Har I et godt råd til en ny Mac-ejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

smokin

Mia Maia skriver:

Jeg har fået photoshop i julegave, men hare ikke købt det endnu da jeg venter på det kommer hjem, og så har jeg lige været inde og kigge på det der pixelmator, det ser rimelig cool ud...

Kan det også det der med at lave en enkel del på billedet i farve og resten sort/hvis f.eks.??

Sagtens :-)

Men photoshop er bedre end pixelmator siger min proffkæreste - men jeg kan personligt bedre finde ud af pixelmator.

Jeg bruger det til at redigere billeder med, størrelse osv. alle de der småting - jeg er ikke en haj til det.

Hvis du skal bruge det meget foreslår min kæreste photoshop. Men på fritidsbasis det andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

MM1987

Zette skriver:

Sagtens :-)

Men photoshop er bedre end pixelmator siger min proffkæreste - men jeg kan personligt bedre finde ud af pixelmator.

Jeg bruger det til at redigere billeder med, størrelse osv. alle de der småting - jeg er ikke en haj til det.

Hvis du skal bruge det meget foreslår min kæreste photoshop. Men på fritidsbasis det andet.

Det er nok mest på fritidsbasis...

Så umiddelbart er det vigtigste at det er nemt at finde ud af, for selvom photoshop kan mere er det jo lige gyldigt hvis jeg ikke kan finde ud af

Tror jeg ender med det her - det er vidst også lavet til mac og der er en god guide med...

Så tak for rådet ( x 2)

Anmeld

13. januar 2010

håber snart det er os

Hej og mange gange tilykke med den nye MacBook

Jeg har selv haft min macbook i et år, da min mand gav mig den, da han var træt af at hele tiden opdater og lave min gamle bærbar (pc´er)

Et program jeg har været glad for at bruge er Firefox (internet browser)

iLife ( div. gode programmer) og iWork (lidt lige som office fra ms)

Husk alting bliver hurtiger og nemmer for dig, men du må ikke give op, da det lige tager nogle uger at vende sig til osx iforhold til windows, jeg har aldrig været nød til at genstarte min mac pga. af et crash, kun hvis det er en hjemmeside som har frosset fast (sket 2 gange)

iTunes & iPhote er også 2 programmer som du bliver glad for at bruge, husk at når du køber nyt hardware til din nye mac, vær sikker på at printer og den slags kan bruges sammen med din mac, ikke alle kan.

et sted jeg ved min mand er glad for er www.mac-bruger.dk, www.mac-biddet.dk, det er nogle foreninger hvor man kan hjælpe hinanden

Lær genveje at kende i mac osx da alting bliver hurtiger af det.

Jeg og min mand vil aldrig mere have en windows pc.

vh.

Lena

Anmeld

13. januar 2010

håber snart det er os

LauraLW skriver:

Hvordan det? Med hjørnerne?

Expose, under dine programmer

Anmeld

13. januar 2010

LauraLW

kudsk skriver:

Expose, under dine programmer

ok, fatter det stadig ikke :-) Hvad skal man gøre når man har klikket på expose?

Anmeld

13. januar 2010

håber snart det er os

LauraLW skriver:

ok, fatter det stadig ikke :-) Hvad skal man gøre når man har klikket på expose?

æble menu, systemindstillger, expose/spaces

der inde kan du se meget mere om det

og sætte det til

lena

Anmeld

13. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Stort tillykke med den nye mac. Du blir SÅÅÅÅÅÅ glad for den, det er stensikkert. Fantastisk maskine.

Nogle programmer som jeg bruger meget og som kører perfekt på min mac:

CS3 pakken (photoshop, illustrator osv.)

Iphoto - her kan du ordne alle dine fotografier efter begivenheden, dato etc. og endda se hvor i landet billedet er taget. SMART.

Brug Firefox, den er absolut bedst.

Adium - lidt i stil med msn.

Ichat - video eller lydchat med andre macbrugere.

Mac er bare fantastisk, men visse steder (f.eks. på nogle lægers hjemmesider) kan man ikke logge ind med mac, derfor kan du køre windows PÅ din mac hvis du skulle få brug for det.

Jamen, der er så mange ting. Held og lykke med den, en helt ny verden åbner sig for dig. Det er jeg sikker på.

Anmeld

13. januar 2010

Sofia

Jeg eeeeelsker min Mac. Once you go Mac - you never go back! Den har så mange lækre detaljer. Noget fantastisk ved den er den lange batteritid, man behøver ikke fare rundt efter strømstik i old-gamle auditorier, hvor der alligevel ingen er!

Anmeld

20. januar 2010

Sofia

Må lige høre om du er blevet verliebt i din mac? 

Anmeld

20. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
ViolaFie skriver:

Må lige høre om du er blevet verliebt i din mac? 

I   it!!!!!! Vi er bedste venner - men jeg er lidt træt af iphoto fordi jeg ikke kan finde ud af at bruge det... Men ellers er den bare skøøøøn!!! Det bliver et langt og lykkeligt ægteskab kan jeg mærke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.