Spinning og måske gravid. Er det OK?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.611 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Anonym trådstarter

Må man gå til spinning, når man måske er gravid? Hvordan er det, når man er gravid? Har hørt at det ikke skulle være godt i de første uger, men passer det? Nogle erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Anonym trådstarter

14. januar 2010

oo

som regel ved instruktørerne alt om den slags, så prøv at spørge på dit hold

Anmeld

14. januar 2010

Christinahr

det er jeg meget sikker på du må.

i det fitnescenter jeg gik i efter fødslen var der flere gravide på de forskellige arobic og spinning hold

Anmeld

14. januar 2010

Ansemusen

Min jordemor fortalte mig at det er en skrøne at gravide ikke må træne eller kun må træne som de er vant til! Hvis graviditeten er normal, er der intet farligt i at træne og heller ikke i at det niver og værker lidt eller man føler en smule ubehag fordi det er hårdt at få pulsen op og blive meget forpustet! De anbefalede mig en bog af en kvinde, som er den enste der har forsket på området. INTET viser at det er skadeligt at træne, og udelukkende elitesportsudøvere eller folk med en unormal graviditet har en risiko for abort i forbindelse med træning! Så fortsæt du bare med det

Anmeld

14. januar 2010

DK

Dengang de viste Projekt Baby på dr 1, da anbefaldede de også kraftigt at man dyrkede regelmæssig motion under graviditeten!!

Anmeld

14. januar 2010

Kløver

Nogle tror at hop, cykling og meget andet kan skade barnet lige i starten, men tror det er lidt en skrøne, for har ellers kun hørt positivt om motion sammen med graviditet, og dette gælder også spinning, men er du i tvivl så snak med dem i dit fitnesscenter eller din læge

Anmeld

14. januar 2010

Ansemusen

Maja84 skriver:

Nogle tror at hop, cykling og meget andet kan skade barnet lige i starten, men tror det er lidt en skrøne, for har ellers kun hørt positivt om motion sammen med graviditet, og dette gælder også spinning, men er du i tvivl så snak med dem i dit fitnesscenter eller din læge

Ja og tønk på hvor mange der slet ikke ved at de er gravide i starten og som dyrker motion! Det gjorde jeg, men så stoppede jeg, da jeg fandt ud af at jeg var gravid, hvilket jo var smadder dumt set i bakspejlet!

Anmeld

15. januar 2010

Tulle28

Jeg har gået til spinning, styrketræning, body power og alt det andet jeg plejer flere gange om ugen lige siden jeg blev gravid og gør det stadig - er 27+6. Lyt til din krop og sæt tempoet ned hvis du mærker ubehag. Din krop har godt af det og det har baby også - men der er MAAAANGE delte meninger om det med at dyrke "hård" motion når du er gravid. Jeg kan varmt anbefale at du læser bogen "Graviditet og motion" skrevet af Bente Klarlund Pedersen.  

Knus Tulle

Anmeld

15. januar 2010

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar.

Spørgsmålet kommer af, at jeg har læst et sted, at den øgede blodgennemstrømning og høje puls kan få en til at abortere i den meget tidlige graviditet.. Jeg ved endnu ikke om den er der, men det tegner på det!

På den anden side, så træner folk jo på livet løs, og der er også gravide på mit hold.. Jeg nyder at træne, og mangler det i min hverdag, hvis jeg skal stoppe! Vil helt klart fortsætte - i mit tempo- når jeg bliver gravid!

Tak for jeres råd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.