Har selv en bumbo-stol, og har været rigtig glad for den. Har været brugt til min datter, og skal helt sikkert genbruges til junior.
Jeg vil sige det samme gælder som ved alle andre stole og børn, så må man ikke forlade en barn ubevogtet.
Skete uheldet mens hele familien sad ved bordret, tænker jeg at den har stået for tæt på kanten, siden den lille kunne nå at falde så langt.
Synes det er uhyggeligt når de små kommer til skade, men synes altså tit det mest handler om hvordan man bruger tingene. Lidt sund fornuft kommer man langt med. Og selvfølgelig skal tingene være sikkerhedsmæssige rigtige, men at barnet læner sig frem og vælter udover bordkanten, kunne lige så vel være sket uden den stol (der er jo ingen sele i stolen, den støtter bare ryg). Sætter man sit barn på bordret må man have fokus på barnet.
Vi har mest brugt stolen i gulvhøjde og på legepladsen/græsplænen, men har da også haft lillepigen siddende midt på bordret for at give hende fx mos. Men der sidder man jo ansigt til ansigt med dem konstant. Ville aldrig rejse mig uden at tage hende ned eller med mig...
Anmeld