SUND mad og kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.066 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Vial

Jeg slås med kvalme stort set hele dagen. Madlede og mega træthed.

Det er begyndt at give mig dårlig samvittighed, at jeg ikke spiser sundt og varieret.

Mine havregryn kan jeg slet ikke få ned, så de er skiftet ud med to rundstykker med smør

Frokst bliver et lille stykke rugbrød med banan til eller noget andet kedeligt.

Aftensmaden er så der, hvor det går helt galt. De sidste dage har jeg købt MacD eller kinamad I går blev det dog til to rugbrødsmadder med smørost.

Jeg er så træt og dårlig og magter bare ikke at stå i køkkenet eller handle for den sags skyld. Jeg bor alene, så har ikke en mand til at klare maden.

Nu vil jeg dog tage mig sammen i dag og få handlet ind til noget ordentlig mad. Og så håbe, at der ikke sker det, som der plejer, at jeg ikke kan spise det, når det er færdigt.

Har I nogle gode ideer til SUND mand, når man er træt og har kvalme og ikke orker det store. Jeg har alrig kunne lide hytteost og surmælksprodukter. Stærk mad kaster jeg op af (efter jeg er blevet gravid).

Hilsen fra en med sort samvittighed

Karina 6+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

Det er begyndt at give mig dårlig samvittighed, at jeg ikke spiser sundt og varieret.

Mine havregryn kan jeg slet ikke få ned, så de er skiftet ud med to rundstykker med smør

Aftensmaden er så der, hvor det går helt galt. De sidste dage har jeg købt MacD eller kinamad I går blev det dog til to rugbrødsmadder med smørost.

Jeg er så træt og dårlig og magter bare ikke at stå i køkkenet eller handle for den sags skyld. Jeg bor alene, så har ikke en mand til at klare maden.

Nu vil jeg dog tage mig sammen i dag og få handlet ind til noget ordentlig mad. Og så håbe, at der ikke sker det, som der plejer, at jeg ikke kan spise det, når det er færdigt.

Har I nogle gode ideer til SUND mand, når man er træt og har kvalme og ikke orker det store. Jeg har alrig kunne lide hytteost og surmælksprodukter. Stærk mad kaster jeg op af (efter jeg er blevet gravid).

Karina 6+4

det husker jeg tydeligt!!!!

og jeg havde lige så dårlig samvittighed som du...... min JM sagde at når man havde det sådan var det vigtigst at man i det hele taget fik spist og drukket bare et eller andet.... og når man så havde det bedre skulle man selvfølgelig indtage noget fornuftigt.... den lille tager ikke skade af det....

sørg for at lave nogle nemme retter.... kan din mor ikke evt.lave noget og fryse ned til dig? så skal det bare varmes.... det er jo bare indtil du får lidt lettere ved selv at lave maden....

Anmeld

15. januar 2010

Tulle28

Hvad med noget lasagne eller pasta med en masse grøntsager?

Smoothies? Der kan du jo komme stort set hvad du lyster i.

Hvis du ikke kan spise havregryn, så prøv at bytte rundstykkerne ud med grovboller med mager ost. Det er jo stadigvæk sundt.

Og hvad med frugt? 

Håber snart du får det bedre

Knus Tulle

Anmeld

15. januar 2010

Vial

Tak for de gode råd.

Det er en god idé at få lavet noget til fryseren. For jeg kan i hvert fald sjældent spise noget, når jeg selv lige har lavet det.

Grovboller er en god idé. Det vil jeg købe i dag. Jeg plejer aldrig at have smør i huset, og nu æder jeg sgu en pakke om ugen

Jeg må finde alternativer til den smør. Den bliver i dag skiftet ud på indkøbssedlen med en cheasy smørost.

Har lige været i kantinen på jobbet..Pyyy en kamp. Fik lov at lave en Ama'rmad ude bagved. Det fungerede rigtig godt, og jeg er dejlig mæt nu. Er dog meget tæt på at være dårlig, kan jeg mærke.

Glæder mig til ca. 1. marts, så er jeg frisk igen  (håber jeg...)

Anmeld

15. januar 2010

Vial

I øvrigt så har jeg fryseren proppet med frossen frugt, så tror jeg skal have det i blenderen her i weekenden. Tak for tippet

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

Tak for de gode råd.

Det er en god idé at få lavet noget til fryseren. For jeg kan i hvert fald sjældent spise noget, når jeg selv lige har lavet det.

Grovboller er en god idé. Det vil jeg købe i dag. Jeg plejer aldrig at have smør i huset, og nu æder jeg sgu en pakke om ugen

Jeg må finde alternativer til den smør. Den bliver i dag skiftet ud på indkøbssedlen med en cheasy smørost.

Har lige været i kantinen på jobbet..Pyyy en kamp. Fik lov at lave en Ama'rmad ude bagved. Det fungerede rigtig godt, og jeg er dejlig mæt nu. Er dog meget tæt på at være dårlig, kan jeg mærke.

Glæder mig til ca. 1. marts, så er jeg frisk igen  (håber jeg...)

hvad sker der 1. marts? :0) det ville være rart at få det bedre:0)

jeg havde kvalme frem til uge 20.... min svigerinde havde det hele vejen igennem....

det går heldigvis til et godt formål:0)

Anmeld

15. januar 2010

Vial

ka-ri-na skriver:

hvad sker der 1. marts? :0) det ville være rart at få det bedre:0)

jeg havde kvalme frem til uge 20.... min svigerinde havde det hele vejen igennem....

det går heldigvis til et godt formål:0)

Jamen, 1. marts går jeg ud af 1. trimester...

Både mine søstre og min mor har fået det markant bedre på det tidspunkt.. Så håber, at det samme gælder mig.

Er faktisk glad for min kvalme, for den indikerer, at der er gang i graviditeten. Og har besluttet mig for ikke at pive over det. Jeg har selv har sat mig i disse her omstændigheder, og det er jo ikke en sygdom. For enden af vejen er mit ønskebarn jo.

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

KaMa skriver:

Jamen, 1. marts går jeg ud af 1. trimester...

Både mine søstre og min mor har fået det markant bedre på det tidspunkt.. Så håber, at det samme gælder mig.

Er faktisk glad for min kvalme, for den indikerer, at der er gang i graviditeten. Og har besluttet mig for ikke at pive over det. Jeg har selv har sat mig i disse her omstændigheder, og det er jo ikke en sygdom. For enden af vejen er mit ønskebarn jo.

det er en god indstilling at have)

bare husk at det er okay at synes det er træls nå man har kvalme på 4. måned:0)

Anmeld

15. januar 2010

Skouboe

Spis det du kan få ned - sundt eller ej, og snup en vitaminpille.

Det vigtigste er at du får noget næring og noget væske - at det ikke er det sundeste, skal du ikke have dårlig samvittighed over - der bliver masser af tid senere til at spise sundt og varieret, og så længe du får en vitaminpille - og husk jern fra uge 10, mangler babyen ikke noget.

Anmeld

15. januar 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Karina 6+4

Jeg havde altid kogt kyllingebryst på køl.. Salat og bulgur avokado tomater allemulige grøntsager.. Så blandede jeg mig en salat med masser af kylling.. Lavede en olie edikke dressing.. Varer i flere dage og kan varieres i smag i det uendelige.. Med lidt brød og el. pasta i salaten.. mums og nemt ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.