Hvis det forfærdenlige skulle ske. (Mad galt i halsen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Honningblomst

anneR skriver:

førstehjælp er oblikatorisk på vidergående uddannelser.

Nej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Klumpe-dumpe

Riwe skriver:

Er også glad for at jeg har et førstehjælps kursus - det burde helt klart være en obligatorisk del af alle uddannelser der er rettet mod at arbejde med mennesker. Man skal bare huske det skal opfriskes hvert 3. år - både for at man kan huske det og for at man er opdateret med de nyeste metoder.

Jeg husker at vores førstehjælpe instruktør sagde at man først skulle gøre det som de også viser i Ekstra bladets video - hvis ikke det virker er det hovedet ned ad. Det har også noget med barnets alder at gøre, om de kan tåle at blive rystet (de helt små vil selvfølgelig sjældent være i fare for at få noget galt i halsen).

Håber aldrig jeg får brug for det hverken hjemme eller andre steder!

Min datter var 1½ mdr. gammel da det gik galt.... -Og lægen i akutbilen sagde faktisk at det skete af og til.....

Men dejligt at din 1. hjælpslære lærte dig det rigtigt. Har en veninde hvis "lære" havde lært dem at man skulle stikke en finger i halsen af dem  

Anmeld

16. januar 2010

Becks

I oktober var min veninde, gudsøn og jeg i Lalandia.. èn af dagene var vi på restaurant og spise, og min gudsøn fik et stykke frikadelle galt i halsen, han var på det tidspunkt 19 mdr.. Man kunne se panikken i hans ansigt, så jeg hev ham op og vendte bunden i vejret på ham og fik nogle ryk, og så kom det stykke ud...

Knus en som har førstehjælps kursus (det er obligatorisk på sosu udd..)

Anmeld

16. januar 2010

Muffinmus

Hmm, jeg er nok bare møg shokoeret over at man må arbejde med mennesker UDEN at have det kursus...endna skulle man have et udvidet når man arbejder med folk, og da helt især gamle syge og små børn.

Så fed at have uddannede pedagoger der ved hvordan man får unger til at spiuse frokost, men ikke kan redde dem hvis det sker noget. ØV, kan alle pedagoger så komme i gang med det kusrsus:-)

Ej, håber det bliver en lov, for det er sgu ærligt talt for ringe!

Maria- der selvfølgelig har det kusrsus opdateret hvert år fordi hun er i Forsvaret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.