Vil ikke sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

SaNiNa

Nicklas har nu den sidste nu ikke ville sove om aften, han skringer og skring og bliver ved til han er helt udmattede. han er så træt og han overgiver sig bare ikke. idag har det indtilvidere taget 1 time og han sover stadig ikke, er dog nået der vil jeg ikke behøves at være der.

Samtidig vil han ikke rigtig spise men drikker dog rimelig godt.

og idag da jeg hvade mødergruppe på besøg var han helt ved siden af sig selv græd lige så snart der var et af de andre børn der sagde noget eller rørte "hans" legetøj det var 3 frygtelig timer for mig og min søn nød det slet ikke på sammen måde som jeg/vi plejer.

Ja jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, er så ked af det, føler mig som en ondt mor at min søn skal græde sig i søvn.

Hvad gjore i da jeres ikke ville putter til nat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Christinahr

Jeg har altid og gør stadig det at jeg ligger ved mine børn til de sover, det tager 5-10 min og så er der ingen ked baby/barnder græder efter tryghed

Anmeld

13. januar 2010

SaNiNa

Christinahr skriver:

Jeg har altid og gør stadig det at jeg ligger ved mine børn til de sover, det tager 5-10 min og så er der ingen ked baby/barnder græder efter tryghed

Gid det var så let, dte har jeg osse gjort de sidste 2 måneder men det er han da lige glad med. der skal leges og rubbes istedet for at sove og han bliver bare ikke træt jo overtræt at så er ha første ikke til at putte

Anmeld

13. januar 2010

Bondepigen

Sanne og Nicklas skriver:

Gid det var så let, dte har jeg osse gjort de sidste 2 måneder men det er han da lige glad med. der skal leges og rubbes istedet for at sove og han bliver bare ikke træt jo overtræt at så er ha første ikke til at putte

Åh sådan en periode har Emma osse lige været igennem, og jeg kunne ikke ligge med hende i min seng, for så ville hun kravle rundt og lege... Det blev simpelthen sådan til sidst, at jeg tog hende med ind i stuen og så måtte hun lege der. (Heldigvis var det i juleferien, så det gjorde knap så meget).

Jeg lagde en hynde fra sofaen på gulvet, så hun kunne smide sig der, når hun blev træt nok. Men sove der, det kunne hun alligevel ikke... Men så bar jeg hende ind i seng, og så sov hun uden problemer...

Ved ikke hvad du skal gøre, for måske er det ikke en løsning for jer, men det var sådan vi gjorde.

Pøj pøj.

Anmeld

13. januar 2010

SaNiNa

bondepigen skriver:

Åh sådan en periode har Emma osse lige været igennem, og jeg kunne ikke ligge med hende i min seng, for så ville hun kravle rundt og lege... Det blev simpelthen sådan til sidst, at jeg tog hende med ind i stuen og så måtte hun lege der. (Heldigvis var det i juleferien, så det gjorde knap så meget).

Jeg lagde en hynde fra sofaen på gulvet, så hun kunne smide sig der, når hun blev træt nok. Men sove der, det kunne hun alligevel ikke... Men så bar jeg hende ind i seng, og så sov hun uden problemer...

Ved ikke hvad du skal gøre, for måske er det ikke en løsning for jer, men det var sådan vi gjorde.

Pøj pøj.

den sidste uge har vi aktiveret han så meget at han næsten sov inde i stuen men når han så kom ind i seng starter vi forfra.

Og hvis der så er nogen her når han skal sove eller vi er nogen stedder ja så kan vi godt glemmer alt om at han vil sove

Anmeld

13. januar 2010

Bondepigen

den sidste uge har vi aktiveret han så meget at han næsten sov inde i stuen men når han så kom ind i seng starter vi forfra.

Og hvis der så er nogen her når han skal sove eller vi er nogen stedder ja så kan vi godt glemmer alt om at han vil sove

Puuh nej, den er ikke nem så... I kan ikke lade ham sove inde i stuen så, i en periode...sammen med en af jer?? Måske er han bare mere tryg der, med jer indenfor rækkevidde...

Det med når der er gæster, har vi heldigvis ikke problemer med, når hun bare har sin egen seng. Men er vi ude, så kan hun være vågen og glad en heeel dag uden søvn, og så først sove kl. omk. 21.00.

Anmeld

13. januar 2010

SaNiNa

bondepigen skriver:

Puuh nej, den er ikke nem så... I kan ikke lade ham sove inde i stuen så, i en periode...sammen med en af jer?? Måske er han bare mere tryg der, med jer indenfor rækkevidde...

Det med når der er gæster, har vi heldigvis ikke problemer med, når hun bare har sin egen seng. Men er vi ude, så kan hun være vågen og glad en heeel dag uden søvn, og så først sove kl. omk. 21.00.

tror ikke det fordi han er utryk han han sover jo fint i sin seng i soveværelset når han første sover. det er det med at falde i søvn der er det helt store problem

Anmeld

13. januar 2010

Bondepigen

tror ikke det fordi han er utryk han han sover jo fint i sin seng i soveværelset når han første sover. det er det med at falde i søvn der er det helt store problem

Ja, det er jeg blevet klar over.

Kan det mon være et tigerspring han gennemgår?

http://voresborn.dk/babyudvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring

Anmeld

13. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Lige nogle ideer til spørgsmål du kan overveje:

Du kommer ham ikke for tidligt i seng?

Hvor meget sover han om dagen?

Er han sulten? Hvor mange måltider får han om dagen?

Så der var en der foreslog at han kunne sove i stuen, det synes jeg ikke lyder som en god ide. Børn vender sig meget hurtigt til "dårlige vaner", så det ville nok være at skyde sig selv i foden.

Tager du han op af sengen og trøster ham?

Anmeld

14. januar 2010

SaNiNa

RikkeØ skriver:

Lige nogle ideer til spørgsmål du kan overveje:

Er han sulten? Hvor mange måltider får han om dagen?

Så der var en der foreslog at han kunne sove i stuen, det synes jeg ikke lyder som en god ide. Børn vender sig meget hurtigt til "dårlige vaner", så det ville nok være at skyde sig selv i foden.

Han kommer normalt i seng mellem 19-19.30 og så har han ikke sovet i ca 3 timer og han er ved at være godt træt

Det svigner utrolig meget hvor meget han sover om dagen men omkring 3-4 timer fordelt ud på formiddag, middag og eftermiddag

Er han sulten? Hvor mange måltider får han om dagen?.

Den med sult har jeg osse haft i tankerne men han nægter jo at spise og så det lie meget hvad vi finde på. vi er lige begynd lidt på rugbrød og det vil han gerne have i et vis omfang, v har prøvet at han ikke får mos men grønsags stykker i stedet og det vil han heller ikke rigtig spise. men han drikker godt til mere end han plejer

Jeg bliver nød tl at tage ham op hvis han kal trøstes for han blive ved osse selvom jeg tager ham i hånden eller nusser med ham

Han vågnede så sendt som igår aftes og var super frisk, kom med ind i stuen hvor jeg sad og puttede med ham og han fald heldgvis hurtig i søvn igen. er ved at tror vi er ved at få lidt flere bisser, men der er bare ingen at se endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.