Hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

BOBS

Cookie skriver:

Kan du snakke med ham om hans adfærd når i ikke skændes/diskuterer? - for så ville jeg gøre det og fortælle ham hvad det gør ved dig. Den bedste måde at nå et andet menneske på er at fortælle hvad det gør hos os selv, istedet for at fortælle dem alt det de gør.

- håber I finder ud af det

lige præcis på den måde skete der også nogle forandringer her....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Altså, jeg bliver sgu også sur når min kæreste er i dårligt humør og urimelig. Jeg kaster normalt ikke ting efter ham, men kan godt finde på at smide et skældsord eller to, hvis han er rigtig strid. Måske er det også sådan hjemme hos jer?

HVis han er decideret voldelig overfor dig fysisk eller verbalt, er det selvfølgelig en anden sag. Så synes jeg måske også du bør overveje jeres fremtid sammen, som andre også skriver?

Det er svært at give et ordentligt råd, når du ikke skriver mere

Nej ikke voldlig, men kalder mig rigtig grimme ting ind imellem... Ikke i småtings afdelingen, men har kaldt mig alt, og kaldt min familie alt mm. Jeg ved selvfølgelig godt, at man kan dumme sig ind imellem... Men jeg føler bare at han har dummet sig nok. Hver gang vi ikke er enige, bliver han vildt sur, råber jeg er det ene og det andet. Han kunne f.eks. finde på at kalde mig luder, klam, grim, mm. Han hisser sig op. Jeg mener ikke det er fair, ligemegt om jeg har været sur over en dum is, fordi jeg er gravid. I starten startede det med at han smadrede et spejl, råbte og skreg jeg var alt mulig... Jeg græd af chok, og han forbød mig at se en af mine veninder, fordi han ikke kunne lide hende, og synes hun var billig mm. Det stoppede med at være så galt noget tid efter, og nu kalder han mig bare ting og kaster med ting istedet! Men jeg blir sgu så ked af det, at jeg får lyst til at slutte det her forhold, selv om jeg ikke har lyst til at sidde helt alene med vores barn!

Jeg ved ikke om det er bedre forklaring... ???

Anmeld

14. januar 2010

Tulle28

Anonym skriver:

Nej ikke voldlig, men kalder mig rigtig grimme ting ind imellem... Ikke i småtings afdelingen, men har kaldt mig alt, og kaldt min familie alt mm. Jeg ved selvfølgelig godt, at man kan dumme sig ind imellem... Men jeg føler bare at han har dummet sig nok. Hver gang vi ikke er enige, bliver han vildt sur, råber jeg er det ene og det andet. Han kunne f.eks. finde på at kalde mig luder, klam, grim, mm. Han hisser sig op. Jeg mener ikke det er fair, ligemegt om jeg har været sur over en dum is, fordi jeg er gravid. I starten startede det med at han smadrede et spejl, råbte og skreg jeg var alt mulig... Jeg græd af chok, og han forbød mig at se en af mine veninder, fordi han ikke kunne lide hende, og synes hun var billig mm. Det stoppede med at være så galt noget tid efter, og nu kalder han mig bare ting og kaster med ting istedet! Men jeg blir sgu så ked af det, at jeg får lyst til at slutte det her forhold, selv om jeg ikke har lyst til at sidde helt alene med vores barn!

Jeg ved ikke om det er bedre forklaring... ???

Jo så synes jeg bestemt det er en anden sag!!

Det skal du på ingen måde finde dig i - gravid eller ej!! Når man er i et forhold må man have respekt for hinanden og det der synes jeg på ingen måde hører hjemme nogen steder. Jeg går ud fra du har prøvet at tale med ham om at det gør dig ked af det, når han opfører sig på den måde? Det lyder på mig som om han har nogle "issues" han burde arbejde med.

Anmeld

14. januar 2010

Anonym trådstarter

Cookie skriver:

Kan du snakke med ham om hans adfærd når i ikke skændes/diskuterer? - for så ville jeg gøre det og fortælle ham hvad det gør ved dig. Den bedste måde at nå et andet menneske på er at fortælle hvad det gør hos os selv, istedet for at fortælle dem alt det de gør.

- håber I finder ud af det

Tak for rådet, men jeg har simpelthen fortalt ham det ca. 1000 gange. Han forstår det ind til det sker igen... Derfor er jeg blandt andet opgivende. Han siger undskyld, og to dage efter er det, det samme igen.

Anmeld

14. januar 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Tak for rådet, men jeg har simpelthen fortalt ham det ca. 1000 gange. Han forstår det ind til det sker igen... Derfor er jeg blandt andet opgivende. Han siger undskyld, og to dage efter er det, det samme igen.

Han ændrer ikke adfærd....men det kan du nå endnu. Kom væk og videre. Du får det bedre. Det er ikke lykken for et barn at have to ulykkelige forældre, men meget bedre at have en lykkelig mor som ikke har en far der altid bander over hende. Tænk over om du har lyst til dit barn skal høre hvordan får skælder mor ud og alle de grimme ord han kan sige om dig? Man skal ikke blive for enhver pris

Anmeld

14. januar 2010

SaNiNa

For mig lyder det som om du selv har taget beslutningen.

og det er ikke ok han kalder dig alt mulig, og hvis du mener han er for voldlig nu ville jeg bare se at komme væk hvis jeg var dig. man er aldrig tjent med vold eller en der bestemmer over en havd man må og ikke. min mand skulle lige våge på at sige jeg ikke måtte se en af mine veninder fordi han syntes hun var billig eller ikke kunne lide hende.

Håber du føler helt efter i dit hjerte og gør hvad du føler er bedste og ikke bliver fordi det bliver svært rent økonomisk

Anmeld

14. januar 2010

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Han ændrer ikke adfærd....men det kan du nå endnu. Kom væk og videre. Du får det bedre. Det er ikke lykken for et barn at have to ulykkelige forældre, men meget bedre at have en lykkelig mor som ikke har en far der altid bander over hende. Tænk over om du har lyst til dit barn skal høre hvordan får skælder mor ud og alle de grimme ord han kan sige om dig? Man skal ikke blive for enhver pris

Tak for rådet. Jeg har sagt jeg ikke kan mere, fordi vi idag blev meget uvenner, og han igen kaldte mig ting, efter mange lange forøg på at nå ind til ham... Håber virkelig jeg gør det rigtige! Men det hele er nemt lige nu, da han har valgt at sætte sig inde i stuen og grine af mig, og efterligne at jeg har været ked af det... Han opføre sig som en på 13, selv om han er 26 år. Tak fordi jeg må komme ud med mine tanker her I er nogle søde piger!

Anmeld

14. januar 2010

Ansemusen

Hvor er jeg bare ked at læse om din situation, det gør mig rigtig ondt på dine vegne

Det din kæreste gør imod dig er under ingen omstændigheder i orden i min bog! Han har tydeligvis nogle problemer med sig selv som stikker dybt, og det tror jeg ikke på hverken du eller han selv kan ændre uden professionel hjælp udefra! Jeg vil sige at han SKAL have hjælp hvis du skal overveje at blive hos ham, og ved egentlig ikke hvorvidt jeg alligevel synes du skal blive. Der kommer et lille barn meget snart, og så voldsomt som han reagerer og så grimt han opfører sig overfor og taler til dig er, er det næppe noget der kan fixes på så kort tid. Men jeg synes bestemt at du skal sige til ham at han har alvorligt brug for hjælp og at det ikke er normalt at behandle andre på den måde og at du tror han i virkeligheden har det rigtig dårligt indeni. Hvis det er sådan du føler selvfølgelig!

Jeg håber det bedste for dig og dit kommende barn! Selvom situationen som alenemor virker fuldkommen uoverskuelig, hvilket jeg også selv ville synes (kan faktisk slet ikke forestille mig det), så må det være klart mindre hårdt end at have et lille barn med en mand, som har tendens til voldelig adfærd og som slet ikke respekterer dig. Den måde du beskriver ham på, siger mig, at han ikke er i stand til at styre sit temperament, heller ikke når der kommer en lille til verden! Og et lille barn skal ikke vokse og i skrig og skrål!

Held og lykke med det hele og bliv ved med at bruge os herinde når det er svært

Anmeld

15. januar 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Tak for rådet. Jeg har sagt jeg ikke kan mere, fordi vi idag blev meget uvenner, og han igen kaldte mig ting, efter mange lange forøg på at nå ind til ham... Håber virkelig jeg gør det rigtige! Men det hele er nemt lige nu, da han har valgt at sætte sig inde i stuen og grine af mig, og efterligne at jeg har været ked af det... Han opføre sig som en på 13, selv om han er 26 år. Tak fordi jeg må komme ud med mine tanker her I er nogle søde piger!

Det var så lidt... Igen kan jeg kun råde dig til at gå fra ham. Det lyder som om han har nogle store problemer med sig selv og med at behandle dig ordentligt. Det gør mig ked af det at høre han gør grin med dig for det er noget af det værste.... Det gør så ondt indeni. Men husk: Du ER noget specielt, du betyder noget for andre, du er værdifuld FORDI du er den du er og du skal ikke finde dig i at blive behandlet på den måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.