Spinning og måske gravid. Er det OK?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

Michala

Tidligt i min graviditet begyndte jeg at løbetræne igen, så det har i hvert fald ikke skadet, selvom det var lange og hårde ture. Snakkede dog med min jordemoder omkring træning og hun anbefalede ikke spinning eller anden sport, hvor pulsen er meget høj i længere tid. Noget med, at hvis din puls overstiger de 160 som baby har, stiger babyens puls også, og bliver dermed stresset.

Jeg havde dog en spontan abort inden denne graviditet, hvor jeg begyndte at bløde efter en hårdere træning i fitnesscenter, og kan da ikke helt smide tanken ud af hovedet om det måske var skyld i det, selvom jeg tror, det var sket uanset hvad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Ansemusen

Tulle28 skriver:

Jeg har gået til spinning, styrketræning, body power og alt det andet jeg plejer flere gange om ugen lige siden jeg blev gravid og gør det stadig - er 27+6. Lyt til din krop og sæt tempoet ned hvis du mærker ubehag. Din krop har godt af det og det har baby også - men der er MAAAANGE delte meninger om det med at dyrke "hård" motion når du er gravid. Jeg kan varmt anbefale at du læser bogen "Graviditet og motion" skrevet af Bente Klarlund Pedersen.  

Knus Tulle

Det var dén bog jeg mente

Anmeld

15. januar 2010

Ansemusen

Michala skriver:

Tidligt i min graviditet begyndte jeg at løbetræne igen, så det har i hvert fald ikke skadet, selvom det var lange og hårde ture. Snakkede dog med min jordemoder omkring træning og hun anbefalede ikke spinning eller anden sport, hvor pulsen er meget høj i længere tid. Noget med, at hvis din puls overstiger de 160 som baby har, stiger babyens puls også, og bliver dermed stresset.

Jeg havde dog en spontan abort inden denne graviditet, hvor jeg begyndte at bløde efter en hårdere træning i fitnesscenter, og kan da ikke helt smide tanken ud af hovedet om det måske var skyld i det, selvom jeg tror, det var sket uanset hvad.

Ifølge min jordemor er hård træning ufarligt, så længe man lytter til kroppen. Og det med at tælle puls var en skrøne sagde både hende og den jordemorstuderende. Det er tværtimod godt for barnet at moren dyrker motion, da der bliver frigivet endorfiner (glædesormoner).

Men jeg kan godt forstå at du har det i baghovedet, når nu du har været ude for en abort kort efter træning! Det gør mig rigtig ondt på dine vegne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.