Før jeg blev gravid spiste jeg sjælendt morgenmad. Jeg kunne simpelthen ikke få noget ned når jeg lige var stået op. Jeg havde direkte morgenkvalme (og nej ikke fordi jeg var gravid for havde det i flere år...) Det var først omkring middagstid at jeg blev mega sulten og så kunne jeg også bare æde ALT!
Da jeg så blev gravid havde jeg fortsat morgenkvalme (mærkeligt nok) men med tiden lærte jeg mig selv at spise morgenmad fordi jeg ved hvor vigtigt det måltid er for kroppen. Nu kan jeg stort set ikke leve uden min morgenmad og det skal helst være noget der virkelig mætter men samtidelig også lidt lækkert før jeg gider spise det. Alligevel kom jeg tit på arbejde uden at ha nået at få noget at spise og så gik det udover bageren eller min frokost.....
Nu hvor jeg går hjemme starter jeg mange dage ud med noget friskpresset juice (det er bedst at drikke på tom mave) og så senere går jeg på rov i køleskabet. Jeg eeeeelsker hvidt brødt - gerne ristet og jeg er simpelthen en smør-gris så nogen dage siger min samvittighed at jeg ikke må få noget på det ristetbrød med det smager jo faktisk også super godt bare sådan uden noget. Har lige guffet to ristede krydderboller uden noget, mums. Men jeg er altså ikke mæt endnu, men prøver at holde mig i skindet!
Nogen morgener får jeg rugbrød eller havregryn/havregrød. Det er nok lidt sundere! Jeg eeeelsker når vi får morgenmad fra bageren, men det får vi stort set kun når vi overnatter hos svigerforældrene.
Mange dage får jeg ikke frokost fordi jeg spiser morgenmad lidt sent og så er jeg monster sulten til aften så godt vi spiser tideligt aftensmad!
Hvad spiser du til morgenmad ?
Hvad er din yndlingsmorgenmad ?

Anmeld