Hvordan føles maven i starten af graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

52.010 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Lou

Hvordan føles maven i de første uger, altså når man så småt begynder at kunne se at man er gravid? Er den blød som den plejer så man ikke rigtig kan mærke om det er "topmave" eller er den "hård agtig"  fra starten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Muffinmus

Mjø, den er hård hvis det ikke er fordi man er småfed lige midt på maven:-)Altså ikke hård hård, men sådan at man kan mærke der er god modstand derinde:-)

Anmeld

15. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kunne ikke mærke forskel overhovedet og jeg var da ret slank da jeg blev gravid... Først efter ca. 12 uger begyndte man at kunne ane en lille bule, men min mave blev slet ikke rigtig hård... 

Anmeld

15. januar 2010

smokin

Min har kun været hård helt nederst i maven, så jeg må betegnes som småfed åbenbart

Ej, jeg tror nu det er forskelligt fra person til person. Jeg kan dog tydeligt mærke hvor livmoderen går til nu hvor jeg er i 20. uge :-)

Anmeld

15. januar 2010

Muffinmus

he he, jamen mener heller ikke hård hård jo, men ikke blæver fed du ved:-)

Jeg kunne tydeligt mærke den tidligt og i uge 12 kunne alle se jeg var gravid, fin flot lille mave allerede der, og den var jo så ikke blæver, men hård:-)

Anmeld

18. januar 2010

Lou

Tak.... jeg ved godt det er et lidt dumt sprøgsmål  

Men jeg har ikke haft mens siden jeg stoppede med p-piller (for et år siden) så selv om chancen er lille, så kan jeg jo blive gravid uden at vide det, og jeg orker ikke skuffelserne ved at tage negative tests hele tiden, så jeg går og holder absurd meget øje med min mave i stedet hehe.... så jeg skulle bare høre man skulle regne med at den ligsom blev  lidt hård i det fra starten el. om det først kom senere hen i forløbet.

Anmeld

28. september 2010

rikket

HJÆLP!

Er der en der kan give en god beskrivelse om hvordan maven er omkring de 6-7 uger?

Anmeld

28. september 2010

Mathilde

rikket skriver:

HJÆLP!

Er der en der kan give en god beskrivelse om hvordan maven er omkring de 6-7 uger?

Oppustet synes jeg...og lidt som når man skal have menstruation.

Anmeld

28. september 2010

AnneBJ

rikket skriver:

HJÆLP!

Det kommer jo helt an på hvordan kroppen ser ud i forvejen... Jeg vejer ca. 10 kg for meget, og der var intet at se da jeg var 6-7 uger henne. Nu er jeg 15+1 og når man ved det, kan man godt se jeg er babytyk og at det ikke er fordi jeg har levet af flødeboller i 17 dage...

Anmeld

28. september 2010

rikket

Har man stadig en lidt blævret mave?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.