Kan jeg godt tillade mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Anonym trådstarter

Sagen er den at min svigermor bad mig om at lægge nogle penge ud til en lift men det bliver ved med at virke som om hun ikk vil give mig dem tilbage selvom det ikk en gang er hele 200kr det drejer sig om.

Hun har en gang efter kærestens fortælling stjålet 10.000kr ved ham som han heller aldrig nogen sinde har set en øre af igen.

Men nu til sagen kan jeg godt tillade mig at nægte hende at besøge os når hun ikk gider betale tilbage som lovet.?

Vi sidder hårdt i det li nu økonomisk så hver lille klat penge tæller.

Men kan jeg godt tillade mig og sige det:
Sig til hende at den dag hun er ærlig og holder sin aftale og betaler pengene tilbage må hun meget gerne besøge os. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

oo

det er aldrig godt at nægte sin kæreste ting...det er for det første ikke din beslutning alene! og for det andet kan man ikke bare vælge, at nu må han ikke længere se sin mor. i hvert fald ikke i sit eget hjem. den holder ingen vegne, er jeg ked af at sige. men måske I kunne lære en ting eller to af hendes opførsel og ikke lægge ud for hende mere

Anmeld

15. januar 2010

Anonym trådstarter

Jeg skal li sige at den eneste grund til kæresten snakker med hende endnu er pga hans lillebror fordi de står hinanden så tæt.

For ellers ville han ikk snakke med hende mere som han selv siger.

Anmeld

15. januar 2010

RumlesMor

Hvis det kun er de knap 200 kr. der skiller jer ad, ville jeg personligt ikke nægte hende adgang... Vi har også siddet stramt i det økonomisk, men pengene er brugt på jeres barn (går jeg ud fra) og det er vel ikke den værste investering.

At en mor kan snyde sin egen søn for 10.000 kr. lyder utroligt(!), men det må være en sag mellem din kæreste og hans mor - hvis det er sket før jeres forhold.

Synes ikke du skal være den der stiller barriaderne op - det må være op til din kæreste og vælge om det skal have konsekvenser.

BLot nogen tanker herfra...

Anmeld

15. januar 2010

Cris

RumlesMor skriver:

Hvis det kun er de knap 200 kr. der skiller jer ad, ville jeg personligt ikke nægte hende adgang... Vi har også siddet stramt i det økonomisk, men pengene er brugt på jeres barn (går jeg ud fra) og det er vel ikke den værste investering.

At en mor kan snyde sin egen søn for 10.000 kr. lyder utroligt(!), men det må være en sag mellem din kæreste og hans mor - hvis det er sket før jeres forhold.

Synes ikke du skal være den der stiller barriaderne op - det må være op til din kæreste og vælge om det skal have konsekvenser.

BLot nogen tanker herfra...

Jeg ville hellere ikke gå så lang for 200kr (måske dengang med 10000!!!) Men jeg ville minde hende om det tit og snakke med hende om, hvorfor hun opfører sig på den måde. Hun har måske brug for hjælp. Det lyder som en usund forhold hun har til penge, lidt uestabilt... Og jeg ville self aldrig mere låne hende penge.

Anmeld

15. januar 2010

Louise mortil4

Nej det sys jeg bestemt ikke du kan tillade dig. Den vigtigste grund er at det ikke er din egen mor men din kærestes mor, du kan på ingen måde bestemme om ham kan se sin egen familie eller ikke. Fair nok at du ikke vil ha noget med hende at gøre, men du kan ikke bestemme om din kæreste skal besøge hende eller om hun kommer i jeres hjem hvis du feks. ikke er hjemme. Det er alene din kærestes beslutning at lukke for forbindelsen.

Tror det eneste der er at gøre er at du mindre hende om pengene og vil hun ikke betale dig dem, så har i lære at man ikke skal lægge penge ud for hende.

Noget andet er så at jeg godt forstår du er lidt sur over det, hun burgte helt af sig selv ha givet dig pengene.

Håber i finder en løsning på problemet.

Anmeld

15. januar 2010

Anonym trådstarter

Jeg vil være ligeglad hvis hun kom på besøg når jeg ikk var hjemme.

jeg vil bare ikk snydes og holdes for nar af hende!

Men jeg har nu fået lovning på at de enden bliver overført mandag eller at de bliver afleveret herhjemme.. Men ja ja nu må vi se..

Anmeld

15. januar 2010

Stumpen

Nej det synes jeg ikke at du kan for 200 kr. -hvad hun engang har gjort mod din kæreste er hans sag..

Jeg ved udemærket hvad det vil sige at sidde hårdt i det, så 200 kan hjælpe meget, men sket er sket og betaler hun ikke er det bare frustrerende for jer økonomisk, men du kan lære det af det at du ikke en anden gang skal låne penge af hende...

Anmeld

15. januar 2010

ønskebørn74

Anonym skriver:

Sagen er den at min svigermor bad mig om at lægge nogle penge ud til en lift men det bliver ved med at virke som om hun ikk vil give mig dem tilbage selvom det ikk en gang er hele 200kr det drejer sig om.

Hun har en gang efter kærestens fortælling stjålet 10.000kr ved ham som han heller aldrig nogen sinde har set en øre af igen.

Men nu til sagen kan jeg godt tillade mig at nægte hende at besøge os når hun ikk gider betale tilbage som lovet.?

Vi sidder hårdt i det li nu økonomisk så hver lille klat penge tæller.

Men kan jeg godt tillade mig og sige det:
Sig til hende at den dag hun er ærlig og holder sin aftale og betaler pengene tilbage må hun meget gerne besøge os. ?

Jeg ville helt sikkert aldrig lægge penge ud for hende igen. Og når emnet kom og engang og hun da ikke havde betalt ville jeg henvise til dette...

Anmeld

15. januar 2010

BK

Det synes jeg ikke man kan tillade sig pga. 200, det havde været noget andet hvis det var 1000 kr eller der over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.