Lejerbo og husleje.. Brug for hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Michael healer

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg står her og skulle igang med et budget og så ville jeg ind og lave et gennemsnitsberegning af vores husleje pr. mdr. Men men men...

Vores husleje er incl. vand og varme, september mdr. lyder den på 4.700,- og januar mdr. lyder den på 5.700,- Der er 1.000,- i forskel, kan det virkelig passe??

Vores husleje er steget med 75,- pr. 1 januar, så det er ikke fordi den er steget så meget igen jo..

Jeg troede jo bare at vi ville få en, enten en ekstra regning 1 gang om året, eller få penge retur, hvis vi har betalt for meget..

Men er der andre der bor ved Lejerbo og ved hvordan de gør det?? For hvis de laver en regulering pr. mdr. kan jeg jo godt se det nok skal gå op, men syntes bare jeg fik at vide de først gør det én gang årligt..

Kram den forvirrede..

Hej

For du ikke sammen med regningen en opgørelse over hvad pengene går til, jeg mener hvor du kan se, hvor mange penge der er husleje, hvor mange der er varme, hvor mange der er vand ?`

Jeg vil tro, at det er en efterregning efter års opgørelsen på varme/vand, hvor jeres aconto beløb har været for lille, og derfor er blevet reguleret den ene gang om året du er inde på, nemlig i januar måned

Hvordan var det sidste år, hvis altså i har boet der mere end 1 år ?

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Vial

En huslejestigning skal du altid betale 7 gange første gang. Derefter kun den ene gang. De 6 andre er regulering af 3 mdr depositum og 3 mdr forudbetalt leje. Det har en anden vist også skrevet til dig :-) Du kan altid tjekke din betalingsopgørelse, der burde beløb være udspecificeret :-)

Anmeld

16. januar 2010

Michael healer

KaMa skriver:

En huslejestigning skal du altid betale 7 gange første gang. Derefter kun den ene gang. De 6 andre er regulering af 3 mdr depositum og 3 mdr forudbetalt leje. Det har en anden vist også skrevet til dig :-) Du kan altid tjekke din betalingsopgørelse, der burde beløb være udspecificeret :-)

Hej

Jeg syntes ikke beløbet på 1000 kr mere i Januar går op med det regnestykke med husleje stigning skal betales 7 gange første gang

7 * 75 = 525 så hvordan hænger det sammen med 1000 kr mere ?

mvh Michael

Anmeld

16. januar 2010

Vial

Michael healer skriver:

Hej

Jeg syntes ikke beløbet på 1000 kr mere i Januar går op med det regnestykke med husleje stigning skal betales 7 gange første gang

7 * 75 = 525 så hvordan hænger det sammen med 1000 kr mere ?

mvh Michael

Ja, det holder ikke. Måske det forklarer nogle af pengene. Det er jo svært at spå om, når vi ikke har alle oplysninger :-)

Anmeld

16. januar 2010

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Hej

For du ikke sammen med regningen en opgørelse over hvad pengene går til, jeg mener hvor du kan se, hvor mange penge der er husleje, hvor mange der er varme, hvor mange der er vand ?`

Jeg vil tro, at det er en efterregning efter års opgørelsen på varme/vand, hvor jeres aconto beløb har været for lille, og derfor er blevet reguleret den ene gang om året du er inde på, nemlig i januar måned

Hvordan var det sidste år, hvis altså i har boet der mere end 1 år ?

mvh Michael

Vi får ikke en regning eller noget hvor vi kan se hvad det går til, de trækker bare pengene. Vi har kun boet her fra juni måned 09..

Men beløbet er ændret måned til måned, både op og ned, men i gennemsnit 1000,-

Anmeld

16. januar 2010

Michael healer

Anonym skriver:

Vi får ikke en regning eller noget hvor vi kan se hvad det går til, de trækker bare pengene. Vi har kun boet her fra juni måned 09..

Dette forstår jeg ikke helt, altså hvordan ved de hvor meget vand og varme i bruger fra måned til måned ?

Anmeld

16. januar 2010

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Dette forstår jeg ikke helt, altså hvordan ved de hvor meget vand og varme i bruger fra måned til måned ?

Det ved jeg ikke? Min svigerinde siger de har fået lavet det sådan at de kan tåle af måned til måned, så de ikke pludseligt får den der ekstra regning 1 gang om året, men de bor i eget hus, og vi bor til leje???

Anmeld

16. januar 2010

Michael healer

Michael healer skriver:

Ok, har du været inde på lejerbos hjemmeside og finde den hjemmeside der høre til jeres afdeling og se om der står noget på den ?

Anmeld

16. januar 2010

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Ok, har du været inde på lejerbos hjemmeside og finde den hjemmeside der høre til jeres afdeling og se om der står noget på den ?

Ja... der står bl.a :

Vi udsender varmeregnskaberne 3 - 4 måneder efter varmeregnskabsårets udløb. Vi bestræber os på at give beboerne de samme tilbagebetalings- og efterbetalingsmåneder hvert år.

Betyder det ikke at vi så får en regning 1 gang om året eller penge tilbage?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.