Sanne og Nicklas skriver:
Nicklas har nu den sidste nu ikke ville sove om aften, han skringer og skring og bliver ved til han er helt udmattede. han er så træt og han overgiver sig bare ikke. idag har det indtilvidere taget 1 time og han sover stadig ikke, er dog nået der vil jeg ikke behøves at være der.
Samtidig vil han ikke rigtig spise men drikker dog rimelig godt.
og idag da jeg hvade mødergruppe på besøg var han helt ved siden af sig selv græd lige så snart der var et af de andre børn der sagde noget eller rørte "hans" legetøj det var 3 frygtelig timer for mig og min søn nød det slet ikke på sammen måde som jeg/vi plejer.
Ja jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, er så ked af det, føler mig som en ondt mor at min søn skal græde sig i søvn.
Hvad gjore i da jeres ikke ville putter til nat?
Det har jeg også været igennem... Min sp gav mig et råd...
Jeg skulle putte Julie som jeg plejer... Sig godnat osv... Når jeg gik ud i stuen, begyndte hun at græde/skrige, så skulle jeg tælle til 10 hver gang hun gjorde det, gå ind og putte hende igen, uden at snakke til hende... Og sådan skulle jeg blive ved indtil hun sov...
Det er en hård proces og skal igennem... Det går lige i hjertet... Men det hjælper... Det hjalp på Julie... Det er forskelligt hvornår det begynder og hjælpe..
Jeg brugte op til 6 timer hver aften en måned, for at få hende til at sove... Jeg var dum nok til at tage hende ind på sofaen og ligge hende på min mave... I håb om jeg kunne ligge hende i sengen igen uden hun vågnede.. Hun vågnede hver gang...
Jeg gik rundt med hende, og vuggede hende... I håb om det samme som da jeg lå med hende...
Min sp sagde, jeg skulle ikke gå rundt med hende eller ligge med hende på sofaen... For så ved hun, "Når jeg græder, kommer mor og tager mig op"
Så det skulle jeg stoppe med omgående...