Har I et godt råd til en ny Mac-ejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg skal hente min nye fine macbook her kl 17.30 og jeg kan næsten ikke vente - nu har ønsket mig den i 2 år, så det bliver skønt at sætte fingrene i tastaturet!!!

Men jeg skal jo lynhurtigt lære mig at bruge den efter et liv med PC - har I erfarne macbrugere nogle gode råd til mig som kan lette overgangen? Tips, forslag til programmer som er gode at have, hjemmesider, tilbehør m.m.?

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Moderator

Ja, jeg følger lige med i denne - fik for et par mdr. siden en iMac (stationær) og fik en Mac book pro i julegave, så der er stadig meget at lære for mig.

Men jeg er så tilfreds, de er super fede og har kun ros. Man skal dog lige vænne sig til at navigere, der er der lidt forskel. Men fede, det er de. Bl.a. kan man have flere vinduer åbne på samme tid.

Jeg har lige opdaget dropbox.com, et site hvor du kan oploade dokumenter og billeder, så de er tilgængelige overalt, også via iphone f.eks. Dét er super fedt. Er godt nok ikke mac-relateret, bare lige et sidespor.

Anmeld

13. januar 2010

MM1987

Jeg har haft en macbook i nu 1 1/2 år og er vildt glad for den...

Hvis du kun kører med Mac OS så vil jeg anbefale dig at købe office parken til mac, den er ikke så dyr i studie udgaven, mener det er 1300. Så får du word, power point og excel og messenger, og der har mac ikke helt noget der lever op til. Desuden kan du så også dele dokumenter med andre uden problemer.

Det er ikke så svært at skifte fra den ene til anden, det er lidt lige som at skrifte tlf. mærke.

Inden på apples hjemmeside er der nogen tricks til "gamle" PC brugere, mener det er under service og at jeg fandt det ved at søge derinde.

Mac er meget logisk så det der falder dig ind er som regel det rigtige...

Ellers nogen små tip:

Højre klikke: hold 2 finger på touchpad og så tryk

photo booth: det er sjovt - prøv det

Hmm, kan faktisk ikke lige komme i tanke om noget, men spørg endelig hvis der er noget når du er kommet igang, vil mene jeg efterhånden er en rimelig habil mac bruger...

Tillykke med den...

Anmeld

13. januar 2010

Moderator

Tak for tipsene - dem skal jeg helt sikker huske. Den med dropbox.com er ret vigtig, eftersom jeg sidder og skriver speciale pt og er lidt nervøs ved at det kun ligger på min computer og s vores netværk derhjemme... Man kan ikke være for forsigtig... Og tak, jeg skal nok give lyd hvis jeg kører fast!!!

Anmeld

13. januar 2010

TbCp

EEEEELSKER min Mac

Elsker at man f.eks. kan køre musen ud i det ene hjørne og den så viser alle åbne programmer, at man har flere skriveborde, at man ved at køre musen ud i et andet hjørne kan rydde skrivebordet.

Jeg bruger forøvrigt Adium på min, i stedet for messenger, den fungere helt fint.

Og så vil jeg foreslå at køre Openoffice i stedet for Windows kontorpakken. Openoffice fungere på samme måde men kan downloades gratis  

Anmeld

13. januar 2010

smokin

ADIUM  - et alternativt program til messenger, som fungerer meget bedre.

Iweb - som er et hjemmesideprogram for både nybegyndere og øvede.

Pixelmator - lidt ligesom photoshop, bare nemmere

Anmeld

13. januar 2010

LauraLW

TbCp skriver:

EEEEELSKER min Mac

Elsker at man f.eks. kan køre musen ud i det ene hjørne og den så viser alle åbne programmer, at man har flere skriveborde, at man ved at køre musen ud i et andet hjørne kan rydde skrivebordet.

Jeg bruger forøvrigt Adium på min, i stedet for messenger, den fungere helt fint.

Og så vil jeg foreslå at køre Openoffice i stedet for Windows kontorpakken. Openoffice fungere på samme måde men kan downloades gratis  

Hvordan det? Med hjørnerne?

Anmeld

13. januar 2010

MM1987

Zette skriver:

ADIUM  - et alternativt program til messenger, som fungerer meget bedre.

Iweb - som er et hjemmesideprogram for både nybegyndere og øvede.

Pixelmator - lidt ligesom photoshop, bare nemmere

Jeg har fået photoshop i julegave, men hare ikke købt det endnu da jeg venter på det kommer hjem, og så har jeg lige været inde og kigge på det der pixelmator, det ser rimelig cool ud...

Kan det også det der med at lave en enkel del på billedet i farve og resten sort/hvis f.eks.??

Anmeld

13. januar 2010

Katriine

Nogen der kan fortælle mig hvordan man et program på en mac ?

Anmeld

13. januar 2010

lululupo

Du bliver såååå glad for den, bare vent det hele er super logisk, ud over det de andre siger , så husk hvis du skal kopiere er det  ÆBLE knappen og et c og derefter ÆBLE knappen og et v!!!!! Du kan lave et supert dash board som passer på hvad du vil have som genveje mv!!!! bare hyg og leg lidt med den det hele giver sig selv!!!! Tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.