bleer nyfødt-6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.517 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej quinder!

Hvor mange penge brugte I ca. på bleer om måneden de første 6 måneder, og hvilke bleer brugte i?

Spørger fordi jeg er nysgerrig og vi prøver at forberede os en smule på hvor mange penge der skal bruges (ved godt det svinger MEGET, fra periode til periode og barn til barn)...

Knus Caroline 34+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

iln

Caroline86 skriver:

Hej quinder!

Hvor mange penge brugte I ca. på bleer om måneden de første 6 måneder, og hvilke bleer brugte i?

Spørger fordi jeg er nysgerrig og vi prøver at forberede os en smule på hvor mange penge der skal bruges (ved godt det svinger MEGET, fra periode til periode og barn til barn)...

Knus Caroline 34+0

Herhjemme bruger vi Remas Landlord bleer. 56 stk for 55 kr. Vi køber ca. 3 pakker om mdr. så +/- ca. 200 kr. på bleer.

Anmeld

15. januar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Da jeg var gravid tækte jeg skræmt, åhh alle de penge der skal bruges på bleer:0)

Men da det kom til stykket synes jeg ikke det var så galt. Synes ikke jeg havde brug for at skifte så tit, og syntes pakkerne strækte rigtig længe:0)

Jeg vil skyde på at jeg max brugte 5 stk om dagen og i nogle pakker er der op til 70 bleer, så har nok brugt omkring 2 pakker om måneden. Købte kun på tilbud, i starten pampers og libero, men blev for nærig og gik over til de billige mærker fra Superbedst, Rema 1000 osv:0)

Knus

Christina

Anmeld

15. januar 2010

Livsmor

Nogle dage 5 andre dage 12. Start med at købe en enkelt pakke, da det er meget forskelligt hvordan bleerne sidder på børn.

Fx. min veninde har altid bruge Libero til nr. 1 og købte jo så dem til nr.2, men han tisser ved siden af. Så han bruger nu Pampers.

Vores egen startede med Libero på neo., men skiftede til Pampers, da hun også tissede ved siden af i Liberoen. Da hun røg over de 3 kg, begyndte vi på Aldi bleer, og dem bruger vi stadig. Hun er nu knap 20 mdr.

Anmeld

15. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Livsmor skriver:

Nogle dage 5 andre dage 12. Start med at købe en enkelt pakke, da det er meget forskelligt hvordan bleerne sidder på børn.

Fx. min veninde har altid bruge Libero til nr. 1 og købte jo så dem til nr.2, men han tisser ved siden af. Så han bruger nu Pampers.

Vores egen startede med Libero på neo., men skiftede til Pampers, da hun også tissede ved siden af i Liberoen. Da hun røg over de 3 kg, begyndte vi på Aldi bleer, og dem bruger vi stadig. Hun er nu knap 20 mdr.

ja, vi har købt en pakke i Aldi (tænkte at det var smart at starte med en billig pakke og så skifte til de dyre senere hvis de billigere ikke dur.. ).

Udover dem har vi de bleer man får i startpakkerne, både fra Libero og Pampers.. Så får vi se hvad der fungerer bedst

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

vi brugte Pampers til at begynde med.... så købte vi en dag Libero fordi de var på tilbud.... og vi måtte konstatere at de sad meget bedre.... så her bruger vi Libero... de virker godt til Nikoline...... vi bruger mellem 5 og 6 bleer pr. dag....

Anmeld

15. januar 2010

Cris

Rigtigt meget, men det er fordi jeg køber stofbleer hehe. I starten men min store dreng har vi brugt papir bleer og vi har brugt mellem 2 og 3 pakker om måneden. Meget tit skulle skifte ham pga lækage, også midt om natten. Og jeg synes at det ikke var så sjovt, at se alle de bleer i skrælden (jeg tænker på miljø). Da han var 8 måneder startede vi med stofbleer og det var en hit. Nu med nr.2 bruger vi også stofbleer fra starten. Man køber mange for at prøve modellen og man sælger dem igen. Jeg oplever aldrig lækage på samme måde som med papir. Så her hos os hitter stofbleer :-D (og jeg køber mange for jeg kan ikke lade det være, når jeg ser nogle smarte nogle med coole farver hehe)

Anmeld

15. januar 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

bi har brugt aldis bleer helt fra start, vores tissede igemmen både pampers og libero.

aldis bleer får man 90 bleer for ca 80 kr. og vi brugte mellem 2-3 pakker om måneden ud fra ca 6 bleer om dagen.

Anmeld

15. januar 2010

SaNiNa

Da Nicklas var helt lille bruge vi libero new bon vi brugte et sted mellem 6-10 om dagen. skiftede til aldis en lille periode men de sad ikke helt så godt som liberos så den skiftede vi tilbage til igen da han var 4 måneder nu hvor han er 7 måneder bruger vi 5-6 bleer i løbet af en dag og i går brugte vi 12 bleer. han hvade en mave der var pænt meget gang i igår.

men hvis aldis bleer sider godt på jeres pige når hun kommer ud er de rigtig god og billige.

Anmeld

15. januar 2010

MorTilGustav

Pyha, det er vist meget individuelt hvilke bleer der lige passer på hver enkelt baby... Min søn brugte Huggies Newborn og Rema 1000 Landlord Newborn i lang tid. Faktisk til han var over 2 mdr. Han tissede udenfor Libero konstant. Måske fordi han havde meget tynde lår  Men vi måtte altså vente ret længe før vi ku bruge den mindste fra Aldi.. Havde også tænkt "han er jo over 3 kg når han blir født så dem ka vi da bruge fra starten..". Jo, han var 3070 gram, men den gik altså ikke  man må vist bare prøve sig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.