Dåb for begyndere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.414 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

MorTilGustav

Heysa! Jeg skal holde min søns dåb d. 14. marts. Har først lige fastlagt datoen så NU begynder al forberedelsen og jeg er på hel bar bund.. Har aldrig været til en barnedåb og ved ikke rigtig hvad der er "normalt". Har en MEGET lille familie - kun mine forældre og 3 par onkler og tanter der alle bor i udlandet og som vi ikke ser ret ofte.. Så festen bliver nok ikke så stor og skal bare holdes ved min mor. Men hvor mange venner og veninder skal man invitere?  Synes det er svært at vurdere hvor tæt man skal være før man inviterer folk med til dåb.. Og behøver man egentlig invitere folks "vedhæng" (kærester) med hvis man ik kender dem ret godt..?
Men har I nogle forslag til invitationer, pynt, mad osv?  Post gerne billeder.
På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

LinLin

Vi havde bedsteforældre, oldemor, mor og fars onkler og tanter, to hold tætte venner af hver familie (= bedsteforældres venner) og 3 veninder og en ven til hhv mor og far. Valgte at børn over konfirmationsalder ikke skulle med for så blev det for mange! vi var 30 i alt...

Bestilte buffet hos Kokken og jomfruen... God mad til god pris, synes jeg

Anmeld

15. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Til Victors barnedåb havde vi inviteret vores forældre, min mormor og mine søstre med deres mænd og døtre.

Vi havde et vennepar som stod faddere, de havde deres søn med. og så var gudmoren en god veninde...

Vi blev 20 mennesker ialt...

Jeg har vedhæftet et billede af vores bordpynt... Jeg håber du kan få noget inspiration...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2010

Cookie

Jeg synes kun man skal invitere de familiemedlemmer man ser og så nogle meget tætte ven/inder som man ser og interesserer sig for ens barn.

Da min første blev døbt blev det holdt på en cafe med ta-selv-brunch og så fik vi en flot dåbskage udefra. 

Til nr. 2 fik vi også brunch med lavede det selv og det var super lækkert.

Vores pynt til nr. to var pang-tema. Der var farverne aqua, pink og orange i form af tyl på bordet, lys, bånd, servietter, små klemmer som  holde  billedet af æresgæsten som var bordkort. 

Anmeld

15. januar 2010

Pige2009

Hej Cecilia.

Laura skal døbes den 7. marts, og jeg har selv valgt at invitere min familie dvs. mine forældre, bedsteforældre, fastre og onkler, moster, kusine og fætter med påhæng og så har jeg 3 vennepar med. Jeg har så valgt at tage min venindes kæreste med også selvom jeg egentlig ikke kender ham rigtig godt, så vi bliver 30 voksne og 5 små børn i alt.

Vi skal have stegebuffet fra Kokken og Jomfruen og jeg regner med at familien strikker nogle små sokker som pynt. Derudover køber jeg lidt bånd og miniplanter, som også skal bruges til pynt.

Jeg tror selv man sætter standarden for "normalen", og jeg har ikke så mange midler, så jeg forsøger at holde det på et rimeligt plan mht. økonomien. Mit budget siger 4000 kr. og det ser ud til at blive overholdt

Knus Linda

Anmeld

15. januar 2010

Pige2009

Malle skriver:

Til Victors barnedåb havde vi inviteret vores forældre, min mormor og mine søstre med deres mænd og døtre.

Vi havde et vennepar som stod faddere, de havde deres søn med. og så var gudmoren en god veninde...

Vi blev 20 mennesker ialt...

Jeg har vedhæftet et billede af vores bordpynt... Jeg håber du kan få noget inspiration...

Har du ikke et billede af pynten der er lidt tydeligere? Der ser super flot ud

Anmeld

15. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Linda2009 skriver:

Har du ikke et billede af pynten der er lidt tydeligere? Der ser super flot ud

Jeg har også dette... jeg ved ikke om det kan hjælpe...

Anmeld

15. januar 2010

Pige2009

Malle skriver:

Jeg har også dette... jeg ved ikke om det kan hjælpe...

Perfekt Tak...

Anmeld

15. januar 2010

4kløver

hej.. her tager vi kun hendes bedste forælder og moster.. vi har valgt en lille komsammen denne gang nu skal det  siges at vis det stod til mig skulle hun ikke døbes

vi hold stor fest sidste år og skal holde igen til næste år.. og så håber jeg på at der lige kan snige sig et bryllup ind i år

Anmeld

16. januar 2010

Dot D

Hej. Vi var 17 til Sophies dåb og 21 til Sophus`s dåb. Begge gange var det bedsteforældre og søskende med deres børn, og et hold gode venner, der samtidigt stod faddere sammen med vores søskende. Til Sophies dåb havde vi en kokkeelev til at lave brunch til os derhjemme, og da det var Sophus`s tur var vi i forsamlingshus med mad udefra. Jeg havde købt nogle paplegehuse og faver til børnene, da det jo godt kan være en lang dag for dem. Vi havde valgt sort som hovedfarve med nogle grønne og hvide farve til, da de var i både invitationer og bordkort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.