Den perfekte slikpose eller ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.315 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. maj 2008

Pia.

Gevinst til børnene på lørdag ???

Mikkel skal holde forsinket fødselsdag (9 år) for hele sin klasse på lørdag og planen er skattejagt inden ungerne skal hjem.... men gider de slikposer ? hvis ja - nogen gode idéer til hvad jeg skal fylde i dem ?
Eller var der noget andet lækkert jeg kunne lave som skatten?

nu jeg har jer ;) - nogen gode idéer til lege ??? Mikkel har lidt forskellige ønsker med lege, men det er de samme der går igen og igen... :).... kunne godt tænke mig at vi prøvede lidt nyt...

Vejret bliver jo fantastisk - så vi skal grille i haven....

Knus Pia - som er glad for vi kan klare det meste af dagen i haven :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2008

Honningblomst

Hej Pia..
Hvis børnene skal have slikposer, så ville jeg putte nødder og tørrede frugter i, lidt god chokolade og evt et par Katjes vingummier.....hold dig fra alt det der forfærdelige billige e-numre slik...det er ren kemi og kun for det dårlige.

Ved ikke med lege osv, det bruger jeg af princip aldrig...

Knus og rigtig god fest...

Eva

Anmeld

6. maj 2008

Pia.

Tak for svar Eva... Mikkel har selv mange forskellige lege han gerne vil de skal lege, men jeg savner lidt nyt...

Vejret bliver så skønt, så måske er det for varmt for dem at lege.... Nu må vi se !!!

Ved ikke med nødder og tørret frugt - Mikkel ville sgu se noget sjov ud i hovedet hvis jeg lavede slikposer af det *GG*
Men god chokolade og katjes det er jo super lækkert og måske popcorn...

I hvert fald tak for dit svar...:)

KNUS PIA (H)

Anmeld

6. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Pia,

Jeg har ingen anelse om hvad indholdet i en slikpose skal være :(

Men kunne man ikke lave noget motionsagtigt leg? Når nu vejret er så dejligt, så dødbold, rundbold eller noget i den stil?

Anmeld

6. maj 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Tak for svar Eva... Mikkel har selv mange forskellige lege han gerne vil de skal lege, men jeg savner lidt nyt...

Vejret bliver så skønt, så måske er det for varmt for dem at lege.... Nu må vi se !!!

Ved ikke med nødder og tørret frugt - Mikkel ville sgu se noget sjov ud i hovedet hvis jeg lavede slikposer af det *GG*
Men god chokolade og katjes det er jo super lækkert og måske popcorn...

I hvert fald tak for dit svar...:)

KNUS PIA (H)

Mine unger elsker det og savner ikke det der afskyelige slik, som jeg desværre fyldte i dem førhen...nå, men jeg har politikens legebog, der er rigtig mange gode lege i...du kan bare komme ind og låne den, hvis du alligevel er i nørre a.:)

Knus...

Anmeld

6. maj 2008

Tullebobs

Hej søde du. Har lige hentet min "bibel" (Krudtugler og kanelsnegle) ned fra reolen, og vil se om der kunne være nogle ideer til dig. Der er mange søde små ideer, fx.: - vingummibamser i isterningerne (brug kold kogt vand, så bliver de mere klare) - frugt på spyd (druer, jumborosiner, bær etc.) - Sjove boller - bind et slik snørebån omkring bollerne, som en gave, og sæt evt et stykke slik fast i knuden, fx chokoladebiler til drengene og et sliksmykke til pigerne. Sæt kort i og skriv navn på = bordkort - Skattejagtsboller. Tegn et skattekort med et kryds der angiver hvor skatten er. Klip kortet i mindre stykker, og bag stykkerne ind i bollerne (Husk at sige det, så kortet ikke spises:P). Pynt med en klat glasur og et glansbillede gerne med pirater på. Spis og så går den glade skattejagt. - Læg hvid voksdug på bordet, og sæt tuscher på bordet, og lad ungerne dekorere den -Hjemmelavet slushice - blendet knust is, med forskellige typer/smag saft som hældes over - 'Bananer i chokolade pyjamas, bananer dyppet i smeltet chokolade og derefter kokos og så en pind i. Håber, at noget af det, kan bruges. God fest og (H) fra Trine

Anmeld

7. maj 2008

SaNiNa

[citat][f][småt]Tullebobs skriver:[/småt][/f] Hej søde du. Har lige hentet min "bibel" (Krudtugler og kanelsnegle) ned fra reolen, og vil se om der kunne være nogle ideer til dig. Der er mange søde små ideer, fx.: - vingummibamser i isterningerne (brug kold kogt vand, så bliver de mere klare) - frugt på spyd (druer, jumborosiner, bær etc.) - Sjove boller - bind et slik snørebån omkring bollerne, som en gave, og sæt evt et stykke slik fast i knuden, fx chokoladebiler til drengene og et sliksmykke til pigerne. Sæt kort i og skriv navn på = bordkort - Skattejagtsboller. Tegn et skattekort med et kryds der angiver hvor skatten er. Klip kortet i mindre stykker, og bag stykkerne ind i bollerne (Husk at sige det, så kortet ikke spises:P). Pynt med en klat glasur og et glansbillede gerne med pirater på. Spis og så går den glade skattejagt. - Læg hvid voksdug på bordet, og sæt tuscher på bordet, og lad ungerne dekorere den -Hjemmelavet slushice - blendet knust is, med forskellige typer/smag saft som hældes over - 'Bananer i chokolade pyjamas, bananer dyppet i smeltet chokolade og derefter kokos og så en pind i. Håber, at noget af det, kan bruges. God fest og (H) fra Trine [/citat] det med at dekorere duen har vi altid gjort til min lillesøster og min fødselsdag bare på et lagn og med farver (kan købes i en farvehandel) som kunne tåle at blive vaskes... har stadig alle lagene og det er ret sjovt at læse og kigge på engang i mellem....

Anmeld

7. maj 2008

A.I.G.

[citat][f][småt]Tullebobs skriver:[/småt][/f] Hej søde du. Har lige hentet min "bibel" (Krudtugler og kanelsnegle) ned fra reolen, og vil se om der kunne være nogle ideer til dig. Der er mange søde små ideer, fx.: - vingummibamser i isterningerne (brug kold kogt vand, så bliver de mere klare) - frugt på spyd (druer, jumborosiner, bær etc.) - Sjove boller - bind et slik snørebån omkring bollerne, som en gave, og sæt evt et stykke slik fast i knuden, fx chokoladebiler til drengene og et sliksmykke til pigerne. Sæt kort i og skriv navn på = bordkort - Skattejagtsboller. Tegn et skattekort med et kryds der angiver hvor skatten er. Klip kortet i mindre stykker, og bag stykkerne ind i bollerne (Husk at sige det, så kortet ikke spises:P). Pynt med en klat glasur og et glansbillede gerne med pirater på. Spis og så går den glade skattejagt. - Læg hvid voksdug på bordet, og sæt tuscher på bordet, og lad ungerne dekorere den -Hjemmelavet slushice - blendet knust is, med forskellige typer/smag saft som hældes over - 'Bananer i chokolade pyjamas, bananer dyppet i smeltet chokolade og derefter kokos og så en pind i. Håber, at noget af det, kan bruges. God fest og (H) fra Trine [/citat] Sikke nogle skønne ideer, den vil jeg da købe. Lyder som en super bog at have liggende.... KH Anette

Anmeld

7. maj 2008

ann-kristina

Hej
Hører der ikke guldmønter til i en skattekiste? Så at de på et tidspunkt havde nogle i søstrene Grene af chokolade med guldpapir omkring. Ved godt at det overhovedet ikke er sundt, men man kunne jo komme sådan nogle i + evt popcorn, frugtstænger, mandariner, små gaver (et blandet udvalg fra søstrene grene el lign).
Jeg tror forøvrigt også at de dengang havde små kufferter der lignede skattekister.
Til dessert ville jeg foreslå is/sorbet med frugtspyd, der skulle jo blive ret varmt.
Ann-Kristina

Anmeld

7. maj 2008

Tullebobs

[citat][f][småt]A.I.G. skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Tullebobs skriver:[/småt][/f] Hej søde du. Har lige hentet min "bibel" (Krudtugler og kanelsnegle) ned fra reolen, og vil se om der kunne være nogle ideer til dig. Der er mange søde små ideer, fx.: - vingummibamser i isterningerne (brug kold kogt vand, så bliver de mere klare) - frugt på spyd (druer, jumborosiner, bær etc.) - Sjove boller - bind et slik snørebån omkring bollerne, som en gave, og sæt evt et stykke slik fast i knuden, fx chokoladebiler til drengene og et sliksmykke til pigerne. Sæt kort i og skriv navn på = bordkort - Skattejagtsboller. Tegn et skattekort med et kryds der angiver hvor skatten er. Klip kortet i mindre stykker, og bag stykkerne ind i bollerne (Husk at sige det, så kortet ikke spises:P). Pynt med en klat glasur og et glansbillede gerne med pirater på. Spis og så går den glade skattejagt. - Læg hvid voksdug på bordet, og sæt tuscher på bordet, og lad ungerne dekorere den -Hjemmelavet slushice - blendet knust is, med forskellige typer/smag saft som hældes over - 'Bananer i chokolade pyjamas, bananer dyppet i smeltet chokolade og derefter kokos og så en pind i. Håber, at noget af det, kan bruges. God fest og (H) fra Trine [/citat] Sikke nogle skønne ideer, den vil jeg da købe. Lyder som en super bog at have liggende.... KH Anette [/citat] Hej Anette Den er SÅ fin, den bog! Der er mange gode ideer til alt muligt (lige fra opskrift på iskaffe over hjemmelavet modellervoks og pebernødder). Har som sagt næsten bibelstatus herhjemme. Kig efter den på tilbud, ved at de havde den til 99 kr i Kvickly på et tidspunkt. Kh Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.