Jeg ved ikke om jeg kan alligevel (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Swerg

Hej piger

Tjah . som overskriften lyder .. Jeg ved ikke om jeg kan få mig selv til at blive mor alligevel.

Min mor og Jeg har igennem nogen år været lidt på kværs af hinanden.. Det har dog været slemt de sidste par måneder. Hun ved godt om min kærestes og mit ''projekt baby'' ..

Idag skulle hendes underbo sættes igang med kejsersnit, og hun havde købt en lille gave til babyen. Hun havde købt en lyserød sparkedragt og lavet en fin æske som sparkedragten lå i, dertil havde hun lavet et rigtig sødt kort og skrevet en besked i. Hun havde virkelig været kreativ og glædede sig så meget til at se den lille nyfødte pige.

Jeg er så ked af det . Jeg har konstant en klump i halsen, og jeg mener ikke at jeg er klar til at blive mor, når min egen mor ikke vil støtte mig i, det jeg gerne vil.

Jeg har lige snakket med min kæreste om det , og han sad næsten og forsvarrede min mor. Og det udløste sig til en kæmpe diskution .  -Han har så taget bilen nu og er skredet ......

Jeg er helt fortabt og tvivler virkelig på om det skal være nu jeg skal prøve på at blive gravid . Den eneste der holder mig tilbage er min mor..

Tak fordi i gad at tage jer tid til at læse mit ynk ..

Knus og kram fra Søs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

6800

Hmmm synes den er svær, for på den ene side synes jeg ikke du skal lade din mor gå dig så meget på, hvis dig i din kæreste virkelig gerne vil have et barn...

På den anden side tænker jeg lidt (undskylder hvis jeg lyder hård), at du inderst inde bare bruger din mor som en undskyldning for ikke at få børn lige nu....

Anmeld

18. januar 2010

LinLin

jeg forstår ikke helt hvorfor hun ikke støtter dig, bare fordi (som jeg kan læse det) hun laver en fin gave til sin underbo...??

Anmeld

18. januar 2010

Ranarupta

Hej Søs, 

Åh, jeg synes at det er rigtigt synd, at du skal tumle med de ting. 

Hvad er din mors holdning? For jeg kan forstå, at hun ikke er enig med dig og din kæreste mht. projekt Baby. Men hvorfor er hun ikke det?

Jeg tænker, at din tvivl er udløst af de her uoverensstemmelser og at du måske ikke ville være i tvivl, hvis folk omkring dig støttede op om projektet... 
Men hvis din tvivl har naget lidt mere end i denne situation, så synes jeg, at du (og din kæreste) skal overveje at sætte projektet lidt på pause - eller i det mindste bare tage jer en god snak, hvor I lytter til hinanden.
Hvis det "bare" er en tvivl, der er opstået pga. roderiet med din mor, så kan en fælles snak mellem jer tre måske være en løsning?

Uanset hvad, så håber jeg, at du får noget klarhed. Det kan bestemt ikke være en nem situation...

Karina

Anmeld

18. januar 2010

oo

Mor til David skriver:

jeg forstår ikke helt hvorfor hun ikke støtter dig, bare fordi (som jeg kan læse det) hun laver en fin gave til sin underbo...??

nej jeg forstår heller ikke helt sammenhængen...

du skriver desuden at dig og din mor har været på tværs af hinanden i flere år, men dig og kæresten har vel ikke haft gang i projekt baby i flere år (går jeg ud fra ud fra din alder), så jeres problemer stammer jo ikke umiddelbart derfra.

Anmeld

18. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg tænker mest at hvis din kæreste er typen der starter bilen og kører fordi i har en diskution, ja så er det måske mere der skoen trykker.

Anmeld

18. januar 2010

LotteGabriella

nutche skriver:

jeg tænker mest at hvis din kæreste er typen der starter bilen og kører fordi i har en diskution, ja så er det måske mere der skoen trykker.

helt enig

Anmeld

18. januar 2010

Corn

Har også svært ved at forstå dit indlæg.

Men som en skrev, hvis han bare futter af, når lokummet brænder, så er det hurtigt en skidt ting.

Og den med din mor og underboen forstod jeg ikke... Hvordan ved du hun ikke vil reagere sådan når det er dig og baby det drejer sig om?

Så måske ville det være en god ting at stoppe og tage en dyb vejrtrækning og få snakket igennem med kæreste, hvor klar I egentlig er

Anmeld

18. januar 2010

Swerg

Hmm . Tak for jeres svar .. man skal nok være der når hun siger tingene til mig .. Hun siger det ikke ligefrem på en pæn måde ..

Det kan også bare være at det er mig der er rund på gulvet .. men min mor hun har ikke været SÅ streng mod mig hele tiden . det er mere efter projekt baby er kommet på tale .. hun fortæller mig tit nu at jeg skal vente, og at hun bestemt ikke vil være mormor endnu . Og jeg har det sådan lidt .. Hun burde jo egentlig støtte mig op omkring det, men i stedet så fraråder hun mig det meget kraftigt .

Jeg er igang med at lave nogle lækre chokolade brownies til kæresten som han kan få med på jobs imorgen . håber at han bliver glad for det ! Ellers ved jeg sku ik helt hvad jeg skal stille op ..

Jeg tror måske bare jeg skal prøve at udelukke min mor fra det her vi har gang i, og så se hvordan det kommer til at gå.

Knus

Anmeld

18. januar 2010

Swerg

Ranarupta skriver:

Hej Søs, 

Åh, jeg synes at det er rigtigt synd, at du skal tumle med de ting. 

Hvad er din mors holdning? For jeg kan forstå, at hun ikke er enig med dig og din kæreste mht. projekt Baby. Men hvorfor er hun ikke det?

Jeg tænker, at din tvivl er udløst af de her uoverensstemmelser og at du måske ikke ville være i tvivl, hvis folk omkring dig støttede op om projektet... 
Men hvis din tvivl har naget lidt mere end i denne situation, så synes jeg, at du (og din kæreste) skal overveje at sætte projektet lidt på pause - eller i det mindste bare tage jer en god snak, hvor I lytter til hinanden.
Hvis det "bare" er en tvivl, der er opstået pga. roderiet med din mor, så kan en fælles snak mellem jer tre måske være en løsning?

Uanset hvad, så håber jeg, at du får noget klarhed. Det kan bestemt ikke være en nem situation...

Karina

Hmm . Tak for jeres svar .. man skal nok være der når hun siger tingene til mig .. Hun siger det ikke ligefrem på en pæn måde ..

Det kan også bare være at det er mig der er rund på gulvet .. men min mor hun har ikke været SÅ streng mod mig hele tiden . det er mere efter projekt baby er kommet på tale .. hun fortæller mig tit nu at jeg skal vente, og at hun bestemt ikke vil være mormor endnu . Og jeg har det sådan lidt .. Hun burde jo egentlig støtte mig op omkring det, men i stedet så fraråder hun mig det meget kraftigt .

Jeg er igang med at lave nogle lækre chokolade brownies til kæresten som han kan få med på jobs imorgen . håber at han bliver glad for det ! Ellers ved jeg sku ik helt hvad jeg skal stille op ..

Jeg tror måske bare jeg skal prøve at udelukke min mor fra det her vi har gang i, og så se hvordan det kommer til at gå.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.