange små der ikke får den opvækst de har fortjænt - og ja stakkels lille pige, han skulle føle på sin egen krop skulle han>(

Så fik jeg også lige lidt afløb!

Anmeld

7. maj 2008

Mathilde

Jeg kender godt det med, at man ikke kan lade være med at se sådan noget, selvom man ved hvor meget det påvirker én bagefter... Jeg har ikke set filmen/klippet, men jeg kender godt den følelse man får bagefter:'( Jeg har engang set noget med dyremishandling og det bliver ved med at være i mine tanker. Jeg bliver nærmest desperat for at gøre et eller andet ved det og det sårer mig dybt, at små hjælpeløse børn/dyr udsættes for sådanne uretfærdigheder:'( Jeg kan slet ikke forstå de mennesker der kan få sig selv til det. Der er virkelig noget galt i hovedet på folk, hvis de får noget ud af at påføre andre smerte>( Jeg kan slet ikke have med det at gøre!!!!

Anmeld

7. maj 2008

Rasmine

Jeg forstår simpelthen ikke at I overhovedet gider/vil åbne de sørgelige klip, artikler etc. om børnemishandling, eller for den sags skyld dyremishandling.
(?)

Der sker ikke andet end, som I selv siger, man kommer i dårligt humør og måske endda græder. Medmindre man joiner nogle grupper, feks. dyreværns grupper, eller lign.
Så gør man da selv en aktiv indsats, som forhåbentlig, på sigt, kan være med til at nedbringe antallet af de sørgelige historier.

Anmeld

7. maj 2008

Stumpen

Tillykke med 12-tallet :D Nej, jeg forstår det heller ikke, men har gjort det endnu engang i dag..
Jeg sidder bare og tænker at hvad hjælper det at tilmelde sig en støtte-gruppe/orginasation, når der alligevel kan sidde dommere rundt om i verden og afgøre at barnet skal hjem til mishandlingen igen, når det en gang er fjernet og fundet tryghed...

Jeg så også station 2 og er glad for at babyen var sløret, så man ikke så den lille krop.. Selv den dag i dag hvor Mathilde snart bliver 2, så forlader jeg aldrig badeværelset når hun sidder i badekaret/når der er vand i badekaret.. Det er forfærdelig og tragisk for de forældre det er gået ud over.. Det må være svært at komme videre efter sådan et tilfælde..

Qnus Anja..

Anmeld

7. maj 2008

Kvindemin

Forstår dig godt Anja. Det er jo næsten ligemeget hvad man ser af grimme ting med småbørn, og for den sags skyld - også dyr. Kan få tårerne frem i mig :'( Lige som det skrækkelige program med Jørn, især 1 del. Man ville ønske man kunne gøre noget, men desværre. (H)

Anmeld

8. maj 2008

Nadi

Har også set filmen :'( Jeg bliver enormt ked af det og stor tuder og så bliver jeg helt vildt rasende >( over at sådan noget kan finde sted, og så tuder jeg endnu mere! Sender tanker til alle de børn som har og bliver udsat for mishandling (L) :) -Nadia

Anmeld

8. maj 2008

Nadi

Lige en bemærkning til overskriften "Hvornår lærer jeg at lade være????"

Hvis vi bare lukkede øjnene og ikke så de grusomheder der nogle gange finder sted, så ville vi jo også stiltiende acceptere at de sker. Så jeg synes det er godt at du/vi ser den, og at du laver en tråd om den herinde. Det skaber jo opmærksomhed omkring problemet! Og hvis det betyder at vi skal igennem en tudetur, så er det også okay for mig ;)

Anmeld

8. maj 2008

Pia.

Puha.... ja den fik jeg også sendt... blev så dårlig... men det er desværre sådan det er nogle steder... man bliver så trist af at se den slags ting... lov mig ikke at sende den videre... - så stopper den nok et sted...:'( Knus Pia, som godt forstår dine følelser... (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.