Hvis det forfærdenlige skulle ske. (Mad galt i halsen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.177 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Klumpe-dumpe

Piger,

Ja nu har det jo været oppe at vænne de sidste par dage mht. at få mad galt i halsen... -Og jeg har jo selv prøvet at Malucca blev (næsten) kvalt, så jeg vil lige dele dette link med jer. Det var denne metode der reddede Malucca, sammen med kunstig ånderdræt.

Bare så man har en ide´om, hvad man skal gøre. Men jeg beder til, at I aldrig kommer ud for, at I skal benytte det.

http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article1283103.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

ekzunz

Måske man burde overveje et førstehjælpeskursus.... Det er faktisk temmelig skræmmende at tænke på at jeg ikke ville ane hvad jeg skulle gøre hvis uheldet var ude.

Mht video fra EkstraBladet, så hørte jeg et interview med børnelægen Vibeke Manniche, hvor hun gjorde et stort nummer ud af at fastslå at det allervigtigste var at få hovedet nedaf. Men det har måske noget at gøre med barnets alder...

Anmeld

16. januar 2010

Klumpe-dumpe

Znuzke skriver:

Måske man burde overveje et førstehjælpeskursus.... Det er faktisk temmelig skræmmende at tænke på at jeg ikke ville ane hvad jeg skulle gøre hvis uheldet var ude.

Mht video fra EkstraBladet, så hørte jeg et interview med børnelægen Vibeke Manniche, hvor hun gjorde et stort nummer ud af at fastslå at det allervigtigste var at få hovedet nedaf. Men det har måske noget at gøre med barnets alder...

ja et først hjælpskursus vil da være det aller bedste.

Både et til voksne og børn. (altså hvordan man yde på dem begge)

-Og så tage dine unger i hånden og invitere dem med. Selv Klara kan komme på kursus.

Anmeld

16. januar 2010

Bondepigen

Tak for det Trine.

Der står osse noget her..

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Jeg forstår ikke at førstehjælpskursus ikke er obligatorisk i feks 9 kl. eller i hvert fald på de videre gående udd.

Nå, men min søn blev også reddet ved at få hovedet ned af og blive rystet....men det er jo desværre ikke alle det redder...stakkels Pernille, er virkelig rystet over det der er sket for hende og hendes familie. Kommer tæt på når det er nogen man kender, synes jeg.

Knus Eva

Anmeld

16. januar 2010

Mira0911

Uheldet har været ude her... Et vennepar gav Julie en vingumme...

Jeg havde sagt nej, hun skulle slet ikke det... Men de hørte med r*ven...

Anmeld

16. januar 2010

Mimic

jeg er glad for at jeg både har førstehjælps kursus til både børn og voksne og oveni det fik brandkurset også... hurra for falck

Linda

Anmeld

16. januar 2010

Corn

Da jeg var omkring 5-7 år fik jeg en piratos galt i halsen og min mor prøvede først de gængse metoder. Da der ikke var nogen forandring og jeg blev mere og mere slap (havde et mindre black out) trak hun mig ud i gangen og over måtten hev hun benene væk under mig, holdt mig i anklerne og så fik jeg ellers nogle vilde ryk. Tror det tog tre lidt voldsomme ryk før piratos gav efter og kom ud.

Håber ikke det sker igen, for min mor er omkring 150cm høj og jeg er nu 180cm

Anmeld

16. januar 2010

Riwe

Er også glad for at jeg har et førstehjælps kursus - det burde helt klart være en obligatorisk del af alle uddannelser der er rettet mod at arbejde med mennesker. Man skal bare huske det skal opfriskes hvert 3. år - både for at man kan huske det og for at man er opdateret med de nyeste metoder.

Jeg husker at vores førstehjælpe instruktør sagde at man først skulle gøre det som de også viser i Ekstra bladets video - hvis ikke det virker er det hovedet ned ad. Det har også noget med barnets alder at gøre, om de kan tåle at blive rystet (de helt små vil selvfølgelig sjældent være i fare for at få noget galt i halsen).

Håber aldrig jeg får brug for det hverken hjemme eller andre steder!

Anmeld

16. januar 2010

anneR

Eva skriver:

Jeg forstår ikke at førstehjælpskursus ikke er obligatorisk i feks 9 kl. eller i hvert fald på de videre gående udd.

Nå, men min søn blev også reddet ved at få hovedet ned af og blive rystet....men det er jo desværre ikke alle det redder...stakkels Pernille, er virkelig rystet over det der er sket for hende og hendes familie. Kommer tæt på når det er nogen man kender, synes jeg.

Knus Eva

førstehjælp er oblikatorisk på vidergående uddannelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.