Bumbostol... For-imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

BOBS

hmmm tjaaa har ikke selv investeret i en, da jeg heller ikke kunne se fordelene for mit barn og var vildt glad for den skråstol jeg havde og så bæreselen...men allermest for legetæppet som hun næsten altid lå på når jeg lavede mad eller lign. og så kiggede hun på rasle dyr eller lå på maven og så sig i spejlet mens jeg kunne stå og kigge til hende..mens jeg fik noget fra hånden

men altså er hverken for eller imod - ser den ala skråstolen bortset fra at når de sidder i bumbo stolen trykkes deres rygsøjle mere sammen ? når de sidder så lige op og ned ??? men altså tja det er ski en jungle nogle gange synes jeg..men bliver der en næste gang satser jeg stadig på tæppet og på bæreselen igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

LotteGabriella

Hvad er jeres holdning til dem? Jeg syntes egentlig at de var ret smarte.... Indtil i går aftes. Min mor og stedfar besøgte os i går, hvor min stedfar (som er ambulanceredder) fortæller at han i forgårs var blevet kaldt ud til en familie hvor der havde været en faldulykke. Det viser sig så at barnet har siddet i sin stol på bordet, og har lænet sig fremad, og ned røg barnet, lige ned i et klinkegulv. Heldigvis skete der ingenting, men det kunne jo have endt med kraniebrud..... Men hvad er jeres mening?

Vi har en bumbostol, men det er helt klart et fejlkøb fra vores side af....Daniella fandt hurtigt ud af, at hvis hun strækte sig og gjorde kroppen HELT stiv, ja så kan hun komme op af den....så den har ikke været et hit herhjemme Daniella lå altid på sit aktivitetstæppe eller sad i skråstolen hvis det var nødvendigt

Men jeg kender mange andre der er glade for deres, og undskyld mig, man sætter sgu da heller ikke sit barn i en bumbostol på bordet sorry kunne ikke lade være med at kommentere det!!!!

Anmeld

19. januar 2010

Findusinde

LotteGabriella skriver:

Vi har en bumbostol, men det er helt klart et fejlkøb fra vores side af....Daniella fandt hurtigt ud af, at hvis hun strækte sig og gjorde kroppen HELT stiv, ja så kan hun komme op af den....så den har ikke været et hit herhjemme Daniella lå altid på sit aktivitetstæppe eller sad i skråstolen hvis det var nødvendigt

Men jeg kender mange andre der er glade for deres, og undskyld mig, man sætter sgu da heller ikke sit barn i en bumbostol på bordet sorry kunne ikke lade være med at kommentere det!!!!

Vi sætter hende godt nok på bordet når hun skal ha ske mad.. Men vi går aldrig fra hende..

Anmeld

19. januar 2010

LotteGabriella

Findusinde skriver:

Vi sætter hende godt nok på bordet når hun skal ha ske mad.. Men vi går aldrig fra hende..

hmm...jaja det er da altid noget

Anmeld

19. januar 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

De er jo små ninjaer sådan nogel babyer, og vildt hurtige. Jeg ville ikke turde lade benjamin sidde i noger han selv kan komme ud af, når han ikke er ældre. Nogen skriver at det er ok på gulvet, men det kan da i værste fald også give en god blodtud, brækket næse eller en grim hudafskrabning. HVor lang tid tar det for babyen at komme ud af sådan en stol.... 2-3 sek måske og hvis man så lige er ved at skrælle kartofler eller noget, så tager det altså også lige 1-2 sek at registrerer hvad der er ved at ske og få hænderne fri, til at gribe barnet. Men så langt havde jeg faktisk ikke tænkt før min stedfar gjorde mig opmærksom på det.

Anmeld

19. januar 2010

Barbamama

Jeg synes ikke man kan sammenligne skråstol og bumbostol. Jeg har ingen af delene og får det aldrig... Men SKULLE jeg vælge mellem pest eller kolera ville jeg vælge skråstolen for der har barnet mere bevægefrihed og det ligger lidt ned i stedet for at sidde ret op. Jeg tror heller ikke børns rygge er klar til at sidde så oprejst før de selv kan. Min sp sagde også at jeg ikke skulle sætte min datter op med puder stablet omkring sig for blev hun ved med at vælte var det ikke tiden hun sad op.

Anmeld

19. januar 2010

LISBETH:-)

Vi har en og var rigtig rigtig glade for den, og brugte den meget. Min datter havde meget dårlig ryg og vi var 12 gange til kiropraktor, som ikke kunne se noget problem med brugen af stolen. Men selvfølgelig alt med måde. Barnet skal ikke side i stolen før de er store nok til selv at kunne sidde med støtte, uden at falde sammen. Det var den besked jeg fik.

Ang. faldulykker så synes jeg jo det intet har at gøre med stolen, men blot fortæller at forældrene ikke har brugt deres fornuft. Det svarer jo til at forlade barnet på puslebordet, badekarret osv.

Lisbeth der helt klart også skal bruge stolen til den næste

Anmeld

19. januar 2010

Mussen2

er rigtig glad for den  Er nem at tage med rundt i huset efter behov

Men alt med måde og fornuft!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.