Drop i hånden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Sisley skriver:

Hvad med alt det andet du nævner? Det lyder ikke rart!

altså, det er irriterende med et drop, fordi man jo lige skal tænke over hvordan man bevæger sin hånd, men jeg synes det er fint nok at få det lagt....

spinal bedøvelsen gjorde ikke ondt på nogen måde....

narkose er lidt en sjov fornemmelse.... ubeskrivelig, jeg synes ikke det er så rart fordi det er ude af ens egne hænder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Honningblomst

Det synes jeg det gør...men du kan jo købe tryllecreme og putte på begge hænder min. 1½ time før, så mærker du intet...

knus...

Anmeld

18. januar 2010

otlitrom

Jeg har ikke prøvet at få lagt drop. Men jeg har seponeret mange gange, da jeg er sygepleje-stud.

Hvis du er bange for smerten findes der noget de kalder "trylleplaster"/EMLA. Det er lokalbedøvende, og sættes på to timer før du skal stikkes. (Mener jeg. Længe siden min sygehuspraktik). Jeg mener det kan købes på apoteket..

Det var bare et råd, som måske ku' tage lidt af smerten. Er ikke selv bange for nåle, så jeg kan desværre ikke hjælpe ellers. Ud over at sige, at du sikkert er i "hænderne" på dygtigt folk!!

Anmeld

18. januar 2010

Skouboe

Sisley skriver:

Så det er ikke værre end at få taget en blodprøve - puha - og det har jeg også efterhånden vænnet mig til (jeg har jo ikke rigtig haft noget valg her under graviditeten )

Jeg frygtede bare den dér mega store nål, der skal rode rundt inde i min lille blodåre og tilmed skal blive siddende længere tid en blodprøvenålen adr!

Nålen bliver ikke siddende i hånden, den prikker kun hul. Det er en tynd meget blød plastikslange, der bliver lagt ind i hånden.

Du kan se hvordan man lægger et her: http://www.youtube.com/watch?v=iDK4YNPWu2Q

Det er ca. samme måde de gør i Danmark - jeg tror dog ikke de tilbyder bedøvelse. Det gør i øvrigt nok ligeså ondt at blive bedøvet, som det gør at få lagt droppet.

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

Sisley skriver:

Så det er ikke værre end at få taget en blodprøve - puha - og det har jeg også efterhånden vænnet mig til (jeg har jo ikke rigtig haft noget valg her under graviditeten )

Jeg frygtede bare den dér mega store nål, der skal rode rundt inde i min lille blodåre og tilmed skal blive siddende længere tid en blodprøvenålen adr!

Inden jeg begyndte på sygeplejestudiet var jeg også enormt nåleskræk. På det tidspunkt havde jeg aldrig i mit liv prøvet at få taget en blodprøve eller noget. Jeg har meget utydelige årer og de bruger derfor lang tid på at finde dem. Men nej, at få lagt en venflon(drop) gør ikke mere ondt - synes jeg hvert fald ik. og husk - det er jo ikke nålen der ligger inde i dig, det er blot et tyndt gummiagtigt plastikrør

Under fødslen fik jeg også lagt en epiduralblokade, så nu er jeg efterhånden ikke bange for så meget mere

Hvis du er meget angst for det så prøv med et såkaldt "trylle-plaster". Det er et plaster med EMLA-creme - en slags bedøvende creme. Det kan købes på apoteket

Knus

Anmeld

18. januar 2010

Tulle28

Sisley skriver:

Jeg er bloddonor, men iøvrigt ikke særlig vild med nåle - og jeg synes faktisk det gør mere "ondt" at få taget en hel alm. blodprøve, end det gør at få tappet blod? Så tror ikke altid det er størrelsen der betyder noget...

Anmeld

18. januar 2010

Sisley

Skouboe skriver:

Nålen bliver ikke siddende i hånden, den prikker kun hul. Det er en tynd meget blød plastikslange, der bliver lagt ind i hånden.

Du kan se hvordan man lægger et her: http://www.youtube.com/watch?v=iDK4YNPWu2Q

Det er ca. samme måde de gør i Danmark - jeg tror dog ikke de tilbyder bedøvelse. Det gør i øvrigt nok ligeså ondt at blive bedøvet, som det gør at få lagt droppet.

Utroligt hvad man kan finde på youtube :-) Jeg sidder nu med meget våde håndflader, så jeg tror jeg kigger væk hvis jeg skal have lagt drop.

Jeg kan dog kun se en nål og ikke en plasticslange, men jeg ved ikke om jeg tør se mere...

Anmeld

18. januar 2010

Skouboe

Sisley skriver:

Utroligt hvad man kan finde på youtube :-) Jeg sidder nu med meget våde håndflader, så jeg tror jeg kigger væk hvis jeg skal have lagt drop.

Jeg kan dog kun se en nål og ikke en plasticslange, men jeg ved ikke om jeg tør se mere...

Hvis du kigger efter kan du se at hun hiver nålen lidt baglæns inden hun skubber slangen længere ind. Du skal tænke på at nålen faktisk ikke er så lang.

Men som sagt - kig ud af vinduet og det er overstået på 1-2 minutter 

Anmeld

18. januar 2010

Sisley

Altså - hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at føde et barn, må jeg gå ud fra, at jeg også kan holde til at få lagt drop! Og det er formentlig hverken første eller sidste gang jeg skal udsættes for blodprøver, drop osv., så jeg må lige tage mig lidt sammen

Tak for alle Jeres svar - det har helt sikkert beroliget mig!

Anmeld

18. januar 2010

Skouboe

Der hvor hun skifter greb på nålen og tager ved med begge hænder, skubber hun nålen tilbage, så det kun er plastslangen hun skubber ind. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.