"Sy-selv " ammepude, sengerand og puslehynde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.813 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

LMM

Hej.

Jeg har i lang tid nu søgt sort ammepude, sengerand og puslehynde, men uden held!

Derfor har jeg besluttet selv at finde symaskine frem fra loftet og være krativ (øhhh som jeg nu kan værre)  

Har I selv prøvet at sy ammep. senger. og pusleh.?? har i nogle gode ideer? hvilke stof brugte i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

LMM skriver:

Hej.

Jeg har i lang tid nu søgt sort ammepude, sengerand og puslehynde, men uden held!

Derfor har jeg besluttet selv at finde symaskine frem fra loftet og være krativ (øhhh som jeg nu kan værre)  

Har I selv prøvet at sy ammep. senger. og pusleh.?? har i nogle gode ideer? hvilke stof brugte i?

Godt råd til stof til puslepude vil være noget der kan tørres af..

Anmeld

18. januar 2010

eliasogmor

har ikke selv gjort det.. men tænker lidt du kunne sy puslepude betræk ligesom det katvig har lavet...det er i velour og er så dejligt...

Anmeld

18. januar 2010

wamse

LMM skriver:

Hej.

Jeg syede ammepude, baby sækkestol og sengerand til Lærke. jeg fandt egentlig bare noget stof på nettet jeg kunne lide og så gik jeg i gang 

Anmeld

18. januar 2010

LMM

Astrids-mor skriver:

Godt råd til stof til puslepude vil være noget der kan tørres af..

Har set at man kan få noget der hedder regntøjsstof! som stadig ligner stof og føles som stof! - men har købt håndklæder jeg ville ligge på puslehynden når jeg pusler..

Anmeld

18. januar 2010

LMM

wamse skriver:

Jeg syede ammepude, baby sækkestol og sengerand til Lærke. jeg fandt egentlig bare noget stof på nettet jeg kunne lide og så gik jeg i gang 

Hvad brugte du til sengeranden? altså meter ca og hvad puttede du ind i den??

Anmeld

18. januar 2010

LMM

LMM skriver:

Hej.

Billeder kunne være dejligt

Anmeld

18. januar 2010

Kløver

LMM skriver:

Hej.

Jeg er selv lige gået igang med at sy selv, det kommer an på hvilke krav man har. skal det kunne strække lidt i stoffet ligesom når man syer dragter skal man ud i noget velour/isoli/ jersey eller lignende.

Men tror det mest normale er bomuld eller baby fløjl, og findes mange søde stoffer tror også hvis man vil have lidt tykkere stof fløjl kan bruges

link til mønster til ammepude mm.

http://www.fjoelner.dk/vismonster.asp?vare=10244&la=dk

link til mønster til sengerand mm.

http://www.fjoelner.dk/vismonster.asp?vare=13597&la=dk

god fornøjelse

Anmeld

18. januar 2010

wamse

LMM skriver:

Hvad brugte du til sengeranden? altså meter ca og hvad puttede du ind i den??

Jeg købte pladevat og lagde det i 3 lag. ved ikke helt hvor meget jeg brugte, for man kan selv lave højden som man selv ønsker det Sække stol og ammepude købte jeg Krøyer kugler som fyld.

Anmeld

18. januar 2010

LMM

wamse skriver:

Jeg købte pladevat og lagde det i 3 lag. ved ikke helt hvor meget jeg brugte, for man kan selv lave højden som man selv ønsker det Sække stol og ammepude købte jeg Krøyer kugler som fyld.

Syede du stropper i til at sætte den fast?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.