Jeg ved ikke om jeg kan alligevel (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Kb

Forstår heller ikke lige sammenhængen - hvad har dit knap så gode forhold til din mor med dit baby projekt at gøre????

Kan jo se at du er temmelig ung - måske er du bare ikke klar endnu. Skulle dig og kæresten ikke bare nyde hinanden nogle år endnu og så tag den til den tid. Hvorfor har I så travlt??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Louisiana

Jeg forstår godt, at du bliver påvirket af, at din mor siger de ting. Og jeg synes ikke, at det er op til os andre, at fortælle dig, at du skal vente med at få børn - det er ikke vores beslutning. 

Men jeg synes, at du skal fortælle din fyr, at det ikke er okay, at skride, fordi han blir sur. Der er ikke noget værre, end at være den der sidder tilbage, og venter på, at den anden skal komme hjem igen. Når I en dag får det ønskede barn, så kan han altså ikke bare stikke af, når han synes tingene går ham imod. Du kan jo heller ikke bare smutte fra barnet, så det skal han selvfølgelig heller ikke!

Jeg vil dog gerne give et råd til dig ang. graviditet, og så må du jo selv beslutte, om du kan bruge det til noget. Jeg ved, at det er møgirreterende, når folk hele tiden fortæller én, at man er ung, men det er ikke desto mindre sandt, at det er du. Og det er der selvfølgelig ikke noget i vejen med, men der er både ulemper og fordele ved, at være ung mor. Jeg selv var kun et år ældre end dig, da jeg blev gravid med min søn. Jeg har aldrig fortrudt det, men der er mange situationer jeg godt kunne ha' været foruden; når man er så ung mor, så har mange mennesker nemlig en forudindtaget idé om, at man bare ikke ved noget, og da slet ikke om et barn, eller om at være mor! Du skal være forberedt på mange dumme kommentarer!! Jeg har senere i livet tænkt på, at der er mange ting jeg godt ville opleve, lande jeg gerne ville rejse til osv osv, men det skulle jeg vente med, til min søn er flyttet hjemmefra, eller i hvert fald til han kan være sin mor foruden i en måneds tid eller to. Jeg har også måtte give afkald på uddannelser pga at jeg har ham. Man ofre mere end man tænker over, lige når man så gerne vil ha' et barn. Jeg vil gerne være gravid igen, og måtte tænke over, om jeg ville starte forfra, om jeg ville udskyde mine drømme yderligere... 

Og så lige en sidste ting... Hvordan ville du ha' det, hvis det var din egen 18-årige datter, der kom til dig og sagde, at nu ville hun gerne være gravid..? Gå helt ind i dig selv og mærk efter, tænk over det et stykke tid... Måske kan du og din mor bedre kommunikere, hvis du kan sætte dig i hendes sted..??

Håber, at du kan bruge noget af alt det her til noget... 

Anmeld

19. januar 2010

Sofiedk

Jeg kan godt forstå at det må være rigtig hårdt at skulle have din mor imod dig, men hvis du virkelig ønsker at blive mor må man jo tage det med at alle måske ikke ligefrem er på ens side altid. Der er heldigvis ikke nogle som helst andre end dig selv og din kæreste der kan beslutte det og hvis jeg var dig ville jeg bare fortælle din mor at det er det her du ønsker om hun står bag dig eller ej og hvis hun ikke har noget godt at sige skal hun bare lade vær med at sige det.

Mon ikke hun glemmer alt sin modvilje når du først står med en stor flot mave eller et lille nyfødt barnebarn. Hun er jo nok bare bekymret hvis du er ung og vil dig det bedste ( må man håbe ) ... Jeg synes du skal følge dine egne lyster og hvis du drømmer om at blive mor og ved du er klar til at tage alle medgange og modgange så skal du holde fast i det

Anmeld

20. januar 2010

Louisiana

Jeg tror desværre, at hende der har startet emnet, har slettet sin profil... Man kan i hvert fald ikke gå ind på hendes profil

Jeg tror, at hun er blevet ked af de "hårde" ord   Håber ikke det er tilfældet, men tror det desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.