Eva skriver:
Altså, jeg synes da det er meget vigtigt at der er fokus på det område...det er sundhedsskadeligt at være overvægtig, det går tit i "arv" og det koster samfundet mange penge.
Man har det ikke godt...altså kroppen fungerer ikke optimalt med en overvægt(og ikke bare få kilo) og jeg tvivler på at der findes mange overvægtige som ikke hellere ville være sund og normalvægtig...derfor mener jeg at det er vigtigt at der er fokus...
Knus Eva
På nogle punkter er jeg enig i dig, på andre ikke.
Jeg syntes mennesker skal have lov til at være som de er, hvis de er overvægtige og trives fint, man kan godt veje for meget uden man er usund, og de ikke er til gene for andre eller koster "samfundet" noget, så syntes jeg de skal have lov til det.
Men ud fra det taler jeg også om BMI og den "generelle" ovrbevisning om hvordan man skal se ud. Ja, du har ret i der er riiigtig rigtig mange som er stærkt overvægtige og som får hjælp ude fra, om det så er via diætistker eller direkte fedme operationer.
Men det jeg mener er at der er godt nok også rigtig mange undervægtige. Når jeg åbner et blad, eller tænder tv'et og ser kvinder der, ser jeg rigtig ofte at det er mere og mere udbredt man ikke må have så meget som et gram fedt på kroppen.
Jeg ser de unge mennekser blive tyndere og tyndere, at det er helt uhyggeligt.
Og "selfølgelig" kan man ikke hvis man selv godt ved man vejer lidt for meget blive bare en smule stødt over når folk går ind og siger, du skal veje det og det før du er "normal"
hvis jeg f.eks skulle gå efter BMI konceptet, det passer slet ikke på den måde jeg er bygget på, så skulle jeg ned og veje de der 50kg ville jeg ikke være andet end skind og ben. Det passer slet ikke.
Men vil jeg give dig ret i at kroppen bedst trives i sin "normale" vægt kurve usanset hvad den må ligge i.
Men der er også mange delte meninger med "hvornår" er jeg så overvægtig at det er skadeligt?
Knus igen