Hvad spiser du til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.509 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Vinker

Før jeg blev gravid spiste jeg sjælendt morgenmad. Jeg kunne simpelthen ikke få noget ned når jeg lige var stået op. Jeg havde direkte morgenkvalme (og nej ikke fordi jeg var gravid for havde det i flere år...) Det var først omkring middagstid at jeg blev mega sulten og så kunne jeg også bare æde ALT!

Da jeg så blev gravid havde jeg fortsat morgenkvalme (mærkeligt nok) men med tiden lærte jeg mig selv at spise morgenmad fordi jeg ved hvor vigtigt det måltid er for kroppen. Nu kan jeg stort set ikke leve uden min morgenmad og det skal helst være noget der virkelig mætter men samtidelig også lidt lækkert før jeg gider spise det. Alligevel kom jeg tit på arbejde uden at ha nået at få noget at spise og så gik det udover bageren eller min frokost.....

Nu hvor jeg går hjemme starter jeg mange dage ud med noget friskpresset juice (det er bedst at drikke på tom mave) og så senere går jeg på rov i køleskabet. Jeg eeeeelsker hvidt brødt - gerne ristet og jeg er simpelthen en smør-gris så nogen dage siger min samvittighed at jeg ikke må få noget på det ristetbrød med det smager jo faktisk også super godt bare sådan uden noget. Har lige guffet to ristede krydderboller uden noget, mums. Men jeg er altså ikke mæt endnu, men prøver at holde mig i skindet!

Nogen morgener får jeg rugbrød eller havregryn/havregrød. Det er nok lidt sundere! Jeg eeeelsker når vi får morgenmad fra bageren, men det får vi stort set kun når vi overnatter hos svigerforældrene.

Mange dage får jeg ikke frokost fordi jeg spiser morgenmad lidt sent og så er jeg monster sulten til aften så godt vi spiser tideligt aftensmad!

Hvad spiser du til morgenmad ?

Hvad er din yndlingsmorgenmad ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Milka

jeg er som dig og er den største sucker for hvidt brød med masser af smør. men mit kolesteroltal er ret højt så det SKAL jeg bare holde mig fra 

efter jeg har været til diætist var morgenmaden det første jeg tog fat i og lavede om på. så nu spiser jeg havregrød (af grovvalsede gryn) med økologisk jordnøddeolie og læsøsalt. og ved du hvad, det er faktisk ligeså tilfredsstillende som et lækkert stykke brød fra bageren. jeg elsker det  

Anmeld

14. januar 2010

Vinker

Milka skriver:

jeg er som dig og er den største sucker for hvidt brød med masser af smør. men mit kolesteroltal er ret højt så det SKAL jeg bare holde mig fra 

efter jeg har været til diætist var morgenmaden det første jeg tog fat i og lavede om på. så nu spiser jeg havregrød (af grovvalsede gryn) med økologisk jordnøddeolie og læsøsalt. og ved du hvad, det er faktisk ligeså tilfredsstillende som et lækkert stykke brød fra bageren. jeg elsker det  

Det er også en grim vane med alt det hvide brød og smør

Det er FEDT at du har fundet et lige så godt (men langt sundere) alternativ til morgenmad  Jeg spiste i lang tid også havregryn med æblestykker og rosiner på, men pludseligt kører jeg død i det og falder i det hvide hul igen.....

Igår aftes fik jeg kærnemælksgrød til aften - Orv dét lyder gammeldaws hihi

Anmeld

14. januar 2010

lion

mmmm mad, det er bare det bedste. En total madgris jeg er, gad vide hvorfor Cassandra også er det.

Når morgenmad her hjemme for Cassandra er havregrød eller toast i weekenderne, hun få nemlig havregrød i vuggestuen.

Mig selv jeg der er forskelligt, men jeg spiser nok mest yoghurt med drys/bananer, hvidt brød eller havregrød. Lige for tiden er det fibre ciabattaboller med smør og ost mums..

Anmeld

14. januar 2010

Vinker

lion skriver:

mmmm mad, det er bare det bedste. En total madgris jeg er, gad vide hvorfor Cassandra også er det.

Når morgenmad her hjemme for Cassandra er havregrød eller toast i weekenderne, hun få nemlig havregrød i vuggestuen.

Mig selv jeg der er forskelligt, men jeg spiser nok mest yoghurt med drys/bananer, hvidt brød eller havregrød. Lige for tiden er det fibre ciabattaboller med smør og ost mums..

Niklas Emil får også havregrød hver morgen og han eeeelsker det, men jeg er begyndt at tænke på andre ideer bare for at variere lidt. Igår til aften prøvede jeg at lave noget müsligrød lavet på kærnemælk og med lidt honning i. Dét var vidst et hit så det kan han feks få i weekenderne (det tar også lidt længere tid at lave)

Anmeld

14. januar 2010

lion

Det er så dejligt med madglade børn.

Cassandra ELSKER risengrød, der er lige får hun spiste tallerken med indhold i en mundfuld. Ja hun lige frem brokker sig hver aften når hun har set vi dækker bord, så skal hun ha noget at spise NU varmt eller ej....

Anmeld

14. januar 2010

Vinker

lion skriver:

Det er så dejligt med madglade børn.

Cassandra ELSKER risengrød, der er lige får hun spiste tallerken med indhold i en mundfuld. Ja hun lige frem brokker sig hver aften når hun har set vi dækker bord, så skal hun ha noget at spise NU varmt eller ej....

Risengrød er også et hit herhjemme

Anmeld

14. januar 2010

Dictes mor

Det bedst jeg ved er en skålfuld a38 med musli, rosiner og nødder, nam nam, det spiser jeg hver morgen, skønt!

Anmeld

14. januar 2010

Vinker

Majastina skriver:

Det bedst jeg ved er en skålfuld a38 med musli, rosiner og nødder, nam nam, det spiser jeg hver morgen, skønt!

Det var da også en god yndlingsmorgenmad at ha  

Anmeld

14. januar 2010

msax

Jeg spiser et halvt æble skåret i små stykker, men havregryn og lidt rosiner også med yoghurt naturel. Det er tilpas sødt og frisk - også kan min gravide mave godt lide det.

I weekenderne henter vi også nogen gange brød fra bageren i føtex, men syntes jeg når at blive vildt sulten inden en af os kommer afsted - så der spiser jeg tit også en lille portion af ovenstående for ikke at få det dårligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.