HSG -Hvor glad kan man lige blive over noget så ubehageligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.136 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har fået en tid til HSG i denne cyklus. WEEEEEEEEEE!!!

Jeg er bare SÅ glad fordi der kun er 2 steder min Gyn. er tilknyttet, og hun sagde  at der kunne være noget ventetid, så vi evt. skulle vente en hel cyklus ekstra, hvilket var min store frygt da mens viste sig. Men nej, jeg kan komme til allerede på torsdag.

Ej hvor er jeg glad... eller så glad som man nu kan være når man lige har fået sin mens. og har kæmpet for en baby så længe.

Det er bare dejligt, at komme lidt tættere på lidt hjælp, og ikke skulle skubbe det en måned længere frem. Orkede slet ikke tanken om det, da min Gyn. sagde det til mig, så det er bare super.

Så skal jeg bare bestille en tid hos min Gyn. til om 3 ugers tid, så jeg kan få svar på hsg (som selvf. ser fin ud!!) og så en henvisning til videre behandling. YES! Jeg tror igen lidt på en baby til os i år!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Louisiana

Hvor dejligt for dig 

Men jeg må indrømme, at jeg er lidt dum her, for jeg aner ikke hvad HSG er??

for dig!!

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er heller ikke bekendt med HSG, men gætter på at det er en type barnløshedsudredning? Anyways tillykke med det

Kh

Rosa

Anmeld

14. januar 2010

oo

øj, jeg ved faktisk heller ikke hvad en HSG er men tillykke med det i hvert fald!! barnløshed er jo ventetid, men når man så oveni skal vente på lægerne, så er det ikke ret sjovt

Anmeld

14. januar 2010

HSG - eller HysteroSalpingoGrafi er røntgenundersøgelse af passagen i Æggelederne. De sprøjter kontrastvæske ind, og kan så tjekke om der er fri passage.

Nogle gange medvirker det til, at passagen bliver åbnet, eller forbedret hvis den har været lukket/forsnævret og dermed bliver nogen par nemmere gravide bagefter.

Det er sidste del inden påbegyndt IUI, hvis alt ellers ser fint ud. (Hvilket jeg regner stærkt med) Så jeg håber det er svaret for os.

Torsdag er jo lige om hjørnet, og efterfølgende henvisning et par uger væk. Så jeg går ud fra, at jeg snart kan komme igang med første IUI.

Vi må se hvor lang ventetid der er...

Anmeld

14. januar 2010

Louisiana

Jeg siger tak for forklaring  Og endnu engang held og lykke med det!! 

Anmeld

16. januar 2010

Tak for det

Må indrømme, at efter jeg har læst op på det ,synes jeg det virker skræmmende. Tænk hvis noget er galt, måske endda så galt, at jeg ikke kan få børn???

Arghhhhhh krydser fingre for, at alt er fint... suk...

Anmeld

16. januar 2010

dorthemus

Sådan én har jeg fået for at være sikker på, at æggelederne virkede inden inseminering. Jeg var HUNDERÆD inden fordi jeg havde læst lidt for grundigt på lektien og på nettet fortæller folk jo gladeligt den ene rædselshistorie efter den anden

Men det var slet ikke så slemt, det nev en smule og føltes lettere ubehageligt men mere var det heller ikke. Jeg fik lavet min på en røngtenklinik på Østerbro og sygeplejersken var bare SÅ sød og gennemgik hele forløbet med mig inden.

Held og lykke - det er så dejligt at få vished

Knus Dorthe

21 + 6

Anmeld

17. januar 2010

mini1977

Jeg har også fået lavet en HSG-scanning - også på en klinik på Østerbro - og jeg var rigtig nervøs inden, fordi jeg havde fået foretaget en vandscanning hos min gynækolog som dels var ubehagelig dels viste at begge æggeledere sandsynligvis var lukket til.

Jeg fortalte sygeplejerskerne på klinikken hvor nervøs jeg var, og de var så søde ved mig og min mand. Lægen var endnu sødere og forklarede hele tiden hvad der skulle ske og hvad jeg kunne forvente at mærke - og det gik simpelthen så godt og var ikke mere ubehageligt end en normal gynækologisk undersøgelse - så alt i alt en meget positiv oplevelse  - og det viste sig heldigvis at mine æggeledere fungerer som de skal, så det var en stor bonus ovenpå den gode oplevelse .

Jeg  for at din undersøgelse bliver en lige så god oplevelse

Anmeld

17. januar 2010

Mumto3

Alexis skriver:

Tak for det

Må indrømme, at efter jeg har læst op på det ,synes jeg det virker skræmmende. Tænk hvis noget er galt, måske endda så galt, at jeg ikke kan få børn???

Arghhhhhh krydser fingre for, at alt er fint... suk...

Det er ikke for at skræmme dig, men jeg vil fortælle om en jeg kender. Hun fik lavet den undersøgelse, og der var ingen passage overhovedet!!! lægen begyndt at græde. LÆGEN!!!! altså ikke min veninde!!! -og lægen sagde: Åh, hvor er det forfærdeligt!!! og bla bla bla...

Min veninden blev dybt rystet og helt ude af den!!! -og troede jo at hun aldrig kunne få børn, indtil hun kom til en lidt mere kompetent læge, der så kunne forklare at det kunne hun sagtens. Det skulle bare ikke foregå lørdag aften inde i dobbeltsengen, men derimod på et hospital, hvor de tog hendes æg ud, befrugtede dem med mandens sæd, og satte dem så op igen. Og at hun ville have nøjagtig lige så god en chance for at blive gravid på denne måde som alle mulige andre!!!

Jeg håber selvfølelig ikke at det er samme tåbelige læge du skla ind til. Men du skal vide, at selvom du får et 'dårligt resultat', så er det ikke ensbetydende med at du ikke kan få børn!!!!

Held og lykke herfra!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.