Bumbostol... For-imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.099 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Hvad er jeres holdning til dem? Jeg syntes egentlig at de var ret smarte.... Indtil i går aftes. Min mor og stedfar besøgte os i går, hvor min stedfar (som er ambulanceredder) fortæller at han i forgårs var blevet kaldt ud til en familie hvor der havde været en faldulykke. Det viser sig så at barnet har siddet i sin stol på bordet, og har lænet sig fremad, og ned røg barnet, lige ned i et klinkegulv. Heldigvis skete der ingenting, men det kunne jo have endt med kraniebrud..... Men hvad er jeres mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

RumlesMor

Har selv en bumbo-stol, og har været rigtig glad for den. Har været brugt til min datter, og skal helt sikkert genbruges til junior.

Jeg vil sige det samme gælder som ved alle andre stole og børn, så må man ikke forlade en barn ubevogtet.

Skete uheldet mens hele familien sad ved bordret, tænker jeg at den har stået for tæt på kanten, siden den lille kunne nå at falde så langt.

Synes det er uhyggeligt når de små kommer til skade, men synes altså tit det mest handler om hvordan man bruger tingene. Lidt sund fornuft kommer man langt med. Og selvfølgelig skal tingene være sikkerhedsmæssige rigtige, men at barnet læner sig frem og vælter udover bordkanten, kunne lige så vel være sket uden den stol (der er jo ingen sele i stolen, den støtter bare ryg). Sætter man sit barn på bordret må man have fokus på barnet.

Vi har mest brugt stolen i gulvhøjde og på legepladsen/græsplænen, men har da også haft lillepigen siddende midt på bordret for at give hende fx mos. Men der sidder man jo ansigt til ansigt med dem konstant. Ville aldrig rejse mig uden at tage hende ned eller med mig...

Anmeld

16. januar 2010

Barbamama

Det var faktisk meningen vi ville have købt en på et tidspunkt og så søgte jeg på den på Google og der kom en masse artikler op. For det første var der flere børn der havde brækket alt muligt netop fordi folk satte dem på bordet...Hvem gør også det....

Nå men det der så gjorde at vi ikke købte den var fordi der var flere sundhedsplejersker der havde udtalt at det var dårligt for børns ryg at sidde i den og at de havde bedst at at ligge på maven eller ryggen på gulvet. (eller sidde selv når de kan det). Derfor valgte vi ikke at købe den.

Anmeld

19. januar 2010

Kristine

Vi har købt Bpmbo stolen, og vi er vildt glade for den. Der er ingen tvivl om at man selvfølgelig aldrig skal efterlade sit barn uden syn i den, men det gør man jo heller ikke. Og ja - så tror jeg da også der kan være noget om at de ikke må sidde i den for længe af gangen, at det ikke er godt for ryggen, men det siger man jo også om autostole og skråstole. Selvfølge lig har barnet bedst af at ligge på maven eller ryggen og lege, og det gør vores søn da også for det meste. ALT MED MÅDE vil jeg sige, også brug sin sunde fornuft. Stolen er rigtig god når man skal ud til venner eller familie, den er nem at have med, og han er glad for at sidde i den. Vi er meget glade for den, så jeg er da helt klart for :-)

Anmeld

19. januar 2010

Ox.

Vi har den og er SUPER glade for den! Den er ergonomisk korrekt, men som min SP sagde, skal den selvfølgelig ikke overforbruges da de helst selv skal lære at sidde sådan ..

Men hold op den er rar at have i mange situationer!

Anmeld

19. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Vi har også en og er super glad for den.

Jeg vil sige, som de andre, at hvis barnet er faldet ud over en bordkant så er det fordi der ikke har været opsyn med barnet.

F.eks. bruger vi den når Liam skal have grød/mos, eller hvis jeg lige skal tage opvasken, så kan han sidde der og kigge på. Men kunne ALDRIG finde på at gå fra ham mens den stod på et bord.

Selvfølgelig skal man ikke lade barnet sidde i den hele dagen. Men på trods af at vi har brugt en bumbostol til Liam har han fantastisk stærke rygmuskler og har kunnet sidde selv(kort tid) siden han var 5 måneder. Det handler jo om at supplere med forskellige stillinger.

Jeg ville personligt være mere utryg ved at bruge en skråstol.

Anmeld

19. januar 2010

Ox.

RikkeØ skriver:

Vi har også en og er super glad for den.

Jeg vil sige, som de andre, at hvis barnet er faldet ud over en bordkant så er det fordi der ikke har været opsyn med barnet.

F.eks. bruger vi den når Liam skal have grød/mos, eller hvis jeg lige skal tage opvasken, så kan han sidde der og kigge på. Men kunne ALDRIG finde på at gå fra ham mens den stod på et bord.

Selvfølgelig skal man ikke lade barnet sidde i den hele dagen. Men på trods af at vi har brugt en bumbostol til Liam har han fantastisk stærke rygmuskler og har kunnet sidde selv(kort tid) siden han var 5 måneder. Det handler jo om at supplere med forskellige stillinger.

Jeg ville personligt være mere utryg ved at bruge en skråstol.

Sammer her

Anmeld

19. januar 2010

Miamaja

hvis man bruger stolen paa et gulvtaeppe  saa kan det da ikke gaa helt galt

Anmeld

19. januar 2010

Millepus

Kan ikke se hvorfor barnet skal op at sidde i en stol foer det kan sidde selv. Jeg tror naar  man saetter 3-5 mdr gamle boern op i bumbo stol er det fordi foraeldrerne har et behov for at komme at barnet kommer  op og sidder. Hvis saa smaa boern havde et behov for sidde saa tidligt ville de nok komme de nok ud af maven og kunne sidde selv.

Naeh ned paa maven med dem.

Camilla

Anmeld

19. januar 2010

Findusinde

Hej søde..

Vi har købt en, og vi er rigtig rigtig glade for den... Vi købte også bordet med.. Hun sidder i den når hun får noget at spise, altså sidder hun på bordet i den, men går ALDRIG fra den når hun sidder i den, medmindre jeg sætter hende på gulvet...

Vi er som sagt rigtig rigtig glade for den.. Og bordet det hjælper altså så de ikke kan rejse sig fra den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.