Drop i hånden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.085 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Sisley

Nogen der ved, om det gør mere ondt at få lagt drop i hånden (altså på håndryggen) end fx at få taget en blodprøve?

Jeg er ikke super vild med nåle og frygter derfor droppet lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

TbCp

Sisley skriver:

Nogen der ved, om det gør mere ondt at få lagt drop i hånden (altså på håndryggen) end fx at få taget en blodprøve?

Det synes jeg ikke det gør. Jeg bryder mig ikke om nogle af tingene, men har efterhånden været igennem så mange blodprøver og "drop-lægninger" at jeg har vænnet mig til det og synes ikke der er den store forskel. 

Anmeld

18. januar 2010

oo

det gjorde ikke mere ondt på mig - og her bliver nålen HUGGET ned i årene, fordi mine ligger så dybt (både ved blodprøve og ved drop)

Anmeld

18. januar 2010

Elizabeth Nuñez

Det synes jeg ikke... Men jeg er overhovedet heller ikke bange for nåle eller noget, så ved ikke om det betyder noget

Anmeld

18. januar 2010

LotteGabriella

Sisley skriver:

nææh synes ikke at det gør ondt...det svir lidt, men det gør en alm blodprøve jo også

Anmeld

18. januar 2010

Ni-ko-li-ne

hmm jeg har prøvet blodprøve, har fået lagt et plastic rør ind i armen til kontrast væske, har fået spinal bedøvelse og har prøvet drop, narkose osv...

jeg synes ikke drop er noget at frygte, men mine årer er også meget tydelige

Anmeld

18. januar 2010

Sisley

Så det er ikke værre end at få taget en blodprøve - puha - og det har jeg også efterhånden vænnet mig til (jeg har jo ikke rigtig haft noget valg her under graviditeten )

Jeg frygtede bare den dér mega store nål, der skal rode rundt inde i min lille blodåre og tilmed skal blive siddende længere tid en blodprøvenålen adr!

Anmeld

18. januar 2010

Sisley

ka-ri-na skriver:

hmm jeg har prøvet blodprøve, har fået lagt et plastic rør ind i armen til kontrast væske, har fået spinal bedøvelse og har prøvet drop, narkose osv...

jeg synes ikke drop er noget at frygte, men mine årer er også meget tydelige

Hvad med alt det andet du nævner? Det lyder ikke rart!

Anmeld

18. januar 2010

Skouboe

Det er som regel lidt mere ubehageligt - hvor meget kommer an på hvor svær du er at lægge på.

Det prikker, og kan godt svide lidt - men det er heldigvis hurtigt overstået. Jeg plejer at kigge et andet sted hen - gerne ud af vinduet og tænke på noget andet. 

Hvis det er i forbindelse med fødslen du frygter det, skal du ikke være bekymret - du har så travlt med alt muligt andet, at du sandsynligvis dårligt bemærker det.

Der er også en mulighed for at få droppet lagt i håndleddet. Det er mindre generende at få lagt - til gengæld kan det godt gøre ret ondt at have siddende, så jeg vil klart anbefale at du får den i hånden.

Anmeld

18. januar 2010

Risen

Sisley skriver:

jeg synes det gør mere ondt at få lagt drop end blodprøve.. hader også nåle osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.